[JS?] Conditional comments verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik zoek iets heel simpels maar raak er maar niet uit. Waarschijnlijk omdat ik te weinig kaas van javascript hebt gegeten.

Wat ik wil doen:
- een div tonen waar instaat dat ze een verouderde versie van IE gebruiken en dat daarom sommige onderdelen van de website niet zullen werken;
- deze div moet men kunnen sluiten door op een kruisje te drukken;
- het moet in een cookie worden onthouden of het al gesloten is geweest en zo ja mag de div niet nogmaals getoond worden.

Eerste vraag: moet ik de conditional div dan nog altijd via conditional comments doen, of gaat dit in één keer met javascript, waarmee ik dan ook de div kan verbergen en waarmee er een cookie wordt geschreven?

Tweede vraag: welke javascriptcommando is nodig om met een onclick een div te verbergen of maw: hoe laat ik deze van class veranderen (van bv class="shown' naar class="hidden")?

Derde vraag: hoe breng ik die class dan in een cookie zodat die dat onthoudt?

Er zitten al zo veel .js bestanden en cookiegens in m'n website dat ik door de bomen het bos niet meer zie... Alle hulp welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Zet de div op 'visibility:hidden' of 'display:none'. Check vervolgens met JS of ze een oude browser draaien en of de cookieinfo nog niet aanwezig is. In dat geval laat je het ding zien, anders doe je er niets mee.

2. Waarom de className veranderen? Je kunt toch gewoon de display/visibilty op none/block of hidden/visible zetten? Daar heb je geen className voor nodig. Zeker als het voor 1 div is die in principe 1 keer gebruikt wordt is dat net zo makkelijk.

Op je derde vraag heb ik niet echt een antwoord, ik heb niet echt ervaring met cookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:38

Aganim

I have a cunning plan..

Wellicht is dit interessant leesvoer, volgens mij moet je daar wel mee uit kunnen vogelen hoe je info kan wegschrijven naar en opvragen uit een cookie.

Verder wat Terw_Dan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
OK, bedankt voor jullie replies!

Het is me gelukt om het te hiden dmv: onclick="setVisibility....

Maar ik heb geen idee hoe ik hier nu een javascript moet aanhangen dat onthoudt dat er op een button geklikt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BramVroy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:33:

Maar ik heb geen idee hoe ik hier nu een javascript moet aanhangen dat onthoudt dat er op een button geklikt is..
Dan wordt het tijd meer kennis op te doen van Javascript; je kunt niet van ons verwachten dat wij het je hier gaan uitleggen en er zijn talloze prima tutorials op 't web te vinden.

Dit is niet veel meer dan een scriptrequest / Kan iemand even...? en dus gaat 't topic op slot.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.