Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Landkaart als grafiek?

Pagina: 1
Acties:

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 15:30
Tweakers,

Ik ben op zoek naar een oplossing om bepaalde data uit Excel grafisch weer te geven op de landkaart van NL.

Je kunt hierbij denken aan een aantal locaties verspreid over Nederland waar ik, indien mogelijk, een kleur of cijfer aan hang om het prestatieniveau weer te geven. Door dit met een landkaart te doen kunnen we op eenvoudige wijze bepaalde regio's analyseren en het presenteert ook wel zo aardig :-)

Google heeft me nog niet veel opgeleverd, een van de betaalde oplossingen is MS MapPoint en ook Google Maps biedt een soort van oplossing maar ik ben erg benieuwd of er andere oplossingen zijn.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Reptile209

- gers -

Kan je eens wat plaatjes posten als voorbeeld van wat je bedoelt, want ik snap je niet helemaal (en gezien de enorme hoeveelheid replies ben ik niet de enige...).
Wil je bijvoorbeeld een provincie kunnen kleuren, of een taartdiagram over Amsterdam heenzetten, of een cijfer over Eindhoven plakken, of...

Zo scherp als een voetbal!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Check google maps bijv: http://code.google.com/intl/nl/apis/maps/index.html
Via de api kan je op bepaalde coordinaten gegevens laten zien, zal je alleen de stap tussen excel en google maps moeten gaan verzinnen.

[ Voor 64% gewijzigd door Mental op 27-04-2011 16:53 ]

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Pfffffrt, in een diep grijs verleden hebben wij zoiets gedaan met google maps. Alle openstaande orders van de opdrachtgevers werd door middel van Google maps in een Acc 2003 formulier getoond door het hele land heen. Er kwam een webserver, java, php, uiteraard VBA en de google api aan te pas. De exacte details zijn mij helaas onbekend, maar in die richting zou je kunnen gaan denken.

• DeLyon
Reptile209 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:51:
Kan je eens wat plaatjes posten als voorbeeld van wat je bedoelt, want ik snap je niet helemaal (en gezien de enorme hoeveelheid replies ben ik niet de enige...).
Wil je bijvoorbeeld een provincie kunnen kleuren, of een taartdiagram over Amsterdam heenzetten, of een cijfer over Eindhoven plakken, of...
Wat ik bedoel is om vestigingen op de kaart weer te geven (bijv. de locaties Amsterdam, Utrecht, Breda) en deze te kunnen kleuren (bijv. van rood-oranje-groen) en een cijfer te kunnen geven, gebaseerd op de Excelsheet waarin prestaties worden berekend. Taartdiagrammen zijn niet nodig.
Moirraine schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:22:
Pfffffrt, in een diep grijs verleden hebben wij zoiets gedaan met google maps. Alle openstaande orders van de opdrachtgevers werd door middel van Google maps in een Acc 2003 formulier getoond door het hele land heen. Er kwam een webserver, java, php, uiteraard VBA en de google api aan te pas. De exacte details zijn mij helaas onbekend, maar in die richting zou je kunnen gaan denken.
Heb me inderdaad al even verdiept in API/KML files om iets met Google Maps te kunnen doen, maar dit lijkt erg ingewikkeld en bovendien enorm arbeidsintensief. Ik beschik al over de coördinaten van de diverse vestigingen die ik wil weergeven, als ik deze kan weergeven op de landkaart is alleen de toevoeging van een getal en kleur nog nodig.

Nu nog hoe? :)

Dit komt overigens aardig in de buurt: Batchgeo.com. Dit lijkt echter te openbaar om met vertrouwelijke informatie te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door DeLyon op 28-04-2011 10:09 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Reptile209

- gers -

DeLyon schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:04:
[...]
Wat ik bedoel is om vestigingen op de kaart weer te geven (bijv. de locaties Amsterdam, Utrecht, Breda) en deze te kunnen kleuren (bijv. van rood-oranje-groen) en een cijfer te kunnen geven, gebaseerd op de Excelsheet waarin prestaties worden berekend. Taartdiagrammen zijn niet nodig.
[...]
Je kan dan bijvoorbeeld een kaartje in een Excelsheet plakken, en daar textboxen op de juiste plaatsen zetten. Via een macro (met ene knop of op OnChange-event) kan je bij wijziging van de gegevens zorgen dat de kleuren en waarden van de textboxen worden aangepast. Doet dat wat je wil?

Zo scherp als een voetbal!

• DeLyon
Reptile209 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:18:
[...]

Je kan dan bijvoorbeeld een kaartje in een Excelsheet plakken, en daar textboxen op de juiste plaatsen zetten. Via een macro (met ene knop of op OnChange-event) kan je bij wijziging van de gegevens zorgen dat de kleuren en waarden van de textboxen worden aangepast. Doet dat wat je wil?
Bedankt voor het meedenken, maar met +/- 200 locaties gaat dat enorm veel tijd kosten.
Deze hou ik als optie indien er geen alternatieven zijn.. ;)
Pagina: 1