Toon posts:

Niet kapot te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een vreemde topictitel, maar ik zou graag een ode willen brengen aan mijn oude getrouwe laptop van fujitsu siemens, de Amilo.

ding is al meermaals gevallen, klep is er al afgevallen, harde schijf zelfs, maar na wat simpel vijswerk kwam hij telkens weer tot leven.

Vandaag viel hij wééral. Harde schijf eruit, achterkant kwam los. Harde schijf erin geduwd, alles weer toegeduwd, wit scherm :'( uurtje in de koelkast om de laptop te laten bekomen, druk op de knop en voila :*) windows XP start weer netjes op.

M'n netbook van Medion is éénmaal gevallen, compleet dood :( (ok ik moet de harde schijf vervangen, maar sop is de kolen niet waard in dat klein onding dat ik eigenlijk al vervloekte twee dagen nadat ik het gekocht had...vind het een laptop voor vrouwen)

Mijn oude getrouwe 'bakken' uit de beginjaren 2000 doen het ook nog steeds, terwijl een recentere bak het na 4 jaar opgaf, versleten...

Maken ze alles tegenwoordig minder sterk of ligt dat aan mij?

(of ben ik gewoon te lomp voor deze modernere tijden }:O >:) )

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-12 15:36
Lijkt me normaal niet echt *normaal* om laptops te laten vallen.

Vroeger was alles "sterker"

vb. Mobieltjes met stof,water filter?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat iedereen wel al eens een laptop heeft laten vallen...daar moeten ze gewoon tegen kunnen!! (tot op een zekere hoogte)
Is ook een van de redenen waarom ze blijkbaar op ons werk voor de hp elitebook gegaan zijn, stevige aluminium cover, kan tegen een stootje.

kwa mobieltjes heb je nu nog altijd van die vrij stevige modellen die er goed tegenkunnen, m'n nokia laten vallen, ken het modelnr niet maar heeft zo'n zilveren rand, eens op duwen en klaar! Die oude Nokia's zie je idd soms ook nog wel eens...die smeet je pas weg eens de toetsen eruit begonnen te vallen.

Die samsungs met gigantisch scherm kunnen trouwens ook tegen niet zoveel, m'n vriendin heeft er zo een stuk of 3 versleten...toen heb ik haar een gewone gekocht...ze haat hem, maar nu is ze bereikbaar :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 20:27 ]

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-12 18:58

koudepinda

Don't Panic

klinkt als mijn moeders oude targa notebook (aldi of lidl ding volgens mij de laatste) van de trap gevallen tafel uit een tas nog eens een trap (en trappen zijn echte notebook killers) op een stoel. nouja tel ben ik kwijt. doet he tnog steeds ookal moest een keer de soldeer bout er bij komen

always bring a towel

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik zou zeggen; gooi hem eens van het dak af en kijk of hij het dan nog doet.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 16:03

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:20:
Misschien een vreemde topictitel, maar ik zou graag een ode willen brengen aan mijn oude getrouwe laptop van fujitsu siemens, de Amilo.

ding is al meermaals gevallen, klep is er al afgevallen, harde schijf zelfs, maar na wat simpel vijswerk kwam hij telkens weer tot leven.

Vandaag viel hij wééral. Harde schijf eruit, achterkant kwam los. Harde schijf erin geduwd, alles weer toegeduwd, wit scherm :'( uurtje in de koelkast om de laptop te laten bekomen, druk op de knop en voila :*) windows XP start weer netjes op.

M'n netbook van Medion is éénmaal gevallen, compleet dood :( (ok ik moet de harde schijf vervangen, maar sop is de kolen niet waard in dat klein onding dat ik eigenlijk al vervloekte twee dagen nadat ik het gekocht had...vind het een laptop voor vrouwen)

Mijn oude getrouwe 'bakken' uit de beginjaren 2000 doen het ook nog steeds, terwijl een recentere bak het na 4 jaar opgaf, versleten...

Maken ze alles tegenwoordig minder sterk of ligt dat aan mij?

(of ben ik gewoon te lomp voor deze modernere tijden }:O >:) )
Tegenwoordig moet alles goedkoper he, had je 8 jaar geleden eens om een goede mainstream laptop voor 600 euro moeten vragen, hadden ze je vierkant uitgelachen. Deel van de lagere prijs zou best wel eens lagere kwaliteit kunnen zijn.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik heb nog een oude voyager van ik gok 8 jaar oud, werkt nog altijd perfect... kan zelf wat games spelen als MapleStory, wat ik eigenlijk best knap vind voor zo'n oud ding :P

de laptop die ik nu heb (Acer Aspire 5104WLMi) is sneller, beter scherm etc. maar hij is na 4 jaar stuk gegaan terwijl ik er echt ontiegelijk zuinig mee doe... nooit laten vallen bijvoorbeeld, maar de HDD trok het niet meer toen ik ermee in de trein zat...

dus volgens mij heb je gelijk ja, alleen dat ze zo veel sneller stuk gaan is denk ik omdat er ook veel meer stuk kan gaan; een mobieltje vroeger had geen kleuren scherm, geen muziek speler, geen camera, geen gyroscoop... er was wat meer ruimte voor de onderdelen dus konden ze de boel ook wat sterker maken denk ik :)
Pagina: 1