Nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik hoop op jullie medewerking.

Zoals in mijn inventaris is te zien heb ik momenteel een cooler master elite 331. Echter is deze kast aan de kleine kant met een 5850, scythe mugen (1) en geen mogelijkheid tot cable management. Daarbij begint door het rommeltje de temperatuur ook een part te spelen.

Dus, tijd voor een nieuwe (grotere) kast! Maar wat wil ik nu eigenlijk?
  • Zwart
  • Groot (voor een 5850, 3 hdd's, scythe mugen.)
  • Cable management (of in ieder geval het in een hoekje kunnen proppen zodat het niet voor een airflow langs zit)
  • Goede airflow (!!, hoe meer fans te beter eigenlijk)
  • Hdd's zijwaarts (ook ivm ruimte)
  • Voeding onderin
Mijn huidige kast is 203mm breed. Mijn cpu koeler heeft letterlijk 1mm speling met de wand van de kast. Dus tenzij het een andere indeling heeft zal de nieuwe kast breder moeten zijn dan dit.

Een beetje een lange lijst, hopelijk heb ik alles. Toch zijn het dingen die momenteel standaard in een kast zitten.

Nu komt het lastigste, mijn budget is max rond de 50 euro, minder is beter ;-)

Heb je een idee, help me dan aub, ik ben de weg een beetje kwijt met de kasten ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 22-04-2011 19:42 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
Via de pricewatch vind ik er maar 2 http://tweakers.net/price...HaKmWrcm_0X-5LFKSVGlBr_QE

En misschien zit er wat bij vraag en aanbod.

http://tweakers.net/aanbo...cXJQKGCoszkVN_ECiUrE5NaAA

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Een grote kast van rond de 40 euro zou ik nooit nemen.
Dat wordt een grote resonantie dat al het geluid wat je fans en schijven maken alleen maar versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
Inderdaad, zoals job zegt. Als je een dergelijk systeem hebt als het jouwe moet dit ook gewoon in een fatsoenlijke, degelijke behuizing. Ga dan niet prutsen met die € 40,- meuk. Je zou kunnen kijken naar een Antec 300, ruimte zat, maar geen kable management, zo'n 15 a 20 euro boven jou budget. Wil je kwaliteit en cable management, dan moet je al gaan zoeken naar kasten tot € 80,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens, als je een beetje goede kast wilt hebben, dan kom je er niet met 40 euro. Spaar dan even door en schaf dan bv. de Cooler Master HAF 912 Plus aan. Kost tussen de 60 en 70 euro (inclusief verzendkosten), maar dan heb je een kast die aan al je eisen voldoet.

pricewatch: Cooler Master HAF 912 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloop
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-08 10:14
Ik reageer omdat ik tot voor kort hetzelfde probleem had als jij.

De meningen verschillen over de kast, maar zelf ben ik zeer tevreden met de Nightfall van Sharkoon. Zit ietsje boven je budget maar voldoet wel aan al je wensen. Een optioneel window is beschikbaar.

pricewatch: Sharkoon Nightfall

[ Voor 9% gewijzigd door gloop op 22-04-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Die kasten zijn helaas minder groot dan mijn huidige, dus het houd op.
job schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:53:
Een grote kast van rond de 40 euro zou ik nooit nemen.
Dat wordt een grote resonantie dat al het geluid wat je fans en schijven maken alleen maar versterkt.
Om het geluid kan ik mijn niet heel veel zorgen maken eerlijk gezegd.
FastFred schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:55:
Inderdaad, zoals job zegt. Als je een dergelijk systeem hebt als het jouwe moet dit ook gewoon in een fatsoenlijke, degelijke behuizing. Ga dan niet prutsen met die € 40,- meuk. Je zou kunnen kijken naar een Antec 300, ruimte zat, maar geen kable management, zo'n 15 a 20 euro boven jou budget. Wil je kwaliteit en cable management, dan moet je al gaan zoeken naar kasten tot € 80,-
Kwaliteit is wel wat handig maar hij staat alleen maar, dus misschien dat ik met iets verhoging van mijn budget al een eind kom. Het is inderdaad wel een risico.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:04:
Mee eens, als je een beetje goede kast wilt hebben, dan kom je er niet met 40 euro. Spaar dan even door en schaf dan bv. de Cooler Master HAF 912 Plus aan. Kost tussen de 60 en 70 euro (inclusief verzendkosten), maar dan heb je een kast die aan al je eisen voldoet.

Die HAF kasten zijn erg mooi, die houd ik in mijn achterhoofd of ik kan hem eventueel via marktplaats opzoeken...
*edit* gekeken, erg mooie kast. Helaas wel (flink) wat duurder dan mijn budget. Hij is wel goed breed en heeft verder al mijn eisen. Misschien maar eens kijken of ik wat extra geld kan vrijmaken...
gloop schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:12:
Ik reageer omdat ik tot voor kort hetzelfde probleem had als jij.

De meningen verschillen over de kast, maar zelf ben ik zeer tevreden met de Nightfall van Sharkoon. Zit ietsje boven je budget maar voldoet wel aan al je wensen. Een optioneel window is beschikbaar.

pricewatch: Sharkoon Nightfall
Ik ga eens even een blik werpen op deze kast =)
*edit* Erg mooie kast, heeft inderdaad alles wat ik wil! Alleen ik zit met de breedte. Mijn huidige kast is 203mm breed en de cpu koeler heeft hooguit 1mm speling met de zijkant van de kast. De Nightfall is 202mm breed, dus ik denk dat ik dit probleem dan niet ga ontlopen =( Jammer jammer, want de kast ziet er ERG stijlvol uit, heel strak =)

[ Voor 8% gewijzigd door Mu.siQ op 22-04-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Die HAF kasten zijn erg mooi, die houd ik in mijn achterhoofd of ik kan hem eventueel via marktplaats opzoeken...
*edit* gekeken, erg mooie kast. Helaas wel (flink) wat duurder dan mijn budget. Hij is wel goed breed en heeft verder al mijn eisen. Misschien maar eens kijken of ik wat extra geld kan vrijmaken..."

Het is zeker een mooie kast, naast de 2 fans die er al inzitten, kan je nog een 12 cm in het zijpaneel bouwen, ook kan je nog 1 x 20 cm of 2 x 12 cm aan de bovenplaat monteren. Heb in de afgelopen paar maanden voor diverse kennissen systemen gebouwd in deze kast en iedereen is er zeer tevreden over. Even doorsparen is zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Met name de hoeveelheid fans ben ik erg positief over. Airflow lijkt er gunstig =) Ten opzichte van mijn huidige kast moet dat een hele verbetering zijn. Ik ga toch maar eens kijken of ik al wat vooruit kan uitgeven, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Way over budget, maar voor jouw eisen is er niks voor 40 euro... 600t? Eigen fans erin, en je hebt goede airflow.

[ Voor 40% gewijzigd door BeefHazard op 22-04-2011 17:20 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen kost de 600T wel bijna 115 euro, je was alleen vergeten dit "even" te vermelden (net als dat het een Corsair case is). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
BeefHazard schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:20:
Way over budget, maar voor jouw eisen is er niks voor 40 euro... 600t? Eigen fans erin, en je hebt goede airflow.
Inderdaad way over budget... wordt m sowieso niet
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:50:
Alleen kost de 600T wel bijna 115 euro, je was alleen vergeten dit "even" te vermelden (net als dat het een Corsair case is). ;)
Lol @ sarcasm. Maar volgens mij bedoelde hij met way over budget ook echt way over budget ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, tegen dat budget kijk je toch het liefste naar een threehundred pricewatch: Antec Three Hundred.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Had al gepost, toen ik achter jouw maffe eis van 40 euro kwam.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
BeefHazard schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:17:
Ik dacht dat tweakers wel van wat uitdaging hielden. Niet meteen maf gaan noemen, komt wel wat apart over.
D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:14:
Tjah, tegen dat budget kijk je toch het liefste naar een threehundred pricewatch: Antec Three Hundred.
Die schoot mij ook nog te binnen. Thuis met een computer maar even kijken, met de telefoon is het niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:17:
Voortaan dus wat minder snel lezen, dat zou wel eens kunnen helpen. Aan de andere kant, lezen is een vak die velen tegenwoordig niet meer verstaan, zal wel te maken hebben met het sterk verslechterde onderwijs van de afgelopen 20 jaar. Daarnaast kan je het wel maf gaan noemen, maar dat zegt toch iets meer over jou dan over TS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Wat vind je van de Cooler Master Centurion 5 II of de Cooler Master Gladiator 600? Deze voldoen aan je budget en kan je makkelijk jou hardware in kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Bas. schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:29:
Wat vind je van de Cooler Master Centurion 5 II of de Cooler Master Gladiator 600? Deze voldoen aan je budget en kan je makkelijk jou hardware in kwijt!
Beide leuke kasten voor een leuke prijs. Het grootste probleem is nu alleen mijn cpu koeler. Bij mijn huidige kast heeft deze 1mm speling tov de wand. Dit vind ik te weinig. De Centurion is 1mm minder breed dus ik denk dat ik dan hetzelfde probleem heb. Kan alleen niet met mn tel achterkomen hoeveel fans er in de gladiator kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
De antec six hunderd is een mooie case en een goede airflow!! moet je maar een keer naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
timted3 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:33:
De antec six hunderd is een mooie case en een goede airflow!! moet je maar een keer naar kijken
Ik ga morgen alle kasten op een rij zetten en dan maar eens een beslissing nemen. Iedereen bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan. Laat even weten welke kast de "winnaar" is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:53:
Graag gedaan. Laat even weten welke kast de "winnaar" is. :P
I will. Volgende week vakantie en dan wil ik hem hebben. Verwacht dus deze week te beslissen. Vooralsnog staat de haf912 plus on top ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Mu.siQ schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:39:
[...]

Beide leuke kasten voor een leuke prijs. Het grootste probleem is nu alleen mijn cpu koeler. Bij mijn huidige kast heeft deze 1mm speling tov de wand. Dit vind ik te weinig.
Bijna elke kast heeft weinig speling met de Mugen II, dit maakt tevens geen bal uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:13:
[...]

Bijna elke kast heeft weinig speling met de Mugen II, dit maakt tevens geen bal uit.
Ik vind persoonlijk enige speling wel fijn. Voor mijn gevoel houd het de airflow zo tegen en/of speelt die warmte door aan de behuizing, wat ik niet wil hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
CoolerMaster 690 II voldoet aan al je eisen. Maar zal wel iets te prijzig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik raad je deze aan.
Zelf ga ik die ook kopen, en voldoet aan alle eisen.
pricewatch: Corsair Graphite 600T

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
GamerGames schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:53:
Ik raad je deze aan.
Zelf ga ik die ook kopen, en voldoet aan alle eisen.
pricewatch: Corsair Graphite 600T
Maar de prijs is helaas iets teveel van het goede ;-) Ziet er wel gaaf uit though!
Avalaxy schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:52:
CoolerMaster 690 II voldoet aan al je eisen. Maar zal wel iets te prijzig zijn :P
Neem ik ook op in m'n lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ho. Sorry, had je budget even over het hoofd gelezen.
Als je een budget van €65,- had zou je toch al een stuk verder komen! :)

pricewatch: Cooler Master CM 690 II

Erg mooie kast, en heeft opzich alle eisen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:40
ik zoek eigenlijk een betaalbare nette mATX of ITX behuizing voor in mijn tv-meubel (dus niet dieper dan 35 cm en maximaal 20cm hoog, liefst nog minder) waar minimaal een hd5850 + i5 2500k in past en liefst 2 3,5" schijven. Waar ik zelf de hele tijd op uitkom is de sugo SG05, maar die koelt significant minder zodra je er wat harddisks induwt en die is vanwege het uitblijven van p67 itx moederborden nogal beperkt qua overklok mogelijkheden. Daarom bij deze de vraag of jullie misschien nog andere opties weten die beter aan mijn eisen voldoen. De antec nsk 1380 heb ik ook al bekeken, maar die kookt waarschijnlijk de hardware.
Verder zijn de meeste HTPC behuizingen >35 cm diep, alleen geschikt voor low-profile kaarten of te duur waardoor die vaak afvallen.

edit: crap dit is geen BBG-topic, sorry...

[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 26-04-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
KAdrifter schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:05:
ik zoek eigenlijk een betaalbare nette mATX of ITX behuizing voor in mijn tv-meubel (dus niet dieper dan 35 cm en maximaal 20cm hoog, liefst nog minder) waar minimaal een hd5850 + i5 2500k in past en liefst 2 3,5" schijven. Waar ik zelf de hele tijd op uitkom is de sugo SG05, maar die koelt significant minder zodra je er wat harddisks induwt en die is vanwege het uitblijven van p67 itx moederborden nogal beperkt qua overklok mogelijkheden. Daarom bij deze de vraag of jullie misschien nog andere opties weten die beter aan mijn eisen voldoen. De antec nsk 1380 heb ik ook al bekeken, maar die kookt waarschijnlijk de hardware.
Verder zijn de meeste HTPC behuizingen >35 cm diep, alleen geschikt voor low-profile kaarten of te duur waardoor die vaak afvallen.

edit: crap dit is geen BBG-topic, sorry...
Hehe. No problemo!
GamerGames schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:04:
Ho. Sorry, had je budget even over het hoofd gelezen.
Als je een budget van €65,- had zou je toch al een stuk verder komen! :)

Erg mooie kast, en heeft opzich alle eisen. :)
Oke, HELP!

Ik heb het verkleind naar 3 keuze's;
Cooler Master HAF912 plus
Cooler Master Gladiator 600
Cooler Master CM 690 II
Ik neig naar HAF912 vanwege de vele fans, schoonheid e.d. maar de CM690 heeft nog meer fans, is het echter de moeite deze allemaal te plaatsen?
De gladiator lijkt me ook een prima optie en deze is goedkoper.

Ik kom er niet uit. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zou de Gladiator 600 niet nemen. Meer omdat het weinig functies heeft, denk aan Kabel Managment, 6 Fan poorten enz...

Die andere 2 is een moeilijke keuze!
Denk er goed over na!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
GamerGames schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:46:
Ik zou de Gladiator 600 niet nemen. Meer omdat het weinig functies heeft, denk aan Kabel Managment, 6 Fan poorten enz...

Die andere 2 is een moeilijke keuze!
Denk er goed over na!!! ;)
Ik had net de stap genomen om die kast links te laten liggen. Nu sta ik alsnog voor de moeilijke keuze van de andere 2 :P Qua prijs maakt het vrij weinig uit...
Momenteel hang ik naar de CM 690 II, meer fans + groter
Maar de HAF912 is ook een hele leuke kast en ook zeker ontzettend mooi zwart mat afgewerkt! =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zal, na even kijken naar de specs, toch deze nemen:

Waarom?

Afmetingen
Breedte 214mm
Diepte 528,8mm
Hoogte 511,8mm

Airflow:
Fan-poorten 10
Meegeleverde fans 2
Kabelmanagement Ja

Verschil met deze:

Afmetingen
Breedte 230mm
Diepte 496mm
Hoogte 480mm

Airflow
Fan-poorten 6
Meegeleverde fans 1
Kabelmanagement Ja

Verschil?
4 Fans extra, 3 CM hoger,
En nog wat extra's.

Foto's van de CM 690 II:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/vimages/cooler_master_cm690ii_advanced/13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/vimages/cooler_master_cm690ii_advanced/14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/vimages/cooler_master_cm690ii_advanced/19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/vimages/cooler_master_cm690ii_advanced/33.jpg

Het is nu de keuze wat je het mooiste vind qua design. En wat je qua cooling belangrijker vindt. Ben je een overclocker, dan zal je vast en zeker een CM 690 II nemen.

YouTube video:

[ Voor 33% gewijzigd door iApp op 26-04-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
De Cooler Master CM 690 II is BESTELD!

Bij mycom. Wel bijna het dubbele van mijn originele budget maar onverwacht stagevergoeding krijgen is toch wel lekker ;-) Iedereen bedankt voor de input en het meedenken! Kan niet meer zeggen dan dat ik erg tevreden ben.

Met wat geluk kan ik morgen al van mijn kast genieten en gaan inbouwen! =)

Exciting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Netjes, veel plezier er mee :) Ik ben tot nu toe ook ontzettend tevreden (heb de Advanced versie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Avalaxy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:27:
Netjes, veel plezier er mee :) Ik ben tot nu toe ook ontzettend tevreden (heb de Advanced versie) :)
Bedankt! Gaat vast lukken. Ben benieuwd hoe het inbouwen gaat =) Nu weer druk bezig met het zoeken naar nieuwe stille fans met goede luchtverplaatsing voor alle fanpoorten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nieuwe fans? Er zitten er al 2 in hè. Natuurlijk is meer fans leuk, maar wordt dat niet te overdreven denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Ik wacht ook nog wel even af tot ik de kast heb en kijk dan eventjes verder. Maar nee, ik denk niet dat wat extra fans kwaad kunnen =P Alle 10 is misschien wat overdreven maar ik wacht wel even wat er op me af komt

[ Voor 22% gewijzigd door Mu.siQ op 26-04-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Avalaxy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:04:
Nieuwe fans? Er zitten er al 2 in hè. Natuurlijk is meer fans leuk, maar wordt dat niet te overdreven denk je?
Haha, wat? Er is nooit te veel, en zelf ben ik van plan, als ik het onder de knie krijg, water cooling aan te schaffen. :)

Veel plezier met de kast! Ik zit nog te wachten tot ze de Crosair 600T op vooraad hebben. En dan kan ik ook eindelijk genieten. :D

[ Voor 16% gewijzigd door iApp op 26-04-2011 22:27 ]

Pagina: 1