Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domeincontroller en exchange hetzelfde local SID: probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie zit zo: Op de server bestemd voor de DC een cleane server 2008 geïnstalleerd, natuurlijk vergeten sysprep te draaien, een ghost image van deze server op een andere mirror gezet, die bestemd was voor de exchange. Pas tijdens de installatie van de exchange software beseft dat er eigenlijk gesysprept moet worden - damn....

Servers hebben dus vermoedelijk hoogstwaarschijnlijk hetzelfde local SID. Kan dit een probleem geven? Als ik google mag geloven zou enkel eenzelfde Domain SID problemen kunnen geven, maar die wordt pas aangemaakt tijdens het joinen in de AD toch?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
kort en simpel antwoord: JA, syspreppen die hap (exchange eerst uninstallen)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 20:40
Wat voor problemen kan dit geven Razwer ?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou zelf in elk geval zorgen dat het gewoon netjes geregeld is dus inderdaad eerst even sysprep draaien. Normaal gezien zou het echter geen problemen geven in een AD omgeving aangezien bij het joinen van een domein een apart domein SID wordt aangemaakt en dat door de AD omgeving enkel daar naar wordt gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
ja dacht ik ook mr blijkbaar zijn er dan toch wel problemen in AD, in eventvwr meldt hij ook iets over multiple SID's dus die theorie gaat in praktijk helaas niet op... syspreppen dus.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 18:45
Is sysprep juist niet vervangen in Windows 2008? Daarbij waarom zou je een 2008 server ghosten. Gewoon schoon installeren. Gaat vrij snel, en weet je zeker dat je geen problemen krijgt,

• Razwer
http://blogs.technet.com/...e/2009/11/03/3291024.aspx

Staar je niet blind op zijn verhaal waarom een SID niet reset zou hoeven worden, let vooral op de user comments waar het WEL een issue zou kunnen zijn. Vooral in jouw geval waar een domain controller en een andere machine dezefde SID delen kan dit dus vervelende issues geven.
Een andere issue kan je bijvoorbeeld krijgen met KMS, dit is niet SID related maar CMID related (die dus ook duplicate is, sysprep reset niet alleen je SID maar nog meer zaken, zoals je CMID dus).
zie The KMS current count does not increase when you add new Windows Vista or Windows 7-based client computers to the network voor bijvoorbeeld die KMS issue.

Een issue waarom je zou willen syspreppen (die ook niet SID related is) is bijvoorbeeld WSUS, dat issues kan geven. werkt ook met een eigen identifier die reset wordt door sysprep. Zo kan ik nog wel even doorgaan

Sysprep =/= SID reset.
sysprep doet onder andere SID reset, maar ook meer dan dat. SID resetten is een van de minder belangrijke issues (tenzij je aan de slag gaat met VM's, dan is het toch wel weer een issue).

[ Voor 69% gewijzigd door Razwer op 22-04-2011 00:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:Y Correct :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 15:25
Ergens moet denk ik nog wel Newsid te downloaden zijn (heeft MS verwijderd van sysinternals omdat het niet meer nodig zou zijn, zucht), die vervangt alle system SID's door een nieuw gegenereerde. Wel even opletten hoe je de overige opties doet.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• Razwer
gumkop schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:45:
Ergens moet denk ik nog wel Newsid te downloaden zijn (heeft MS verwijderd van sysinternals omdat het niet meer nodig zou zijn, zucht), die vervangt alle system SID's door een nieuw gegenereerde. Wel even opletten hoe je de overige opties doet.
spuit 11 reactie weer.
newsid reset alleen de SID, ik leg net uit dat dat juist een van de minst belangrijke zaken is. sysprep doet juist alle andere zaken ook. lees voordat je post.
newsid heeft MS terecht verwijderd gezien het meer problemen kan geven dan dat het dingen oplost.

Pagina: 1