[KPN] Contract ontbinden ivm prijsverhoging?

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05
KPN gaat binnenkort kosten berekenen voor mobiele diensten om zo de teruglopende inkomsten uit bellen en sms'en te compenseren. De 'chatheffing' gaat gelden voor diensten als WhatsApp, Skype en Facebook, bron:NOS.
Ik betaal naast mijn bundel maandelijks een extra bedrag om gebruik te kunnen maken van internet op mijn mobiel. Ik zou het belachelijk vinden als ze deze ''chatheffing'' gaan doorvoeren aangezien ik heel veel gebruik maak van WhatsApp.
Ik vroeg mij dan ook af of ze die extra heffing zomaar mogen doorvoeren. Ze kunnen natuurlijk bepaalde poorten dichtgooien die door Whatapps gebruikt word.
Maar mag dit voor mij een reden zijn om het contract te ontbinden zodat ik een andere provider kan kiezen?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb in meerdere artikelen voorbij zien komen dat het alleen ingevoerd gaat worden voor nieuwe abbonementen. Ik zou me voorlopig dus hier niet druk over maken en tegen de tijd dat je je contract gaat verlengen lekker overstappen naar een andere provider.

Om inhoudelijk in te gaan op het nieuwsbericht. Ik snap de reactie van de OPTA niet. Die zeggen het prima te vinden omdat het de consument meer keus zou geven. Maar waarom zouden we "meer keus" moeten hebben als we nu al alle vrijheid hebben in onze internet bundels.
Daarbij gaat het in tegen alle princiepes van net neutraliteit en dit soort acties zouden wat mij betreft bij wet verboden mogen worden. Data is data. Of dit nou emails zijn, whatsapp push berichten of een serie die je download. Vind het gewoon erg gevaarlijk als ze daarmee gaan knoeien.

Zelf ben ik geen klant bij KPN maar ik hoop dat ze in zien dat het een behoorlijk negatief effect kan gaan hebben op de klanditie. Om nog maar niet te beginnen wat dit dus doet met de neutraliteit van je internet netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 22-04-2011 05:30 ]

Verwijderd

1,8 miljard winstnotering over 2010 noem ik niet een tegenvallende winst :/

Verder zou KPN zulke wijzigingen aan bestaande klanten moeten doorgeven en jou de mogelijkheid bieden over hoe verder.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 05:39:

Verder zou KPN zulke wijzigingen aan bestaande klanten moeten doorgeven en jou de mogelijkheid bieden over hoe verder.
Dan kun je de KPN opdoeken want ik sluit niet uit dat ~90-95% zegt "dikke vinger KPN, wij zijn pleitos"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:24:
[...]

Dan kun je de KPN opdoeken want ik sluit niet uit dat ~90-95% zegt "dikke vinger KPN, wij zijn pleitos"
Melden moeten ze volgens mij idd wel, maar driekwart van de klanten doet daar verder toch niets mee. Daarnaast: KPN gaat dit waarschijnlijk gewoon doorvoeren, de kans dat andere providers daarna volgen is dan natuurlijk vrij groot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 05:39:
1,8 miljard winstnotering over 2010 noem ik niet een tegenvallende winst :/
Heb je enig idee hoeveel KPN moet investeren om VDSL of LTE landelijk uit te rollen (en geïnvesteerd heeft in ADSL en UMTS)? Dan is 1,8 miljard opeens niet zo veel meer.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:28:
[...]

Melden moeten ze volgens mij idd wel, maar driekwart van de klanten doet daar verder toch niets mee. Daarnaast: KPN gaat dit waarschijnlijk gewoon doorvoeren, de kans dat andere providers daarna volgen is dan natuurlijk vrij groot.
Ik snap alleen niet waarom. Mij lijkt het juist logisch wanneer de andere providers dit niet doen, juist om ex kpn klanten aan te trekken. Beter een klant die niet over zijn bundel heen gaat, en 10 euro extra voor internet betaald dan geen klant lijkt me toch.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Sick Nick

Drop the top!

Of gewoon allemaal schofterig zoiets invoeren en allemaal een klant hebben die niet over z'n bundel gaat, 10 euro voor internet erbij lapt en daar bovenop nog 5 euro whatsapp en 5 euro skype heffing ;)

• pven
  • Niet online
defusion schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:31:
[...]

Ik snap alleen niet waarom. Mij lijkt het juist logisch wanneer de andere providers dit niet doen, juist om ex kpn klanten aan te trekken. Beter een klant die niet over zijn bundel heen gaat, en 10 euro extra voor internet betaald dan geen klant lijkt me toch.
In het verleden is toch vaak genoeg bewezen dat als er eentje een creatieve manier bedacht heeft om extra geld uit de klant te kloppen, dat de rest dan vanzelf volgt. Money makes the world go round! :)

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 14:56
PolarBear schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:31:
[...]

Heb je enig idee hoeveel KPN moet investeren om VDSL of LTE landelijk uit te rollen (en geïnvesteerd heeft in ADSL en UMTS)? Dan is 1,8 miljard opeens niet zo veel meer.
Die investeringen weten ze ook hele delen weer van de belasting ed af te trekken, reken maar dat al die kosten keurig over bepaalde jaren afgeschreven worden, dus die 1,8 miljard is dan nog best wat, tuurlijk moeten ze blijven investeren, maar de grootste stappen hebben ze volgens mij al wel gedaan.

Het is gewoon aan de ene kant wel een logisch iets, sms valt weg door gebruik over internet, daar moeten ze meer uit halen, aan de andere kant faalt hun business model dan al een tijdje, als ik kijk naar onze telefoon rekeningen op de zaak of van mij prive dan zie ik al enkele jaren dat sms gaat uitsterven.

Join the club

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-10 14:32

daaan

Brandweer Zoutkamp

L1nt schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:24:
[...]

Ik denk dat je je percentage's nogal rijkelijk overschat. Alleen klanten die
a) Mobiel internet gebruiken
b) WhatsApp (of vergelijkbaar) actief gebruiken
c) De komende paar maand moeten verlengen
dc) Zich storen aan deze maatregel.

Dan zit je nog met bereik, KPN heeft verreweg het beste netwerk. Hier in het noorden van Groningen heb ik keuze uit KPN of Vodafone. Ik zit nu bij Vodafone, en mag over een maand verlengen/overstappen. De kans dat ik niet naar KPN ga zijn door deze maatregel wél toegenomen, maar dat is vooral omdat ik nog niet weet wat het moet gaan kosten.

@TS Volgens mij zie je het ontbinden van je contract ook wel zitten. Correct me if i'm wrong.

[ Voor 5% gewijzigd door daaan op 22-04-2011 09:01 ]

One's never alone with a rubber duck.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:37:
[...]

In het verleden is toch vaak genoeg bewezen dat als er eentje een creatieve manier bedacht heeft om extra geld uit de klant te kloppen, dat de rest dan vanzelf volgt. Money makes the world go round! :)
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat het mij logisch lijkt dat net die ene provider die het niet doet, alle klanten krijgt van de andere, en op die manier uiteindelijk meer omzet zal draaien, en de andere de markt uit concurreert.
Er moeten bijna wel prijsafspraken zijn gemaakt.

Ik ben het met iemand hierboven eens, data is data. Als blijkt dat er geen/verminderde vraag meer is naar bel/sms bundels, haal dan je geld uit de databundels, en ga daar op concurreren.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Ik heb ook voorbij zien komen dat ze in hun algemene voorwaarden hadden opgenomen dat ze dit soort maatregelen gewoon mogen nemen. Dus ik denk dat ontbinden van je contract niet aan de orde is; KPN houdt zich in deze gewoon aan de algemene voorwaarden waar je zelf mee akkoord bent gegaan.

Heb even gezocht, kon alleen vinden dat ze hebben opgenomen dat Skype-achtige diensten niet toegestaan zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door wackmaniac op 22-04-2011 09:14 . Reden: toevoeging ]

Read the code, write the code, be the code!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 13:39
PolarBear schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:31:
[...]

De door jou genoemde genoemde investeringen worden over een vastgestelde periode afgeschreven.
Na alle kosten blijft er dus nog 1800 miljoen winst over...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is meer iets voor de Telecomhoek :) -> TP

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 16:51
wackmaniac schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:12:
Ik heb ook voorbij zien komen dat ze in hun algemene voorwaarden hadden opgenomen dat ze dit soort maatregelen gewoon mogen nemen. Dus ik denk dat ontbinden van je contract niet aan de orde is; KPN houdt zich in deze gewoon aan de algemene voorwaarden waar je zelf mee akkoord bent gegaan.

Heb even gezocht, kon alleen vinden dat ze hebben opgenomen dat Skype-achtige diensten niet toegestaan zijn.
Ik las ergens dat "SMS over IP" en VOIP diensten niet waren toegestaan. Het is alleen nog niet technisch doorgevoerd. Dus ik denk dat ze het voor iedereen gaan invoeren.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35
Ik ben erg benieuwd hoe KPN de abonnementen dan op gaat bouwen. Wordt het dan een modulaire internetbundel? Of wordt het gewoon je internetbundel + een bepaald bedrag per dienst? Zal wel het laatste worden. Bizar. Zal een kwestie van tijd zijn voordat Vodafone en T-Mobile hier ook mee beginnen, en over een aantal jaar mag je ook voor je internetverbinding thuis extra gaan betalen voor bijv. YouTube.

RIP internet.

[ Voor 29% gewijzigd door MarcoC op 22-04-2011 09:49 ]

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 11:56

iLikeNoobies

With Big Boobies

Nee, je mag niet zomaar je contract ontbinden omdat KPN een nieuwe vorm van mobiel internet introduceert. Hier zijn voor de provider wel wat voorwaarden aan verbonden.

Als jij namelijk hebt getekend voor een oude bundel met "onbeperkt" internet, dan is dat jouw contract. Als KPN dan een nieuwe vorm introduceert, dan geldt dat voor nieuwe klanten of klanten die hun contract verlengen.

Mocht de provider die oude abonnementsvorm (onbeperkt internet) eruit gooien en jou verplichten tot de nieuwe bundel, dan moet de provider jou ook de mogelijkheid geven om kosteloos je contract te ontbinden. Aangezien dit voor de consument een nadelige wijziging in de algemene voorwaarden is.

Bij positieve wijzingen (zoals het verlagen van tarieven) is het trouwens niet mogelijk kosteloos te ontbinden.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-11 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Andere providers hebben ongeveer dezelfde plannen en/of voeren reeds bepaalde filtering.
Overstappen heeft imo dus niet zo heel veel zin, je krijgt er vroeg of laat mee te maken.
Tenzij je er iets tegen probeerd te doen:

Voor diegenen die er tegen zijn en er iets aan willen doen:
Zeg NEE! tegen `chatheffing` van KPN http://www.digiplay.nl/stem en geef het door!

Alles kan stuk.

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik zit bij Hi. geld dit ook voor Hi dan? aangezien dit van KPN is?

en ik heb niet eens whatsapp oid op mn mobiel, dus voor mij veranderd er toch niks?

• pven
  • Niet online
Muta schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:40:
ik zit bij Hi. geld dit ook voor Hi dan? aangezien dit van KPN is?
Is nog niet duidelijk, maar lijkt me onvermijdelijk.
en ik heb niet eens whatsapp oid op mn mobiel, dus voor mij veranderd er toch niks?
Nog niet, maar de tijd zal het leren. ;)

• Artwido
Muta schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:40:

Je houd toch geen postduiven he! want dat is ook derving voor kpn. :+

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Ik mag toch hopen dat het niet geld voor reeds lopende contracten (lijkt me ook sterk, tis een contract). Maar ik heb dus in februari een contract voor 2 jaar afgesloten met die criminelen, ik mag toch hopen dat er de komende 2 jaar voor mij niets veranderd, en daarna kunnen ze de vinger krijgen

EDIT:

check hier: http://www.kpn.com/allevo...iele-Telecom-diensten.htm

Voor mij geldt dus "Aanvullende voorwaarden Internetbundels". En daar staat niets in over KPN die zomaar iets aan mag passen aan hun diensten.

De "Algemene voorwaarden voor mobiele telecommunicatiediensten vanaf 1 januari 2011" is me een beetje veel tekst, die heb ik nog niet doorgenomen

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 25-04-2011 22:51 ]

• Artwido
KPN gaat wel héél erg ver.... KPN luistert abonnees af met DPI om te kijken of je bijvoorbeeld whatsapp gebruikt. bron:webwereld

[ Voor 15% gewijzigd door Artwido op 12-05-2011 16:43 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

* MAX3400 gooit knuppel in hoenderhok...

Hoeveel mensen zouden met een gerust hart 10 of 15 Euro per maand meer betalen aan KPN om, bijvoorbeeld, wel Ping, Whatsapp en dergelijke (even geen VoIP) te kunnen gebruiken zolang KPN 100% de DPI uitzet?

Privacy is mij iets meer waar dan de mogelijk voorgestelde prijsverhogingen van KPN of, later, andere providers. Neemt trouwens niet weg dat DPI ruim van te voren gemeld moet worden aan de abonnee's en niet, zoals nu, even tussen neus en lippen door wordt gemeld.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 16:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1