• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Elke keer als ik mijn Acer X3960 opstart geeft hij een korte hoge biep. Erg vervelend en naar mij weten nergens voor nodig. Nu vertelde een medewerkster van Acer dat dit geluid niet uit gezet kon worden. Via Google kon ik ook geen oplossing vinden. Waarschijnlijk omdat dit een nieuwe PC betreft. Heeft iemand enig idee hoe ik via een truc de opstart biep van mijn Acer helemaal kan uitschakelen? (uiteraard is de optie in de bios niet aanwezig)

vanpeltje

Verwijderd

Ik neem aan dat je die korte beep bedoeld die aan geeft dat al je hardware aanwezig is en werkt?
Ja natuurlijk kan die uit, gewoon het stekkertje van de speaker los koppelen van je moederbord, tenzij Acer maar een stekker gebruiken voor het volledige frontpanel.

Ik kan je het alleen niet aanbevelen, wanneer er iets niet goed is met je hardware dan krijg je daar natuurlijk ook geen beepcodes van. En zo vervelend is zo'n kort piepje toch niet?

• vanpeltje
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:08:
Ik neem aan dat je die korte beep bedoeld die aan geeft dat al je hardware aanwezig is en werkt?
Ja natuurlijk kan die uit, gewoon het stekkertje van de speaker los koppelen van je moederbord, tenzij Acer maar een stekker gebruiken voor het volledige frontpanel.

Ik kan je het alleen niet aanbevelen, wanneer er iets niet goed is met je hardware dan krijg je daar natuurlijk ook geen beepcodes van. En zo vervelend is zo'n kort piepje toch niet?
Ik denk dat het zo'n biep is inderdaad, mijn vorige PC (HP) had dat dus niet en daar was ik erg gewend aan geraakt. Als het mogelijk is dan zet ik het liever graag uit.

vanpeltje

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Heel veel acers hebben dit.
Heb je het geluid ook als je stekker in de laptop stopt?

Ik zou t iig niet uitschakelen, kan erg veel helpen met troubleshooten.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:16:
Heel veel acers hebben dit.
Heb je het geluid ook als je stekker in de laptop stopt?

Ik zou t iig niet uitschakelen, kan erg veel helpen met troubleshooten.
Niet alle Acers zijn laptops, dit is volgens mij een SlimLine Desktop

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 14:09
Heb je de kast al los gehaald? Je kunt gauw genoeg zien of er een los klein speakertje in je kast zit (in dat geval stekkertje even los halen van 't mb) of een klein piezo speakertje op het mainboard zelf zit. In het laatste geval is het uitschakelen was lastiger, maar je zou bv een stukje tape over het gaatje kunnen plakken, dit dempt misschien al genoeg om het minder irritant te maken.

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2006/05/22/six_975x_enthusiast_motherboards_for_today_and_tomorrow/foxconn_speaker.jpg

• vanpeltje
Hm, ik hoopte meer op softwarematige oplossingen. Zoals een bepaald bestand uitvoeren over mn bios. Er staat staat een dikke tape op mn Slimeline kast geplakt met dat mn garantie eraan gaat als de zegel is gebroken. Maar op zich geen gek idee om de speaker (als ie er is) los te koppelen.

vanpeltje

Verwijderd

Dan moet je je toch echt gaan afvragen wat je liever hebt, geen garantie of geen piepje.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 14:09
Zo'n garantiezegel heeft bij desktop computers niet veel rechtswaarde aangezien je deze gewoon zelf zou moeten kunnen uitbreiden.

Verwijderd

Ik denk toch dat je veel gezeik gaat krijgen als je dat zegel hebt gebroken en er komt een defect. Hangt een beetje van de winkel af waar je hem hebt gekocht.

Is het trouwens een zegel van Acer of een zegel van de winkel waar je hem hebt gekocht in het laatste geval heeft die zegel geen nut van de garantie komt vanuit Acer en niet van uit de winkel.

Volgens mij vervalt de garantie van een systeem sowieso als je hem upgrade, want daarna is het namelijk niet meer het zelfde systeem.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-12 19:36
Kan je deze beep niet gewoon in de bios uitzetten? Bij een oude pc van mij kon dat in ieder geval.

Verwijderd

@hellboy123
vanpeltje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:24:
(uiteraard is de optie in de bios niet aanwezig)
;)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-12 19:36
oeps helemaal overheen gelezen :/
Pagina: 1