Wifi USB of Wifi PCI kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-02-2017
Hebben jullie ervaring met een van deze twee manieren om mijn desktop te verbinden via Wifi? Mijn desktop staat ongeveer 20 meter van mijn router vandaan met 1 muur er tussen. Met kabels zou het te lastig worden aangezien ik geen kabels wil zien. Qua USB zat ik te denken aan een TP-Link TL-WN821N en qua kaart zou ik een Intel WiFi Link. Goeie keuzes of adviseren jullie me iets anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe maakt het geen bal uit, het gaat voornamelijk om de ontvangst van de antenne. Als je die goed kunt plaatsen maakt het uiteindelijk niet uit of het ding via PCI of USB met je systeem verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
Terw_Dan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:31:
In principe maakt het geen bal uit, het gaat voornamelijk om de ontvangst van de antenne. Als je die goed kunt plaatsen maakt het uiteindelijk niet uit of het ding via PCI of USB met je systeem verbonden is.
Volgens mij kan een PCi slot meer stroom leveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Shaq15 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:33:
[...]

Volgens mij kan een PCi slot meer stroom leveren toch?
Dat zal voor een Wifi kaartje die een maar mA of zelfs uA trekt helemaal niets uitmaken.

De grootste verschillen zul je hebben met het type antenne wat er bij de Wifi USB of PCI kaart wordt geleverd. Dát is de belangrijkste factor en niet de manier waarmee het spul met je computer is verbonden.

Edit: Hetzelfde dus wat Terw_Dan zegt. :o

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 22-04-2011 15:36 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
Allebei de kaarten kunnen maximaal 300 Mb/s aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In principe zou een goede USB dongle in dat opzicht beter kunnen zijn als je hem met een USB verlengkabel aansluit. Als je een PCI kaartje gebruikt, zit je antenne ofwel achter je PC, ofwel moet je hem verlengen om hem ergens anders te plaatsen. In het tweede geval zit je met verliezen in de kabel. Bij het verlengen van een USB kabel heb je dat niet. Je kan dan best wel een USB stick met goede antenne kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
Kan ik de USB trouwens beter achter zetten of voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het beste is om met een USB verlengkabel te werken, en dan met een soort van staander, zodat de USB stick rechtop kan staan. Op die manier kan je de stick, en dus de antenne, op de plek zetten met het meeste ontvangst. Doorgaans is dat niet achter je PC, maar het hangt van de locatie van het access point af. Het beste is dus experimenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
Zal ik doen morgen even bij de BCC kijken. Morgen post ik wel welke ik heb gekocht.
Pagina: 1