Ik vraag me af of een i7-740QM ook in de Erazer x6812 werkt? Aangezien ik mijn i5 wil vervangen. Iemand enig idee?
Wat heb je zelf al uigezocht?
Als je op google kijkt kun je het zo uitvinden...
Als je op google kijkt kun je het zo uitvinden...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Via het programma CPU-Z kwam ik erachter dat ik een socket 989 rPGA heb. En de socket voor de i7-740QM een socket G1. Nu las ik via wiki dat sommige sockets 989 wel compatible zijn met de Socket G1, dit is de letterlijke tekst (Socket G1, also known as rPGA 988A (there are Socket G/rPGA 989 sockets that can take Socket G1/rPGA 988A or Socket G2/rPGA 988B packaged processors). Ook de vraag bij Medion uitgezet, die geeft als antwoord dat ze alleen de geleverder configuratie ondersteunen, dus niet de upgrades. Kom ik helaas niet verder mee. Weet nu dus niet of mijn socket compatible is.
Los van het feit dat het misschien zou kunnen passen/werken. Is het koel/voeding systeem van de laptop berekend op een snellere cpu? Antwoord: nee (want Medion, koeling en voeding berekend op een i5, niet op een i7)
Niet doen dus
Niet doen dus
Je zou toch kunnen verwachten van een gaming laptop dat het zou moeten kunnen. Ook omdat Medion dezelfde koeling gebruikt in de wat duurdere Erazer x6811, maar ik zal het in ogenschouw nemen. Bedankt in ieder geval.
Pure assumptie. Omdat de bouw van de notebookbehuizing van een x6811 in mijn opinie identiek is aan die van een x6812 die alleen plaats biedt voor 1 active en passive cooler. Voor de x6811 is ook een i5-460m model en de wat duurdere met i7-740qm processor. Correct me if I'm wrong.
Verwijderd
Dat betekent nog niet dat er dezelfde hoeveelheid koper in zit. Al is de kans groot dat dat wel het geval is.
Hoe zijn je temperaturen?
Hoe zijn je temperaturen?
Temperaturen opgemeten in speedfan zijn:
GPU: 35c
HDO: 31c
Temp1: 41c
Core 0: 30c
Core 1: 33c
Temp1: 41c
Core 0: 30c
Core 1: 33c
Temp1: 67-69c met zo en nu dan een uitschieter tot 71
Core 0: 65-68c uitschieters tot 70
Core 1: 65-67c
Getest onder Homefront(zware instellingen) zonder notebook koeler.
Temp1: 67-69c met zo en nu dan een uitschieter tot 71
Core 0: 65-68c uitschieters tot 70
Core 1: 65-67c
Getest onder Homefront(zware instellingen) zonder notebook koeler.
Verwijderd
Je GPU word niet goed uitgelezen. Maar je temperaturen zijn imo vrij hoog.
Ik weet niet of de koeling die 15-20w extra wel aankan.
Ik weet niet of de koeling die 15-20w extra wel aankan.
GPU blijft in proggies sensorview en speedfan op 39 - 40c.
Onder Shogun 2
GPU: 38c
Temp1: 62c
Core 0: 67c
Core 1: 66c
Met de zalman 1500 notebookkoeler zijn de waarden nog een keer met 5-10 c gedaald
`
Enige suggesties, welke waarden zouden wel afdoende zijn?
Onder Shogun 2
GPU: 38c
Temp1: 62c
Core 0: 67c
Core 1: 66c
Met de zalman 1500 notebookkoeler zijn de waarden nog een keer met 5-10 c gedaald
`
Enige suggesties, welke waarden zouden wel afdoende zijn?
Verwijderd
Dat kan nooit, de GPU moet minimaal 60° worden, en dan heb ik het ook over minimaal.ShooQone schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:35:
GPU blijft in proggies sensorview en speedfan op 39 - 40c.
Probeer eens GPU-z
Goede vraagEnige suggesties, welke waarden zouden wel afdoende zijn?
Ik zie op notebookcheck dat de versie met i7 "maar" 10 graden warmer word: http://www.notebookcheck....811-Notebook.43717.0.html (en dat is met prime95+furmark). Ik trek dan al snel de conclusie dat de koeling niet overeenkomt. Zeker weten doe ik dat echter niet.
Je hebt gelijk met dit programma geeft de GPU 60-63 aan. Maar ook niet meer dan dat. Als jij of iemand anders nog iets weet hoor ik het graag. Bedankt in ieder geval.
Pagina: 1