zeer hoge toon

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:04

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Mijn pc maakt als ik hem uit heb een zeer hoge pieptoon...niet hard ofzo maar voor mij toch zo irritant dat ik telkens de stroom eraf moet halen.
Ik denk dat het uit de voeding komt maar dat weet ik niet zeker.

Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik het kan verhelpen ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad en ben tot het besluit moeten komen dat hij uit men speakers kwam waar nog stroom op stond, heb je deze al uit de stekker getrokken (zelfs standby lijken ze te piepen)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

4POX

Everybody is wired

Heb je al gecheckt dat het je monitor was,, Ik hoorde een hoge pieptoon uit mijn voeding komen.. Bleek de monitor te zijn

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

heb ik zelf ook last van... maar bij mij gaat het altijd na 2 minz weer over.
Volgens mij is het een fan die eerst bij het begin beetje aanloopt, en door het warmworden daarna er minder(/geen) last meer van heeft...

maar kkan het fout hebben :P

ps: muziek had aan, helpt altijd! 8-)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Op Saturday 17 March 2001 19:23 schreef Neonlampje het volgende:
heb ik zelf ook last van... maar bij mij gaat het altijd na 2 minz weer over.
Volgens mij is het een fan die eerst bij het begin beetje aanloopt, en door het warmworden daarna er minder(/geen) last meer van heeft...

maar kkan het fout hebben :P

ps: muziek had aan, helpt altijd! 8-)
ik heb het ook alleen als ik mijn pc uit heb :) Als ik mijn pc aan heb kan ik de toon niet meer horen door mijn fannetjes :9

ik zet zo ffe mijn pc af...ffe het geluid checken..

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

typo: had = hard |:(

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Dat komt omdat er in je voeding ook een klein circuit zit voor de 5V standby spanning. Deze blijft altijd aan staan, dus ook als je computer uit staat. Meestal zijn ze zo goedkoop uit gevoerd dat het transformatortje een beetje herrie maakt. Dit is trouwens ook een klein schakelend voedingkje, dus vandaar de hoge toon.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ik heb nu ontdekt dat het dus niet uit de voeding komt maar uit het beeldscherm :(

Had ik over het hoofd gezien omdat als ik het scherm uitzette de pieptoon er nog was...enkel na het volledig uittrekken van de stekker van de monitor hield ie op.

Het is een nieuwe monitor (philips 109P20)

Kan ik hiermee gaan klagen bij philips ? Ik bedoel, zij leveren een product dat volgens mij geen pieptoon hoort te maken !!

Zeer irritant om TELKENS de stroom eraf te moeten halen, overigens niemand van mijn huisgenoten hoort het verder maar ik hoor het dus WEL..(goed gehoor :) )

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Leuk, monitor met ingebouwd geluid :?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
idd :( ...ik zal ze morgen eens ffe bellen dat ze er maar wat aan mogen doen..

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Had het ook met mijn oude Belinea 17" die in stand by staat. Is volgens mij 'normaal'.

Mijn vader hoorde het overigens niet eens, dus je moet echt 'jong' zijn om het nog te horen.. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

luister eens naar je hd ,mischien is i caduuk .
heb ik zelf al eens meegemaakt,zeer hoge piep toon

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
BETER LEZEN !!: Het geluid is alleen als de PC uit staat.

Gewoon proberen om een nieuwe te krijgen zou ik zeggen. Zeker van Philips, want die staan bekend om de goede beeldbuizen. Laat ze die reputatie maar waar maken.

*D

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Dit probleem had ik met mijn CTX 19 inch monitor, zwaar irritant.

Dus er zat nog garantie op en ik heb ze gebeld en ik heb toen een nieuwe monitor gekregen en deze doet het prima.

Er zat wel een jaar Onsite garantie op ofzo.

Dus gewoon proberen, nee heb je en ja kan je krijgen!

Succes!

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

4POX

Everybody is wired

Mijn monitor die ik nu heb heeft er last van.. Dus daarom kwam ik op de tip... Alleen moet ik die van mij dan opsturen.. En ik weet niet hoe lang ik zonder pc kan

AKA Rinkel weblog

• Jodel
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik had ook hetzelfde probleem.. ik heb toen eens goed geluisterd... het waren mijn boxen. kijk daar eens naar:r

• Wouter!
  • Laatst online: 21-08 17:11
Nogmaals: BETER LEZEN want z'n boxen heeft ie allang gechecked.

*D
Pagina: 1