Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Newbie vraagje om een tool te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag wil ik een tooltje gaan maken. Ik heb geen idee wat ik hier het beste voor kan gebruiken en of dit mogelijk is. Ik ben bereid me er in te verdiepen alleen heb even een zetje in de goede richting nodig.
Wat ik wil is het volgende:

Ik heb 2 config bestanden met een andere extentie (txt en inf). Nu wil ik deze dezelfde naam geven doormiddel van een invoerveld. Graag wil ik dat hij de orginele laat staan en z'n zelfde file met de nieuwe ingevoerde naam maakt.
Daarnaast wil ik doormiddel van invoervelden variabelen kunnen veranderen in de txt file. Dus zeg maar voor de gebruiker een paar simpele invoervelden die de files aanpassen.

Is zoiets makkelijk te maken en hoe kan ik het beste te werk gaan?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:47
Maakt niet uit met wat je het maakt. Je kan het zowel webbased als desktop app (console of gui). Genoeg talen om uit te kiezen (PHP, Python, Rails, Java, C#, Pascal, ... (en nog héél veel meer)).

[ Voor 34% gewijzigd door Styxxy op 21-04-2011 18:10 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Als je nog weinig programmeerkennis en geen voorkeur voor een taal hebt, raad ik je PHP aan.
Dit is gratis, gemakkelijk te installeren, en het internet staat vol met voorbeeldcodes over syntax e.d.
De eenvoudigste manier om PHP te installeren is om WAMP te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 21-04-2011 18:18 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52
Met PHP is kopiëren in ieder geval heel simpel:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Gewoon kopieren, waardoor het een andere extensie krijgt
copy("oudefile.txt", "niewefile.ini")

// Wat instellingen in een INI file parsen
// Zie http://php.net/manual/en/function.parse-ini-file.php
?>

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:47
Kopiëren is met elke taal makkelijk hoor...
Onbekend schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:14:
Als je nog weinig programmeerkennis en geen voorkeur voor een taal hebt, raad ik je PHP aan.
Dit is gratis, gemakkelijk te installeren, en het internet staat vol met voorbeeldcodes over syntax e.d.
De eenvoudigste manier om PHP te installeren is om WAMP te gebruiken.
De meeste talen zijn gratis, ze hebben gratis compilers (en sommige zelfs zeer goede IDE's). PHP is inderdaad een erg makkelijke taal om te leren, maar heeft toch niet mijn persoonlijke voorkeur. C# of JAVA krijgen toch mijn voorkeur (console based applicatie voor dit is genoeg).

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Met een script taaltje zoals Autoit zou dit prima kunnen en heb je dit in enkele regels in elkaar geknald.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:24
tja zoals hierboven al aangegeven..

Is dit voor je een stap naar meer programma's te maken? of meer een onetime deal?

wil je een mooie GUI hebben die je op je USB stick kunt meenemen, of ergens op een webserver online wilt zetten (neen dat gaat niet enkel met php... ook python/perl/asp/cgi/.. zijn mogelijk!)

Wil je iets makkelijk voor dagelijks kleine programma's(vb.net of C) of meer een echtere taal? (c#/c++).

Hangt er heel sterk vanaf hoeveel tijd je er wilt insteken om het te maken, maar vooral het _correct_ leren te maken!

edit:
C een echte taal waarmee je veel kunt doen.. echter is c iets minder "modern" ..
Tevens is java als console based en GUI een goede mogelijkheid! (hoewel ik GUI's minder intuitief vind..)

[ Voor 15% gewijzigd door Icekiller2k6 op 21-04-2011 19:36 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:02
Icekiller2k6 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:32:
(hoewel ik GUI's minder intuitief vind..)
*oftopic*
Alhoewel het persoonlijke voorkeur is, ligt dit natuurlijk geheel aan de situatie.
Ik kan bijvoorbeeld heel veel situaties voorstellen waarin iedereen met gezond verstand de GUI intuitiever vind :)

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:24

Caelorum
ik bedoel het coderen van de GUI voor JAVA

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zoals je hierboven ziet draait dit topic uit op een "Welke programmeertaal moet ik kiezen?" topic, en die hebben we liever niet in PRG aangezien die doorgaans nergens toe leiden.

Je wil een vrij simpel iets voor elkaar krijgen, en dat kan in feiten met bijna elke taal/omgeving. Als je eerst even een paar criteria voor je zelf samenstelt, zoals of je voor het Web/Windows/Linux/Anders wil programmeren, en dan gewoon een taal kiest om mee te beginnen. Als je eenmaal de basis onder de knie hebt is het niet echt moeilijk om daar nog weer een andere taal bij te leren, aangezien veel logica in bijna alle talen op vergelijkbare manier terug komt.

Dit topic doe ik in ieder geval op slot, mocht je een taal gekozen hebben en alsnog tegen problemen lopen dan kun je natuurlijk altijd een topic openen, hou daarbij echter wel rekening met de Quickstart

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.