Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vierkante PC Kast.

Pagina: 1
Acties:

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:38

Roshnak

PSN: Roshgill

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil graag een nieuwe pc kast, zoals zeg maar die vierkante van Lian Li en Mountain Mods.

Maar die zijn mij veel te prijzig.

Ik heb al de hele dag lopen zoeken naar wat goedkopere ''vierkante'' kasten maar ik kom alleen maar uit op Lian Li en Mountain Mods.

Zijn er ook andere merken die ''vierkante'' kasten maken, of moet ik dan toch een zelfbouw project gaan starten?

Mvg Aise.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

welke maat kast zoek je dan? welke maat moederbord moet erin kunnen? ATX, ITX, mATX mITX? aantal schijven, lengte videokaart....

maar lian li is wel prijzig maar wel erg mooi en je doet er enorm lang mee. ik heb meer als 10 jaar gedaan met mijn oude kast.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Ik zou een zelfbouwproject beginnen, met mdf, wat aluminium en schroeven kan je heel ver komen. Voordeel is, dat je, onder andere je eigen maten, indeling en kleur kan bepalen.

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Het moet een redelijk grote kast zijn aangezien mijn specs met misschien uitbouw voor een waterkoel systeem.
EDIT: nu ga ik uit van de lengte van mijn Graka ongeveer 29 cm

En het lijkt mij heel tof om een zelfbouw prject te beginnen maar ik heb 2 linkerhanden kwa bouwen van behuizingen, of ik moet me pa lief aankijken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Roshnak op 22-04-2011 15:01 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

eerst kijken dan zeiken

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
meer zoiets http://www.casedesigns.ne...rbox-in-black-or-silvers/

maar dan niet mini :P

[ Voor 12% gewijzigd door Roshnak op 22-04-2011 15:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roshnak schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:00:
En het lijkt mij heel tof om een zelfbouw prject te beginnen maar ik heb 2 linkerhanden kwa bouwen van behuizingen, of ik moet me pa lief aankijken :P
Een kubusje maken is niet zo heel moeilijk hoor, zeker niet als je het hout op maat laat zagen.
Mijn knuffelkubus had ik echt in no-time in elkaar zitten, schilderen en plucheplakken heeft me meer tijd gekost.

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Wordt een houten kast niet warm? Ik bedoel het wordt nu ook lekker warm buiten :P

Verwijderd

Roshnak schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:12:
Wordt een houten kast niet warm? Ik bedoel het wordt nu ook lekker warm buiten :P
Met voldoende koeling niet, maar dat is met iedere kast zo. Je moet altijd zorgen voor voldoende airflow.
Het is dat het nog maximaal 2 maanden gaat duren voordat mijn hobbyruimte klaar is, anders hadden we de kast gewoon in een weekeinde in elkaar gezet.

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Moet ik me toch maar eens inlezen hoe ik met zoiets ga beginnen :P

Verwijderd

Zo moeilijk is het niet. Je begint met het bepalen van de maten, aangezien jij een kubus wilt, is dat zo gedaan. vervolgens ga je kijken of je je mobo staand of liggend wilt hebben, als je dat weet, weet je ook waar je je intake fans moet plaatsen, outtake fans zitten of achter boven of in de bovenkant.
Afijn, mocht je hulp nodig hebben, dan kan je me altijd een DM sturen. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roshnak schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:12:
Valt best mee. Sowieso had de knuffelkubus hardware om te lachen (P3 600, alles onboard en verder enkel 5 HDDs), dus ik heb me daar nooit echt druk om gemaakt, maar als je goed koelt dan maakt het verder weinig uit.

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
De maten zijn dit ongeveer, heb ik even over genomen van een Danger Den kast.
379mm x 401.6 x 379mm W x D x H

Ik wil sowieso een plexi bovenkant hebben zodat ik kan zien wat erin zit.
Mobo komt om de bodem.
Outtake fans aan de achterkant.
Intake Fans aan de voorkant

[ Voor 21% gewijzigd door Roshnak op 22-04-2011 15:42 ]

Verwijderd

Zie je nou wel? Zo moeilijk was dat toch niet? :)
Ik zou alleen die 401.6 terugbrengen naar 379 mm of alle maten op 401.6 mm zetten, dan heb je de perfecte kubus. Nu kan je beginnen met schetsen maken, zodat je je hardware kan indelen.

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Het is kwa vorm geving niet moeilijk maar ik vind het lastig om al die gaten enzo erin te maken. Ben daar echt heel onhandig in.
En alle dingen uitzagen voor backplates en dvd drive enzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Roshnak op 22-04-2011 15:56 ]

Verwijderd

Dat is een kwestie van uitrekenen en dan aftekenen. Ik heb mijn kasten altijd "on the fly" gebouwd, dat wil zeggen, de buitenmaten waren bekend en waar ik de hardware wilde hebben. Zo wist ik ook waar ik de fans moest plaatsen en na het afgetekend te hebben, zaagde ik met een ronde gatenzaag die je op je boormachine zet, de gaten in het hout. Met de kabelmanagement is het niet anders, het is een kwestie van berekenen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

Tazzios

..

Roshnak schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:54:
Het is kwa vorm geving niet moeilijk maar ik vind het lastig om al die gaten enzo erin te maken. Ben daar echt heel onhandig in.
En alle dingen uitzagen voor backplates en dvd drive enzo.
met de laser laten uitsnijden?
robin222 in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Morgen maar even naar de lokale bouwmarkt en de spullen halen :D
MDF, Alu, Plexi en wat schroeven.

Ik ga gewoon wat proberen, kost toch niet zo veel.

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Ja heel leuk met de laser uitsnijden maar ken geen bedrijf die dat doen en hoe duur dat is :P

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

Tazzios

..

Roshnak schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:06:
Ja heel leuk met de laser uitsnijden maar ken geen bedrijf die dat doen en hoe duur dat is :P
linkje al bekeken?

Maar zelf een MDF plaat verprutsen is veel leuker en leerzamer ENvan de zomer kun je de mislukte delen in je vuurkorf gebruiken.

@KeDeShCh
ook niet op het linkje geklikt zo te merken :z

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 22-04-2011 16:15 ]

Verwijderd

Lijkt mij ook niet echt verstandig om hout te gaan zagen met een laser, maar misschien dat ik daar naast zit.
Ik gebruik voor bv de 5,25" en de backplate liever een decoupeerzaag. Ook dit is weer een kwestie van aftekenen, 2 gaatjes boren in de hoeken en dan zagen, geeft een heel goed resultaat.

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Hoe z'on dikte MDF zal ik gebruiken? Zat zelf te denken aan 12mm.

Verwijderd

Voor de bodemplaat zou ik 12 mm gebruiken en voor de achter, voor en zijkanten 6 mm. De bovenkant wordt plexi en dat zal dan waarschijnlijk 2 of 3 mm zijn. Onthou wel dat je de schroefgaten even voorboort. Bij 3 mm schroeven max. 2,5 mm voorboren. Doe je dit niet, kan is de kans groot dat er scheuren in het hout onstaan. Schroeven die ik aanraad zijn de 3,0 x 15 mm, die zou je, zeker voor het monteren van de kast, het beste kunnen gebruiken.
Pagina: 1