Ik heb crysis 2 voor de pc en ps3, alleen heb ik helaas een heel oude pc, mijn laptop is nog sterker. Op mijn laptop kan ik crysis 2 op 'advanced' + 13xx*7xx res goed spelen(30 fps). Crysis 2 ziet er op mijn laptop met advanced settings beter uit dan op mijn hdtv en ps3. Maar als ik mijn laptop wil aansluiten op mijn htdv van 40 inch en crysis met 13xx*7xx resolutie spelen dan ziet het er natuurlijk niet scherp uit, ik moet het dan op 1920*1080 res spelen, alleen dan krijg ik maar 20 fps. Bij pc maakt dus resolutie heel veel vershil qua fps, maar hoe zit het met consoles? Of ik mijn ps3 op een 20 inch beeldscherm of een 60 inch beeldscherm aansluit, het maakt niets uit het ziet er even scherp uit en het speelt even vloeiend, Hoe kan dit?
De meeste console games hebben een standaard resolutie van 1280x720 (720p) Op de xbox-360 word dit hardwarematig omgezet naar een lagere of hogere resolutie, en de PS3 doet dit d.m.v software (Vandaar dat er trouwens meer "native" 1080p games zijn voor de xbox-360). Hierdoor verlies je bijna geen preformance, maar ziet alles er wel vrij netjes uit.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Kan dit niet toegepast worden voor de pc?D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 01:52:
De meeste console games hebben een standaard resolutie van 1280x720 (720p) Op de xbox-360 word dit hardwarematig omgezet naar een lagere of hogere resolutie, en de PS3 doet dit d.m.v software (Vandaar dat er trouwens meer "native" 1080p games zijn voor de xbox-360). Hierdoor verlies je bijna geen preformance, maar ziet alles er wel vrij netjes uit.
Ikzelf kan zo niks opnoemen, maar aangezien het (waarschijnlijk) softwarematig gebeuren zal, moet je niet verwachten dat je laptopje het heel leuk gaat vinden.. Ik schat dat het niet veel speelbaarder word als dat je het gewoon op 1920x1080 speelt.
Edit: Waarom probeer je het niet eens op 1600x900? Zit je er in principe mooi tussenin.
Edit: Waarom probeer je het niet eens op 1600x900? Zit je er in principe mooi tussenin.
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2011 02:04 ]
sluit het beeldscherm (en toetsenbord en muis) van je oude PC aan op je laptop.
Nadeel van platte TV's en schermen is dat je altijd de native resolutie moet gebruiken om een scherp beeld te krijgen. Een kleinere (oudere) monitor of TV heeft vaak ook een lagere native resolutie. Dus minder zwaar voor je pc.
Nadeel van platte TV's en schermen is dat je altijd de native resolutie moet gebruiken om een scherp beeld te krijgen. Een kleinere (oudere) monitor of TV heeft vaak ook een lagere native resolutie. Dus minder zwaar voor je pc.
Dit neemt de lol van een groot scherm weg, vandaar dat de TS het vroeg.RocketKoen schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 02:07:
sluit het beeldscherm (en toetsenbord en muis) van je oude PC aan op je laptop.
(neem ik aan)
Pagina: 1