S939 koeler-socket is weg, hoe krijg ik mn koeler erop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb een gigabyte k8nsc moederbord en de vorige eigenaar heeft het bracket om de socket heen verwijderd omdat de huidige koeler daar niet op paste (zit nu met 2 schroeven op koperen busjes vast), nu heb ik n stillere koeler (arctic 64pro) gekocht maar die kan ik dus alleen op dat vierkantje dat om de socket heen zit klikken - dat er dus niet op zit.heeft iemand er toevallig eentje liggen???
ik zat al aan converters te denken, maar volgens mij werken die alleen voor socket939>am2, dus dan heb je de s939 alsnog nodig.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutz0r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-08 16:55
Er zit niks anders op om zo'n bracket te regelen, of je nieuwe koeler inruilen voor een koeler die gebruik maakt van de koelerbackplate (die plaat met de twee busjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ok, ik zal eens kijken of alternate die heeft. die koelers zijn dan niet gebonden aan een socket, toch? oftewel: die 2 schroeven zitten bij elke type moederbord op dezelfde afstand?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

knuppelhout schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:25:
ok, ik zal eens kijken of alternate die heeft. die koelers zijn dan niet gebonden aan een socket, toch? oftewel: die 2 schroeven zitten bij elke type moederbord op dezelfde afstand?
Nope, dat is bij ieder socket weer anders. Zorg dus dat je de goede hebt. Koelers zijn zeker wel gebonden aan een type socket.