Voor een pc in aanbouw heb ik door de geplande indeling beperkte ruimte voor het plaatsen van een 3,5" HDD. Ik heb in een 5,25 bay ruimte, maar slechts 170mm inbouwdiepte, en dat wordt krap als er ook nog SATA kabels aan de HDD moeten. Nu is 2,5" een gemakkelijkere optie, welliswaar tegen een hogere prijs, maar kan ik qua performance ook verschillen verwachten? Enig speurwerk via het grote internet en dit forum kon mijn vraag helaas niet beantwoorden.
Het main OS + progs/games zal booten vanaf een SATA-600 SSD, de HDD (wordt een 1TB schijf op SATA-300, SATA-600 is me net wat te prijzig) zal slechts funtioneren als tijdelijke opslag, en het bewerken van wat 720P video. (filmpjes van max.10 minuten voor op youtube) Voor backup heb ik een 2TB NAS, en de oude PC zal ook als een 2e Server/NAS fungeren.
Alvast bedankt voor het advies!
Het main OS + progs/games zal booten vanaf een SATA-600 SSD, de HDD (wordt een 1TB schijf op SATA-300, SATA-600 is me net wat te prijzig) zal slechts funtioneren als tijdelijke opslag, en het bewerken van wat 720P video. (filmpjes van max.10 minuten voor op youtube) Voor backup heb ik een 2TB NAS, en de oude PC zal ook als een 2e Server/NAS fungeren.
Alvast bedankt voor het advies!