iPhone 4 kapot na jailbreak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 14:26
Dag luitjes,

ik werk voor een familiebedrijf (ben zelf geen familielid, maar ken dus de hele familie van mn werkgever),
en heb zelf een iPhone 4. Mn werkgever, zn vrouw en dochters hebben allemaal een iPhone die ik ook allemaal heb gejailbreaked (ooit in gesprek geraakt daarover).

Nou was ik gister op mn werk, en mn werkgever zei dat ie een klusje voor me had. Ik kreeg een iPhone in mn handen gedrukt. Een vriend van mn werkgever had zn iPhone geprobeerd te jailbreaken, maar dit was mislukt. Hij vroeg of ik er even naar wilde kijken.

Nou is dit voor mij normaal gesproken simpel, een iPhone herstellen. Maar deze is anders. Ik heb al best veel geprobeerd en heb nog niet iemand gezien met hetzelfde probleem als ik.
  • De iPhone start niet op en staat niet aan
  • iTunes herkent de iPhone niet
  • De PC herkent de iPhone niet
  • DFU mode werkt niet
  • Verschillende "kick de iDevice in of uit recovery mode" programma' s werken niet
  • Hard-reset (20 - 30 seconden home + power ingedrukt houden) werkt niet
Ik vermoed dat ik nog even verder moet timen met de DFU mode, maar het lukt me normaal gesproken vaak al in een paar keer, en heb een atoomklok erbij gehad met hele precieze seconden. Ik twijfel dus of ik hem nog in de DFU kan krijgen.

Als iemand me kan helpen graag, en natuurlijk ook handig voor mensen die in de toekomst tegen dit probleem aanlopen.

In ieder geval alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:39
Als die helemaal nergens op reageert is die misschien gewoon kapot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerst even wat diagnose stellen, want je probeert 'm in DFU te krijgen, terwijl je ook zegt dat hij niet eens start. Oftewel, is de accu wel voldoende opgeladen? Gaat de iPhone aan als je 'm aansluit aan de lader/computer? Krijg je iets in beeld, zoals het Apple logo? Hoor je iets op de PC als je 'm aansluit (het geluidje van USB device connected)? Is de iPhone te zien in Apparaatbeheer?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
De accu is opgeladen, de iphone gaat niet aan als ik hem aansluit, ik krijg niets in beeld (kan zelfs niet zien dat ie of uitstaap, uberhaupt), geen geluid niks. Dood. Getest onder Windows en Mac en bij allebei doet ie niets (ook apart aan de lader gehad, maar ook dit hielp niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 09:43
Denk dat de iphone dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Ik vrees daarvoor, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het is namelijk net na de jailbreak "kapot" gegaan, en ik ken geen geval van een gebrickte iPhone ofzo

* R0elr gaat googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
schroef m eens open en haal de batterij er even uit. (even achterkantje eraf schroeven).

[ Voor 25% gewijzigd door SquareOne op 21-04-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 09:43
@hierboven moet je wel die schroevendraaier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ExploitSolo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:44:
@hierboven moet je wel die schroevendraaier hebben.
Ik heb dr nog wel ene liggen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
ik denk niet dat ik een schroevendraaier heb die klein genoeg is om hem open te halen.

Brm-G , wat moet ik er daarna mee doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
R0elr schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:46:
ik denk niet dat ik een schroevendraaier heb die klein genoeg is om hem open te halen.

Brm-G , wat moet ik er daarna mee doen dan?
Je moet toch iets proberen, vandaar dat ik aanhaalde de batterij er even uit te halen. Maar aangezien het toestel helemaal niets meer doet heb ik een vermoeden dat de iPhone gewoon overleden is.... Meestal krijg je nog enige vorm van respons van de iPhone als je er vanalles mee doet maar die van jou doet niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Hmm das wel gek, maargoed hij is niet van mij dus het is niet erg.

ik zal morgen even met mn werkgever overleggen of ik het verdere werk met Apple regel of dat de vriend dat zelf doet. Ik mag aannemen dat Apple hem kosteloos vervangt. Hij is namelijk gloedje nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
R0elr schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:08:

ik zal morgen even met mn werkgever overleggen of ik het verdere werk met Apple regel of dat de vriend dat zelf doet. Ik mag aannemen dat Apple hem kosteloos vervangt. Hij is namelijk gloedje nieuw
Als er sporen van een jailbreak gevonden worden kan Apple opeens niet meer zo goedgeefs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

R0elr schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:08:

Ik denk het niet.

Voorbeeld: Je koopt een auto bij de garage. Je maakt de cilinders groter. De auto gaat stuk hierdoor. Je gaat terug naar de garage want de auto rijd niet meer goed.

Wat denk je dat de garage zegt als hij ziet dat je hebt zitten rommelen? Hier hebt u de rekening want dit valt niet onder garantie.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
iCy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:18:
[...]

Ik denk het niet.

Voorbeeld: Je koopt een auto bij de garage. Je maakt de cilinders groter. De auto gaat stuk hierdoor. Je gaat terug naar de garage want de auto rijd niet meer goed.

Wat denk je dat de garage zegt als hij ziet dat je hebt zitten rommelen? Hier hebt u de rekening want dit valt niet onder garantie.
Ja, zo is Apple. Als je je aan hun regels houdt zijn ze heel lief en klantgericht en alles, maar als je een jailbreak erop hebt mag je dokken. Echter, als de iPhone niet meer reageert, kunnen ze ook niet meer zien dat 'ie gejailbreakt is, dus geven ze een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar een JB geeft niet dit als resultaat, zelfs als het mislukt of half werk aflevert. Dit is een duidelijk geval van DOOD. Niet door de JB, maar door wat anders. Lijkt erop dat er gewoon structureel iets fout is en dat kan van alles zijn. Wie zegt dat het door de JB is gebeurt en dat hij z'n iPhone niet van de trap heeft laten stuiteren of in de wc heeft laten vallen en dan de JB de schuld geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt misschien dom maar laad het toestel eens een uurtje op;) En het beste is natuurlijk om eerst even de batterij er uit te knallen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Gevalletje garantie lijkt me. Heb het ook gehad kreeg wel een nieuwe was ook een JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Laatst online: 01-10 16:04
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:17:
Klinkt misschien dom maar laad het toestel eens een uurtje op;) En het beste is natuurlijk om eerst even de batterij er uit te knallen;)
Wat hierboven gezegd wordt. Laat het toestel eens een paar uur aan je computer/lader hangen en probeer het opnieuw. Heb het zelf ook gehad bij een 3G en na een paar uur hoor de ik het geluid dat ie weer ging opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Hero Of Time schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:11:
Maar een JB geeft niet dit als resultaat, zelfs als het mislukt of half werk aflevert. Dit is een duidelijk geval van DOOD. Niet door de JB, maar door wat anders. Lijkt erop dat er gewoon structureel iets fout is en dat kan van alles zijn. Wie zegt dat het door de JB is gebeurt en dat hij z'n iPhone niet van de trap heeft laten stuiteren of in de wc heeft laten vallen en dan de JB de schuld geeft?
Inderdaad... sluit ik mij bij aan.
Buiten dat word hij sowieso wel geswapt voor een nieuwe of voor een refurbished iPhone.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dat in en uit herstelmodus gooien met programma's op de pc werkte bij mij niet goed. Je kan het ook met de hand doen (ik dacht sleep-knop en home-knop iets van 30 seconden ingedrukt houden). Maar als ie al geen melding geeft bij het aansluiten aan de PC, dan is er meer aan de hand.

Het volgende klinkt beetje spuit-elverig, maar dat 'uurtje aan stroom hangen' is een goeie, dat zou ik zeker proberen. Ik heb trouwens nog nooit eerder gehoord dat Apple een iPhone weigerde door een JB (ik zeg niet dat ze dat niet doen, maar ik heb het nog niet eerder gehoord).

Edit: Bricken door JB kom je heeeeel weinig tegen, aangezien het tegenwoordig 1 druk op de knop is, en het wordt allemaal voor je gedaan. Voor iOS 3.x kwam het nog wel eens voor, want dan moest je meer stappen zelf doen, maar tegenwoordig is het echt veilig. Meestal is er meer aan het handje.

[ Voor 20% gewijzigd door Ruubster op 22-04-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
is denk ik gewoon kaduuk..
Ik zelf zit vaak in de jailbreak (unlock) omdat ik het gewoon kan.
Maar je hebt was vast verkeerds gedaan.

Met wat ging je doen
pawnagetool
redsnow
limerian
blackrain
snowbreeze
etc

Ik gebruik limerain en snowbreeze het meest.
Nu 4.3.2 uit is heb ik snowbreeze gebruikt, en werkt gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

djbosanac schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:39:
is denk ik gewoon kaduuk..
Ik zelf zit vaak in de jailbreak (unlock) omdat ik het gewoon kan.
Maar je hebt was vast verkeerds gedaan.

Met wat ging je doen
pawnagetool
redsnow
limerian
blackrain
snowbreeze
etc

Ik gebruik limerain en snowbreeze het meest.
Nu 4.3.2 uit is heb ik snowbreeze gebruikt, en werkt gewoon goed..
Heb je z'n TS niet gelezen of zo? Er staat duidelijk dat HIJ niets heeft gedaan, maar een ANDER. Hij kreeg 'm in z'n handen gedrukt omdat het zogenaamd mislukt was. Ik geloof dus niet in het mislukken, dat apparaat is gewoon stuk en omdat hij er toevallig zo handig mee is, denken ze dat hij het ook kan maken.

Ik zeg, laat die gast gewoon z'n iPhone opsturen voor garantie. Geen tijd aan verspillen, wie weet wat hij ermee heeft gedaan en straks krijg jij de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Laatst online: 01-10 16:04
Ik zeg, laat die gast gewoon z'n iPhone opsturen voor garantie. Geen tijd aan verspillen, wie weet wat hij ermee heeft gedaan en straks krijg jij de schuld.
De vraag is inderdaad wat er daarvoor mee gebeurd is en hoeverre er sporen van een JB op staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42
Maar in Amerika is toch een rechtzaak geweest ivm Jailbreak? Mag Apple zijn garantievoorwaarden zo indelen dat bij een jailbreak de garantie vervalt? Als het defect niet te wijten is aan de jailbreak moeen ze volgens mij gewoon garantie verlenen.

Ik zou de iPhone teruggeven en zeggen dat je er niets mee kan omdat hij onbenaderbaar is. Het advies geven om hem terug te sturen naar Apple met als sidenote dat Apple moeilijk kan doen ivm jailbreak en dat het zijn keus is hoe ver hij wilt gaan om zijn garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als ik het goed heb begrepen met die rechtzaak destijds, is jailbreaken niet illegaal, maar toch vervalt de garantie. Je verandert namelijk de firmware en de rechten die jij als gebruiker hebt op dat apparaat. Daardoor kan een gebruiker meer (en andere) dingen doen dan dat Apple wil en daar bieden ze geen service voor. Ze bieden service voor hun eigen software en de software die ze goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Laat wel even weten wat het geworden is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander kabeltje, op andere USB poort aangesloten (niet via hub/keyboard) ?
Het klinkt als kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wacht!!!!
Reinstall iTunes eens.
Zet je iPhone in recovery mode... (7 Sec home en uit knop inhouden, daarna alleen de home knop indrukken...)
Laad je iPhone eens op met de orginele iPhone adapter.

Probeer eens een andere iPhone USB stekker want: als die kapot is, en je batterij is leeg... Dan snappen wij dat wel ;)

En anders ga je naar je verzekering! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
en werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Even een kleine update:

Mn werkgever was op vakantie, dus ik heb zelf niet veel kunnen doen aan het geval garantie. Nou blijkt dus achteraf dat die vriend van ' em een kapotte iPhone 4 tweede hands heel goedkoop heeft kunnen kopen, en hij heeft het garantiebewijs niet meer. Hij weet ook niet waar en wanneer de iPhone is gekocht

Morgen bel ik Apple om alles eruit de halen wat er in zit qua garantie, ookal heb ik geen factuur (misschien een kans, aangezien de launch van de iPhone 4 minder dan een jaar geleden is, en dus automatisch garantie zou moeten hebben). Tegelijkertijd heb ik op eBay een schroevendraaiertje gekocht om de batterij eruit te halen, dit ga ik proberen nadat ik zeker weet dat ik geen beroep meer kan doen op de garantie.

Verder: ik heb een klein theorietje van wat er gebeurd zou kunnen zijn met de iPhone, kunnen jullie hierop reageren?

Jailbreak is mislukt terwijl de iPhone in een soort bootloop terecht komt. De batterij blijft een spanning leveren, weliswaar minimaal, maar genoeg om de loop voort te zetten. Als ik de batterij eruit haal, stopt de spanning op het logic board, en doorbreekt de bootloop.

Geen idee of het uberhaupt mogelijk is, maar wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt hier geen bon nodig voor garantie, doen ze op serienummer (wat je op sim kaart tray kunt vinden): http://www.iphone-reparatie-service.nl/formulier.html

Is een onderdeel van lelieveld.nl en officieel apple reparatie punt voor alle iphones. Binnen de garantie kreeg ik binnen 3 dagen een nieuwe (had een UK iphone en kreeg een FR terug simlock vrij).

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
HardCoreGamer schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:38:
Wacht!!!!
Reinstall iTunes eens.
Zet je iPhone in recovery mode... (7 Sec home en uit knop inhouden, daarna alleen de home knop indrukken...)
Laad je iPhone eens op met de orginele iPhone adapter.

Probeer eens een andere iPhone USB stekker want: als die kapot is, en je batterij is leeg... Dan snappen wij dat wel ;)

En anders ga je naar je verzekering! :)
Bedankt voor je reactie, maar hier kan ik natuurlijk niks mee. Lees de OP nog es.

Ik heb net met Apple gebeld, maar die konden niks voor me betekenen aangezien de iPhone niet bij Apple zelf is gekocht. Hopen maar dat ik vandaag of morgen de factuur in handen krijg, en anders wordt het zelf knutselen. Heb de schroevendraaier al besteld, en haal dan de batterij eruit. Kan het dus zo zijn dat de boot in een soort loop terecht is gekomen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De accu heeft uiteindelijk geen spanning meer, iig niet genoeg om het apparaat aan te zetten om ook maar iets met opstarten te kunnen doen. Maar het is altijd mogelijk dat er lang genoeg spanning in het apparaat blijft waarmee de boot faal in de 'cache' blijft zitten van de bootrom. Wie niet waagt, wie niet wint ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Een update van mijn kant.

Ik heb gisteren mn spullen ontvangen op de iPhone open te maken (heb toestemming gekregen van mn baas).

De batterij eruit gehaald, en er weer ingestopt. Toen de iPhone startte kreeg ik het icoontje van Limera1n te zien en deze bleef oneindig staan. Home + sleep-knop lang ingedrukt houden en de iPhone stond in de herstelstand.

Hij doet het nu weer prima! :)

Toch kapot dus na JB

OPLOSSING ALS JE IPHONE NIET MEER REAGEERT/DOOD IS NA JAILBREAK:
-Schroef hem open
-Klepje eraf
-Connector omhoogwippen met een stukje plastic
-Batterij wat omhoog friemelen met een stukje plastic
-Batterij weer terug
-Connector weer terugklikken
-Achterkantje weer dichtschroeven (hard duwen)
-Eventuele bootfout doorbreken door lang Home + sleep ingedrukt te houden

Ik hoop dat dit topic handig is voor degene die de iPhone kapot hebben na een jailbreak, en er, net als mij, niets meer mee kunenn

[ Voor 38% gewijzigd door R0elr op 11-06-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Nice, dus inderdaad iets wat ergens tijdens de jailbreak (wsch door een ongeduldige pietje oid die middenin iets heeft afgekoppeld) zo wedged zat op een dusdanig laag niveau dat de DFU watchdog ook niet meer functioneerde... maar wel goed om te zien dat het dan met een hardware powercycle gewoon te fixen is :P
Pagina: 1