Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste,

Een paar maanden terug is de moederbord van mijn ASUS M51TR-AP033C notebook na de garantieperiode kapot gegaan.
Ik heb het hele internet afgezocht opzoek naar een vervangend moederbord (incl eBay)
Nu is de vraag:
- Kennen jullie sites die dit moederbord (eventueel in het buitenland) kunnen leveren?
- Is het mogelijk om er een moederbord van een ander type/merk in te plaatsen?

Ik hoor graag van jullie, want ik sta op het punt om deze notebook te verkopen op Marktplaats.

Met vriendelijke groet,

JPtjee007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Niemand een idee?
Ben op dit moment al bij verschillende bedrijven navraag gaan doen over het repareren van het moederbord. Dit ligt meestal rond de 130 euro, dus zeer aantrekkelijk.
Gezien ik geen ervaring met deze bedrijven heb, en geen ervaringen op internet over deze bedrijven kan vinden hoop ik dat jullie misschien goede bedrijven kennen die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien als je zegt bij welke bedrijven je zelf al navraag hebt gedaan, kan iemand je misschien vertellen of die betrouwbaar zijn.

Wil je nu eerst die laptop voor €130 gaan repareren om hem vervolgens te gaan verkopen? Zou ik persoonlijk erg zonde vinden, die €130 krijg je er nooit meer uit.

Hoe oud is die laptop aangezien je voor de levens duur van een laptop aan 3 á 4 jaar moet denken. (uiteraard zijn er laptops die veel langer mee gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:30:
Misschien als je zegt bij welke bedrijven je zelf al navraag hebt gedaan, kan iemand je misschien vertellen of die betrouwbaar zijn.

Wil je nu eerst die laptop voor €130 gaan repareren om hem vervolgens te gaan verkopen? Zou ik persoonlijk erg zonde vinden, die €130 krijg je er nooit meer uit.

Hoe oud is die laptop aangezien je voor de levens duur van een laptop aan 3 á 4 jaar moet denken. (uiteraard zijn er laptops die veel langer mee gaan)
Goed idee,

Ik heb al nagevraagd bij:
SCS Electronics (€129 repareren):
Kreeg van dit bedrijf een mailtje terug met taalfouten en slechte Nederlandse zinnen.
Dit kon natuurlijk ook komen door snel typen o.i.d. dus heb ik ze maar even gebeld.
Ook hier kreeg ik weer iemand die totaal niet wist waar ik het over had, dus volgens mij is dit niet echt een betrouwbaar bedrijf.

CORE-TEK ICT (€189 repareren)
Deze mail kreeg ik wel in goed Nederlands, alleen is het enig nadeel dat hun in Venlo zitten, en ik in Noord-Holland woon. Ik kan uiteraard de laptop opsturen naar ze. Bij dit bedrijf heb ik wel een goed gevoel. Ook wanneer de reparatie niet lukt, hoef ik geen reparatiekosten te betalen.

Iemand ervaringen met deze 2 bedrijven, of misschien andere bedrijven?

De laptop wil ik gaan repareren en vervolgens ook weer in gebruik nemen.
Wanneer de laptop weer volledig werkt, wil ik deze gaan gebruiken voor mijn studie.
De laptop is na 9 dagen en 2 jaar defect gegaan, dus net buiten de garantie.
Aangezien ASUS niet aan coulance doet, is het niet mogelijk om hem gratis of voor een klein prijsje te laten repareren. Ik zou hier rond de 300 a 350 euro kwijt zijn voor een nieuw moederbord in te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:00:

De laptop is na 9 dagen en 2 jaar defect gegaan, dus net buiten de garantie.
Kijk als je dit nou meteen had gezegd had ik gezegd, als je 2 jaar garantie had, heb je nog steeds recht op gratis reparatie. Je mag namelijk verwachten dat de laptop wel langer mee gaat dan 2 jaar en 9 dagen. Dus als ik jou was gewoon terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en je vooral je poot stijf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja dat heb ik dus al geprobeerd, alleen heb ik hem gekocht op de MyCom veiling, en daar hanteren ze andere regels. Ik heb dit juist expres niet gezegd om dit soort discussies te voorkomen. Het heeft namelijk al geen zin meer, want bij het onderzoek naar wat er kapot was van de laptop hebben ze de garantiesticker al gebroken. Ze hebben geprobeerd in het systeem van centraal MyCom een bon te vinden die nog in de garantie was, maar die hebben ze helaas niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

JPtjee007 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:45:
Ja dat heb ik dus al geprobeerd, alleen heb ik hem gekocht op de MyCom veiling, en daar hanteren ze andere regels. Ik heb dit juist expres niet gezegd om dit soort discussies te voorkomen. Het heeft namelijk al geen zin meer, want bij het onderzoek naar wat er kapot was van de laptop hebben ze de garantiesticker al gebroken. Ze hebben geprobeerd in het systeem van centraal MyCom een bon te vinden die nog in de garantie was, maar die hebben ze helaas niet gevonden.
Heel leuk dat ze daar andere regels hanteren, maar boven de wet steken deze regels niet uit 8)7.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:48:
[...]

Heel leuk dat ze daar andere regels hanteren, maar boven de wet steken deze regels niet uit 8)7.
Hij heeft gelijk, dit is wettelijk. Dus al je een rechtsbijstand verzekering hebt, komt het zeker goed :)
Vaak hoef je alleen maar te zeggen dat je die gaat inschakelen en dan kan er ineens een hele hoop ;)

MyCom heeft de garantie sticker gebroken, niet jou probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja, maar hoe moet ik dit nu na zoveel maanden aankaarten?
Ik heb een rechtsbijstand verzekering, maar ik denk dat het de tijd en moeite niet waard is.
De garantie is wettelijk 2 jaar vastgesteld. Zolang heb je altijd garantie, en je moet maar net geluk hebben dat een bedrijf met coulance zal reageren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vergeten dat hij een paar maanden gelden stuk gegaan is (sorry), in dat geval heb je geen poot om op te staan.

Dan weer terug naar het eerste onderwerp :)

Ik ken beide bedrijven helaas niet, maar ik vind een e-mail met veel spelfouten altijd erg onbetrouwbaar overkomen, dus ik zou daar meteen op afknappen. Ook al maak ik ook erg veel spelfouten door het snelle, niet echt oplettend typen, vind ik dat als je dat doet je mail gewoon even extra na moet lezen.

Van die tweede is het zeer netjes dat je niet hoeft te betalen als de reparatie niet lukt, alleen dan zit je weer met verzenden. Je kan misschien een afspraak met ze maken dat als je naar hun toegaat, ze hem meteen repareren terwijl je wacht, ben je misschien wel een dag bezig, maar op sturen is ook niet alles.

Reparatie door ASUS, uhm nee, voor €100 meer heb je een hele nieuwe.

Aan de andere kant moet je je ook gaan afvragen of je sowieso niet beter een nieuwe kan gaan kopen, als je er nu €189 aan gaat verspijkeren, wil je er waarschijnlijk weer 3 tot 4 jaar meekunnen doen (tenminste lijkt mij) maar ik denk niet dat je dat gaat halen.

Kijk bijv. eensDeze laptop.
Heb je gewoon weer 2 jaar garantie en volgens mij is hij vergelijkbaar aan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:35:
Even vergeten dat hij een paar maanden gelden stuk gegaan is (sorry), in dat geval heb je geen poot om op te staan.

Dan weer terug naar het eerste onderwerp :)

Ik ken beide bedrijven helaas niet, maar ik vind een e-mail met veel spelfouten altijd erg onbetrouwbaar overkomen, dus ik zou daar meteen op afknappen. Ook al maak ik ook erg veel spelfouten door het snelle, niet echt oplettend typen, vind ik dat als je dat doet je mail gewoon even extra na moet lezen.

Van die tweede is het zeer netjes dat je niet hoeft te betalen als de reparatie niet lukt, alleen dan zit je weer met verzenden. Je kan misschien een afspraak met ze maken dat als je naar hun toegaat, ze hem meteen repareren terwijl je wacht, ben je misschien wel een dag bezig, maar op sturen is ook niet alles.

Reparatie door ASUS, uhm nee, voor €100 meer heb je een hele nieuwe.

Aan de andere kant moet je je ook gaan afvragen of je sowieso niet beter een nieuwe kan gaan kopen, als je er nu €189 aan gaat verspijkeren, wil je er waarschijnlijk weer 3 tot 4 jaar meekunnen doen (tenminste lijkt mij) maar ik denk niet dat je dat gaat halen.

Kijk bijv. eensDeze laptop.
Heb je gewoon weer 2 jaar garantie en volgens mij is hij vergelijkbaar aan wat je nu hebt.
Ja klopt, dit was voor mij dus ook een afknapper, aangezien ik zelf een perfectionist ben op dat gebied.
Op dit moment heb ik goed contact met Laptop Plus BV. en zijn we aan het uitzoeken wat het kan zijn.
Ik hou jullie hierover op de hoogte, en tips zijn nog steeds welkom!
Ja daar heb ik zelf ook over nagedacht. Mijn ouders gaan binnen een week geloof ik naar Venlo toevallig, dus dat zou natuurlijk helemaal mooi uitkomen. Laptop Plus BV ligt alleen in Kampen, en is dus de hele andere kant op, maar dit moet wel een keer te doen zijn met mijn ouders of met het OV.

Ja dat was dus ook mijn eerste reactie. Op dit moment heb ik zelf een dekstop PC gebouwd, en heb ik voor mijn studie tot Netwerkbeheerder MBO (Ja helaas een jaar blijven zitten) een nieuwe laptop nodig.
Dit is een goede desktop PC, dus hier kan ik wel een paar jaar mee vooruit.
Deze wil ik niet oer-groot, dus 13" lijkt mij ongeveer een goede maat.
Ik ga er op de scooter naar toe, dus compact is wel erg makkelijk.
Enig nadeel is wel dat ik dan niks meer aan deze laptop van nu heb.
Waar ik nu aan denk is om deze laptop te laten repareren, en vervolgens de laptop op Marktplaats te zetten. Lukt dit niet, kan ik hem altijd gebruiken voor mijn opleiding.

Specs desktop:
ASRock 890GM Pro3
AMD Athlon II X4 645
Kingston 4GB DDR3
Spinpoint F3 1TB
Spinpoint F1 1TB
Geen losse videokaart (in de toekomst een voor Battlefield 3 _/-\o_ )
Voordeel van deze setup is de SATA600/USB3.0/eSATA/HDMI, dus eigenlijk future-ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je de kosten voor reparatie niet uit de verkoop gaat halen, voor tweede hands laptops word meestal niet zoveel betaald, zeker niet als je bijna €200 kwijt bent aan reparatie met een beetje mazzel krijg je er nog €200 voor terug (niet dat het zo'n oude laptop is, maar gewoon puur omdat hij tweede hands is) en het maakt mensen niet zo veel uit wat je er nieuw voor hebt betaald. Zeker omdat een laptop met bijna de zelfde specs nu ook nieuw te koop is voor €400. Altijd vervelend die economische waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nee dat begrijp ik zeker, alleen is het zonde dat ik niks meer met deze laptop kan doen, terwijl hij wel nog fantastisch werkt(e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem dan ook op marktplaats zetten zonder reparatie, vertellen dat er alleen een nieuw mobo in moet, maar dan zet je er bij dat je hem zelf niet wil laten repareren, omdat je zelf een netbook (tsja 13" mag geen Laptop meer heten) nodig hebt.

Als zo'n opkoper dat ziet bied hij misschien nog een schappelijk prijsje, dan gebruikt hij gebruikt de onderdelen die nog goed zijn en de rest gooit hij weg. Ik denk dat dit misschien nog wel de beste bestemming is voor die laptop, voor €200 kan je namelijk een mooie graka kopen voor Battlefield 3 XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heb ik al gedaan, vang ik er max. 100 euro voor.
Daarom had ik hem uit elkaar gehaald, om te kijken of ik er los meer voor zou kunnen krijgen.
100 euro vond ik echt een prijs om te janken, vandaar ;)
Dus als ik dan 180 euro bijleg, en ik verkoop hem stel voor 250 euro (moet wel lukken denk ik) dan heb ik er toch nog een winst uit t.o.v. hiervoor. En als ik hem uiteraard niet verkoop, heb ik een mooie "slooplaptop" voor mee naar me studie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mijn berekening klopt dat niet, de verkoop van de defecte laptop levert je €100 op, daar heb je verder geen kosten aan, want eventuele verzend kosten bereken je door aan je klant. dus 100 - 0 = 100 euro "winst"

Als je hem voor 180 laat maken en hem verkoopt voor €250 ziet de berekening er zo uit 250-180= 70 "winst"

Is dus 30 minder. Maar wel een grotere verkoop kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja dat klopt inderdaad.
Verkoopkans is op dit moment nihil om er €100 voor te krijgen.
Laatste bod was 50-75 geloof ik toen ik hem nog niet uit elkaar gehaald had.
Pagina: 1