Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:07
LG heeft weer een nieuwe line up uitgebracht.
Hieronder valt onder andere de 50PZ250 (in het commerciele kanaal bekend als de 50PZ350).

Dit is een Plasma tv met 3D voor "slechts" €779.-.

Nu ga ik binnekort mijn huisje betrekken en is mijn huidige TV op het punt van overlijden.
Ik ben alleen een beetje huiverig om te kiezen voor een plasma TV.
De kleuren zijn naar mijn mening mooier en hierom wil ik graag voor een plasma gaan.

Echter zit ik met de volgende problemen waar ik tegen aan loop.
- Hoe zit het momenteel met Ghosting (bijvoorbeeld tijdens het gamen)
- In hoeverre zijn er momenteel nog problemen met inbranden in de consumenten lijn?

Ik speel in het weekend graag met de jongens een potje FIFA en ik zou het vervelend vinden als de bal een soort van ghosting gaat vormen.

Hopenlijk zijn er tweakers die ervaring hebben met de recente plasma modellen van onder andere LG die mij hierover uitsluitsel kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf een Panasonic plasma, die heeft echt 0,0 problemen met ghosting. Inbranden is mij in iedergeval nooit voor gekomen, ik heb eerste tijd de settings gewoon wat laag gehouden en met de tijd eigelijk nooit meer omhoog gezet. Contrast op 45 vind ik nu meer dan genoeg, orginele waarde van 80 heb ik een complete lichtshow in mijn kamer :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Ja, maar dat is een panasonic. Helaas is dat een te groot verschil om een conclusie uit te kunnen trekken. Panasonic heeft NEO-PDP techniek die helaas niet vergelijkbaar is. als ik het geld er voor hat had er uiteraard wel een VT30 gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Ik kan ook alleen over panasonic spreken (TX-P40G20) maar ik heb nog nooit zo lekker kunnen gamen (precies, ook FIFA met vrienden). Helaas moet wel zeggen dat ik nu heel lichtjes de score BAR - RMA in de TV heb staan :S. Ik kan me niet herinneren dat ik hem per ongeluk aan heb laten staan (+ heb een timer op de tv die hem automatisch uitschakelt na 4 uur).

EDIT: Die scorebalk is maar héél lichtjes ingebrand, bijna niet waarneembaar - alleen bij tamelijk donkere scenes (maar weer niet bij totale zwartweergave). Eerlijk gezegt stoort het me totaal niet, maar ik vind het toch doodzonde en het vermelden waard.

[ Voor 26% gewijzigd door Robbio85 op 22-04-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Robbio85 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:17:
EDIT: Die scorebalk is maar héél lichtjes ingebrand, bijna niet waarneembaar - alleen bij tamelijk donkere scenes (maar weer niet bij totale zwartweergave). Eerlijk gezegt stoort het me totaal niet, maar ik vind het toch doodzonde en het vermelden waard.
Elke plasma-tv heeft dit fenomeen, van welk merk dan ook. Mensen die zeggen het niet te hebben kijken niet goed ;) Meestal trekt het wel weer enigszins weg, 4:3 balken en dat soort dingen uiteraard nooit meer.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het trekt ook 99,9% van de tijd gewoon weer weg, zelfs een nachtje NGC logo in het scherm is gewoon weer weggegaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Dan ben ik wel benieuwd, aangezien ik die balk al zo'n 2 weken zie zonder al te veel FIFA Barca - Real Madrid gespeeld te hebben ;)

Maar ik ga het in de gaten houden en ik zal ook maar stoppen met offtopic geneuzel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Robbio85 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:34:
Maar ik ga het in de gaten houden en ik zal ook maar stoppen met offtopic geneuzel ;)
Niks offtopics aan hoor IMHO. De TS zal dit ook gewoon gaan krijgen bij hetzelfde gebruik als jou :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vredeskind
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb ook zo'n Tv besteld, en ik krijg hem dinsdag thuis, ben benieuwd of het werkelijk de prijs waard is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Vredeskind schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:50:
Ik heb ook zo'n Tv besteld, en ik krijg hem dinsdag thuis, ben benieuwd of het werkelijk de prijs waard is..?
Laat me weten wat je er van vind!!! Ik ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vredeskind
kleefei schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:12:
LG heeft weer een nieuwe line up uitgebracht.
Hieronder valt onder andere de 50PZ250 (in het commerciele kanaal bekend als de 50PZ350).

Dit is een Plasma tv met 3D voor "slechts" €779.-.

Nu ga ik binnekort mijn huisje betrekken en is mijn huidige TV op het punt van overlijden.
Ik ben alleen een beetje huiverig om te kiezen voor een plasma TV.
De kleuren zijn naar mijn mening mooier en hierom wil ik graag voor een plasma gaan.

Echter zit ik met de volgende problemen waar ik tegen aan loop.
- Hoe zit het momenteel met Ghosting (bijvoorbeeld tijdens het gamen)
- In hoeverre zijn er momenteel nog problemen met inbranden in de consumenten lijn?

Ik speel in het weekend graag met de jongens een potje FIFA en ik zou het vervelend vinden als de bal een soort van ghosting gaat vormen.

Hopenlijk zijn er tweakers die ervaring hebben met de recente plasma modellen van onder andere LG die mij hierover uitsluitsel kunnen geven
50PZ350 bestaat niet, je bedoelt vast 50PW350 of de 50PK350..?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vredeskind
Ik heb dinsdag de 50PZ250 van LG binnen gekregen en meteen uit de doos gehaalt, wat mij opviel was dat er GEEN 3D-bril bij was geleverd, dus ben ik nu op zoek naar een 3d-bril die werkt op de 50PZ250.
Het was moeilijk zoeken want de 50PZ250 is ALLEEN IN NEDERLAND uitgekomen en niet in amerika of vele andere landen, endus was het moeilijk zoeken naar een geschikte 3d-bril, ik heb LG service gebeld maar hun wisten zogenaamd nergens advies op te geven, erg vervelend.
Maar ik heb vandaag de LG AG-S250 3D Bril besteld, hopelijk doet deze bril het met mijn 3d tv, zie link..

http://www.fotobouw.nl/info/lg-ag-s250-6515.html

Vreemd is wel dat de PZ250 niet op de 3d-brillen staat als geschikte 3d tv, maar dat zal wel omdat deze brillen uit amerika komen of zo iets..
Deze bril is wel geschikt voor de PW350, PZ550, PZ750 en de PZ950, maar de PZ250 is ook een family van deze geschikte 3d tv's, alleen is de PZ250 alleen in nederland en omstreken uitgekomen, begrijpen jullie dit..?
Zal de LG AG-S230, LG AG-S250 en de LG AG-S270 3D brillen ook geschikt zijn voor de 50PZ250 of 60PZ250 die samen in 2011 maart/april zijn uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vredeskind
Ik zag gisteravond een dode pixel in het plasma scherm, op 2 meter afstand zie je die dode pixel bijna niet, maar het zit in het midden van het scherm en bij het kijken van de disney film aladdin zag ik af en toe duidelijk die dode pixel in beeld, maar ik heb er de laatste dagen geen last van gehad bij het kijken van de gewone tv zenders, ik weet niet wat ik moet doen, ik heb nog een aantal dagen om dit gigantisch scherm retour te sturen en een nieuwe te krijgen.. maar ik heb er alleen heel af en toe last van want ik zit meestal wel een 2 tot 3 meter van het scherm af, dus zie ik die dode pixel bijna niet.
Wat vinden jullie? Terug sturen of niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal er zeker melding van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een 50" LG plasma, 600hz etc etc .... ik ben meer dan tevreden. Op non-full hd zie je dat er informatie mist, maar het lijkt prettig. Alle extra opties en toevoegingen staan uit(behalve dynamisch contrast, en heldere stem II). Op Full HD is hij super scherp, zelfs op Eurosport HD (1080i) via DVB-D (Ziggo > kaartje erin > gaan). Via een Xbox is het beeld nog scherper, maar in de Xbox menu's knippert het beeld een beetje. Tijdens de '3d' output van de spellen is dit niet zo, en is het beeld aangenaam scherp.

Ik kijk (alleen maar) discovery channel, en als de TV overschakelt van zender/HDMI zie je soms wat grijze tekens in het scherm (bij het logo, en de ondertiteling); echter: dit is geen inbranden; dit is na gloeien.

Ik zou mijn tv niet een uur aanlaten staan op 'testbeeld', daar is een risico met deze techniek; maar daar heeft hij vanuit LG ook een beveiliging voor.

De helderheid/stroombesparing staat op 'omgevingslicht' - is prima, al vinden sommige mensen het irritant dat de lichtopbrengst wisselt (als je een lamp aan duwt). Ik vind het best, het scheelt me 65% van de energie opname. De tv slurpt (nogal); en dat merk je aan het opwarmen van de kamer.

Prima tv, geen geld - kijkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Vredeskind schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:31:
[...]

50PZ350 bestaat niet, je bedoelt vast 50PW350 of de 50PK350..?? ;)

Waar baseer jij op dat die niet bestaat?
Nee, ik bedoel echt de PZ350.
Hieronder vind je zometeen meer uitleg.

Deze bril is wel geschikt voor de PW350, PZ550, PZ750 en de PZ950, maar de PZ250 is ook een family van deze geschikte 3d tv's, alleen is de PZ250 alleen in nederland en omstreken uitgekomen, begrijpen jullie dit..?
Zal de LG AG-S230, LG AG-S250 en de LG AG-S270 3D brillen ook geschikt zijn voor de 50PZ250 of 60PZ250 die samen in 2011 maart/april zijn uitgekomen?

Een tv kan soms wel 4 verschillende type nummers krijgen, alleen al in Nederland.
Dit is een marketing truukje om bijvoorbeeld een Media markt een "Laagste prijs garantie" af te kunnen geven. (dat typenummer is namelijk nergens anders leverbaar)
Zo ook voor de 250 en de 350. de 350 serie is alleen leverbaar in het B2B kanaal.

De brillen die je nodig hebt zijn universeel en niet afhankelijk per TV maar per type 3D techniek. Dus de bril zal het sowieso doen op de 250. Omdat deze dezelfde 3D techniek heeft als de 750 en de 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vredeskind
Ik heb vandaag de LG AG-S250 3D bril gekregen met de post, en hij doet het perfect.
Het 3d beeld is mooi, niet super mooi.. maar toch mooi.
Mijn tv heeft meer dan 2 miljoen pixels, en 1 pixel is stuk (dode pixel), de pixels zijn zo klein dat ik van 2 meter afstand er bijna niets van merk.
Ik zie en merk er bijna nooit iets van, behalve als ik binnen de 2 meter kijk en als er bepaalde kleuren komen zoals geel en rood, dan nog merk ik er bijna niets van.
Dus ik hou de tv fijn thuis, want ik wil de moeite niet doen om alles weer terug te sturen, ik ga morgen op vakantie voor 1 week, en heb dan geen tijd om met de tv te klooien, het is goed zoals het is, heb geen spijt ervan.
Voor een kleine 800 euro heb je een goeie 3d plasma tv van 127cm 50 inch, met vele goeie mogelijkheden.
Alleen heb ik problemen met digitaal tv, maar heeft niets met de tv te maken, ik heb gebroken beeld tijdens het kijken naar nederland 1 HD.
Wie weet wat ik kan doen tegen scheuren in de beeld als ik digitaal tv kijk van ziggo?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vredeskind
De scheuren en blokjes tijdens het kijken van digitaal tv ligt niet aan mijn tv, het ligt aan de sterkte van mijn ontvangst, ik moet een antenne versterker halen, denk ik..?
Heb ik gelijk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-07 15:47
Is de "thx" nog op een bepaalde manier te activeren? meende dit ooit een keer ergens gelezen te hebben, aangezien de duurdere modellen (pz550 pz570 en pz 590) dit wel hebben, ik neem aan dat de binnenkant van de modellen allemaal gelijk zijn

[ Voor 20% gewijzigd door born2rule op 17-01-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alle TV's van een bepaalde modelreeks hebben dezelfde hard/software. Je kunt hoogstwaarschijnlijk THX activeren in het menu maar dat wil dan niet zeggen dat het dan ook daadwerkelijk effectief werkt. Ik heb meer reacties gelezen van mensen die het trots werkzaam hadden gekregen en zich daarna achter de oren krabten van: ja nu is het een onderdeel in het menu maar wat kan ik ermee? 'Khoor nie verschil nie . . . . :?

Enfin als je wil weten hoe voor jouw model en andere menu hacks kijk even op het LG hack forum
http://lg-hack.info/
Pagina: 1