Hallo,
Ik heb de laatste tijd een zeer vervelend probleem.
Tijdens het spelen van games wordt mijn videokaart 75 graden.
Bij deze temperatuur gaat hij telkens vast hangen (wat ik wel kan begrijpen..).
Op het begin blijft het spel hangen, wordt het beeld even zwart en daarna kan ik weer een paar minuten verder spelen. Maar als het zo een paar keer heeft gedaan gaat hij opeens helemaal vast lopen en schakelt hij mijn tweede beeldscherm uit, en blijft de pc hangen (herstart is dan nodig).
Het rare is dat ik vroeger dezelfde games wel zonder problemen kon spelen op deze computer (splinter cell conviction, cod mw2,...).
Het gaat om een ATI HD 3870 (sapphire).
De processor komt niet boven de 45 graden, dus daar ligt het niet aan.
De behuizing is een Antec 900 (dus de airflow moet wel goed zitten).
1. Hoe kan het komen dat vroeger de videokaart niet zo warm werd, en nu wel?
2. Zou ik het hitte probleem kunnen oplossen door gewoon meer fans in de kast te gebruiken? Of kan ik beter een nieuwe videokaart gaan kopen?
Alvast bedankt!
Ik heb de laatste tijd een zeer vervelend probleem.
Tijdens het spelen van games wordt mijn videokaart 75 graden.
Bij deze temperatuur gaat hij telkens vast hangen (wat ik wel kan begrijpen..).
Op het begin blijft het spel hangen, wordt het beeld even zwart en daarna kan ik weer een paar minuten verder spelen. Maar als het zo een paar keer heeft gedaan gaat hij opeens helemaal vast lopen en schakelt hij mijn tweede beeldscherm uit, en blijft de pc hangen (herstart is dan nodig).
Het rare is dat ik vroeger dezelfde games wel zonder problemen kon spelen op deze computer (splinter cell conviction, cod mw2,...).
Het gaat om een ATI HD 3870 (sapphire).
De processor komt niet boven de 45 graden, dus daar ligt het niet aan.
De behuizing is een Antec 900 (dus de airflow moet wel goed zitten).
1. Hoe kan het komen dat vroeger de videokaart niet zo warm werd, en nu wel?
2. Zou ik het hitte probleem kunnen oplossen door gewoon meer fans in de kast te gebruiken? Of kan ik beter een nieuwe videokaart gaan kopen?
Alvast bedankt!