Full Frame Blu Ray 3D 1080p hdmi 1.4x streamen onmogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Na aanleiding van mijn vragen in het Dune media player topic zit ik nu met een probleem.

Ik ga binnenkort een sony 40HX720 (hdmi 1.4x 3D) kopen en zag dat er aardig wat 3D content op internet is.

Echter wordt het afspelen moeilijk, tot onmogelijk.

Wat ik wil is simpel namelijk:
Het afspelen van een native [Full Frame hdmi 1.4x] Blu Ray 3D 1080p movie, via mijn NAS of Harddisk.

Dus heb ik gekeken wat te doen:
- wachten op de media speler die dit kan ?
> kan misschien lang duren

- een hdmi 1.4x 3D Blu Ray player kopen (en dan lege blu ray's (50GB) a € 10,- kopen)
> nog maar de vraag of dit 100% gaat werken (branden/lezen)

- een HTPC bouwen
> hoop vraagtekens, is het dan native Full Frame 3D via zo'n videokaart (hdmi 1.4x)
> kan deze dat allemaal zonder storingen via LAN wel trekken ?
> herrie etc.

Er zijn mediaspelers die al wel 3D ondersteunen maar dit is niet de Full Frame versie en soms hebben ze zelf een draai eraan gegeven.

Kortom, wat te kopen ?

// - bla la

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Veel 3D content op internet is overigens SBS (Side-By-Side) en geen full-Frame. SBS 3D wil gewoon met de bestaande mediaspelers (ook met HDMI 1.3). De TV moet uiteraard wel overweg kunnen met SBS 3D

Tja, wanneer 3D via een mediaspeler? daar lijkt maar weinig over te vinden. Via een HTPC moet het mogelijk zijn. De videokaart moet dan uiteraard wel HDMI 1.4 zijn en je zit denk ik vast aan software als PowerDVD voor het afspelen van de Blu-Ray rips. XBMC o.i.d gaat denk ik niet lukken.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 07:02
GC-Martijn schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:01:
- een hdmi 1.4x 3D Blu Ray player kopen (en dan lege blu ray's (50GB) a € 10,- kopen)
> nog maar de vraag of dit 100% gaat werken (branden/lezen)
Je kunt ook gewoon bluerays met films kopen ...

-

• GC-Martijn
Juicy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:52:
[...]

Je kunt ook gewoon bluerays met films kopen ...
tuurlijk, maar ja... ik kijk ook veel (slechte) films waarvan ik het niet waard vind om grof geld neer te leggen.
Andere daarin tegen weer wel.

// - bla la

• GC-Martijn
Athome schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:46:
Veel 3D content op internet is overigens SBS (Side-By-Side) en geen full-Frame. SBS 3D wil gewoon met de bestaande mediaspelers (ook met HDMI 1.3). De TV moet uiteraard wel overweg kunnen met SBS 3D

Tja, wanneer 3D via een mediaspeler? daar lijkt maar weinig over te vinden. Via een HTPC moet het mogelijk zijn. De videokaart moet dan uiteraard wel HDMI 1.4 zijn en je zit denk ik vast aan software als PowerDVD voor het afspelen van de Blu-Ray rips. XBMC o.i.d gaat denk ik niet lukken.
Ik trek hieruit toch helaas de conclusie dat wat ik wil nog niet (goed) mogelijk is.
Dan ga ik maar de laatste Dune player kopen en inruilen wanneer hiervoor een betere komt die dit alles wel kan.

En ik moeten even uitzoeken of die tv SBS kan.
Bedankt voor de info.

// - bla la

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
3D via de kabel, waarmee Ziggo aan het testen was, is ook SBS 3D. Normaal gesproken moet SBS 3D voor een 3D TV geen probleem zijn.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Kan het niet met deze speler Asrock ION 3D 152D (Zwart) http://tweakers.net/price...-ion-3d-152d-(zwart).html

Je hebt deze ook met ingebouwde blueray en hij is hdmi 1.4

• GC-Martijn
rjn27 schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:29:
Kan het niet met deze speler Asrock ION 3D 152D (Zwart) http://tweakers.net/price...-ion-3d-152d-(zwart).html

Je hebt deze ook met ingebouwde blueray en hij is hdmi 1.4
Ik ga het uitzoeken, feit is al wel dat deze onder de 300 euro zit, in plaats van mijn gedachte om eerst een duneplayer te kopen, en daarna weer te verkopen.

Ik moet ook nog even kijken hoe het dan zit met streamen vanaf een nas met CyberLink PowerDVD gaat werken. En ik begin me af te vragen hoe het eigenlijk zit met die videokaart aangezien die het beeld moet verwerken.

// - bla la

• GC-Martijn
Ik ben om, na het lezen van dit artikel:

http://www.hitechlegion.com/reviews/multimedia/9561?start=24

Het speelt probleemloos Full HD 1080p 3D content af.

// - bla la

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GC-Martijn schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:04:
Ik ben om, na het lezen van dit artikel:

http://www.hitechlegion.com/reviews/multimedia/9561?start=24

Het speelt probleemloos Full HD 1080p 3D content af.
Artikel noemt een richtprijs van 1100 dollar...

Als geld toch geen probleem is, wat wil je dan bereiken met dit topic?

/edit: maat van me heeft "gewoon" op zijn halfbakken PC ook een 3D beeld kunnen toveren. Brilletje van de bioscoop mee naar huis genomen, applicatie/driver hier en daar en gaan... Of hij dat ook daadwerkelijk met officiele 3D BD's voor elkaar krijgt, daar heb ik ''m nog niet over gehoord.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 11:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GC-Martijn
Wat ik wil bereiken was dacht ik duidelijk ?
1080p 3D via bijv. NAS stream of direct via harddisk met hdmi 1.4

Tot nu toe heb je dus die
Asrock ION 3D 152D voor rond de € 200 ,
en de Asrock Vision 3D HTPC van € 620,-

Ik heb op dit moment alleen nog maar een goeie review gelezen voor de Asrock Vision 3D HTPC.
Deze kan alles (en meer) van wat ik wil.

Ik dacht ff dat dit over de goedkopere Asrock ION 3D 152D ging (excuus)
Even weer terug naar google om uit te zoeken of de goedkope Asrock ION 3D 152D ook kan wat ik wil.

// - bla la

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Hier een revieuw over de Asrock 152 serie ik heb zelf de D versie

http://www.kitguru.net/de...view-featuring-cyberlink/

Succes met je aankoop

• armand_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik ben zelf van plan om eventueel de Asrock 3D Vision te kopen, heb reeds een Samsung PS50C7700 (3D tv). Kan deze Asrock 3D Vision zonder problemen 3D content op deze tv spelen en kan ik gewoon hiervoor de standaard actieve brillen van Samsung (uit 2010 gebruiken).

Tot nu toe nog niets gelezen over spelers welke, full hd, iso images konden openen. Ook de mediaspeler die standaard in de tv zit vind ik tegenvallen.

Verwijderd

Er is nog een optie de Oppo 93/95 met de laatste beta firmware, daarmee is het mogelijk om .iso files af te spelen via usb of e-sata.

Zelf heb ik de 93 en via e-sata doe ik volledige 3D bluray's afspelen dit werkt uitstekend. Als tv de Sony HX920.

• armand_
Dank voor je response. Wel een prijzige, maar ziet er wel interessant uit. I

emand anders enige ervaring met de Asrock 3D icm 3d tv's? Werken alle resoluties zonder problemen etc?

Of is er een eenvoudige optie om een 'goedkope' 3D blue ray speler te kopen en een brander voor de pc, waar je bijv dan de ISO backups e.d. mee brand?

• armand_
Iemand enige ervaring icm 3D tv en deze 3d pc?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben zelf ook druk bezig met een mediacenter te bouwen die 3D blu-ray kan afspelen vanaf een image.

Op het internet is vrij weinig info te vinden over deze mogelijkheid. Toch is het mogelijk. Ga echter niet teveel uit van beweringen van anderen. Negen van de tien keer wordt in dergelijke posts verkeerde conslusies getrokken en of ongefundeerde beweringen gedaan.

Zo werd mij verteld dat het door mij bestelde moederbord absoluut geen blu-ray films in 1080P zou kunnen afspelen. Dat is al onzin gebleken. Dat kan deze chipset uitstekend.

Ik kon geen Blu-ray films afspelen vanuit powerDVD. Total Media Theater 5 doet dit echter vlekkeloos.

3D werkt echter nog niet. Vermoedelijk doordat HD3D functionaliteit ontbreekt in de chipset. Ik kies bewust niet voor NVIDIA omdat ik met de standaard meegeleverde 3D brillen wil werken en niet nog eens apart 3D brillen van NVIDIA met zo'n hele set wil bestellen.

Wat ik dus nog nodig heb is een HD3D compliant 3D kaart van ATI. Op de site van ATI staat welke kaarten dit ondersteunen.

Zelf heb ik een mediacenter met de volgende hardware:

Moederbord: Asus E35M1-M PRO
Geheugen: 2GB

• armand_
Dank voor je bericht, volgens mij moet die Asrock 3D Vision toch wel werken met andere brillen en tv's?

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
http://www.xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/

Is dit misschien iets, duurt nog 2 maanden, maar vinden jullie het het wachten waard.

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2025
Zie ook deze database.

• armand_
Heel interessant, zeker interessant om even een paar maandjes te wachten.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb mijn opstelling inmiddels werkend. Een HD3D kaart bood uitkomst.

Ik moet nu alleen nog de Total Media theater 5 player in XBMC verwerken.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Seth_Chaos schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:28:
Ik heb mijn opstelling inmiddels werkend. Een HD3D kaart bood uitkomst.

Ik moet nu alleen nog de Total Media theater 5 player in XBMC verwerken.
Hoe doe je dat?

https://opensea.io/seaart

Pagina: 1