Toon posts:

Ernstig probleem laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ernstig probleem met me laptop i.v.m. dagelijks gebruik school.

3 weken geleden was ik per ongeluk met me auto over me laptoptas incl. laptop heen gereden, ja heel stom maar doet er verder niet toe.

Toen ik hem opstartte gaf hij wit scherm aan, daarna rood, daarna geel, groen enz enz.

Dus ik naar de computerboer die zei dat de videokaart kapot was en heeft hem vervangen door een slechtere 128mb videokaart (oorspronkelijk 1GB) en toen deed hij het weer... ..voor 2 dagen.

Omdat ik sowieso al niet tevreden was met zo'n dusdanige lage videokaart heb ik me originele de Nvidia GeForce 9600M GT besteld. Vandaag dus mooi binnen gekregen en hoppa naar de computerboer.

Die heeft hem er netjes ingezet maar weer kregen we het scherm rood, geel, groen etc etc. De laptop geeft geen enkele tekst weer niks.

Het moederbord reageert wel en Windows start ook gewoon op, ik baal hier ontzettend van omdat ik me laptop echt nodig heb.

Wat kan het probleem zijn, het type is Acer Aspire 8930G.

Alvast bedankt!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 11:33

AzzKickah

06-CENSORED

Wat kan het probleem zijn? :D

Ik gok op scheurtjes/breukjes in printplaten/moederbord etc.
Een auto weegt nogal wat :+

Verbaasd me overigens ten zeerste dat er geen barst in het scherm zit! :o

[ Voor 23% gewijzigd door AzzKickah op 21-04-2011 16:13 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk toch ergens een beschadiging op het moederbord, of met het MXMslot. Ik denk dat er weinig anders opzit dan het mobo te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:13:
Wat kan het probleem zijn? :D

Ja baal er ontzettend van heeft me tot nu toe 200 euro gekost.. ja met de laptop is er echt niks aan de hand qua buitenkant.. het is een polo'tje dus die zijn niet zo heel zwaar. :P

Maar de computerboer zei misschien moet je de BIOS chip even resetten ofzo, maar ja waar die zit.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:16:
Waarschijnlijk toch ergens een beschadiging op het moederbord, of met het MXMslot. Ik denk dat er weinig anders opzit dan het mobo te vervangen.
MXMslot? En hij deed het wel weer gewoon met een andere videokaart, nu zit er een nieuwe in precies dezelfde als origineel.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
AzzKickah schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:13:
:Y
Verbaasd me sowieso dat ie nog kon opstarten. Met een auto er overheen rijden resulteert meestal in een kapot scherm + mobo (HDD zal het meestal wel overleven trouwens). Ik schat de kans redelijk groot in dat het een nieuwe laptop moet gaan worden.

Ik vraag me trouwens wel af hoe TS op een blauw/groen/rood scherm kan zien dat windows gewoon opstart ? Haal je dat uit de geluiden of zo ?
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:17:
[...]

MXMslot? En hij deed het wel weer gewoon met een andere videokaart, nu zit er een nieuwe in precies dezelfde als origineel.
Je zei zelf al voor 2 dagen, haarscheurtjes kenmerken zich doordat ze soms wel en soms niet contact maken. Als ze net wel contact maken is alles ok, als ze net niet contact maken heb je een probleem. Ik verwacht dan ook dat je tussen deze 2 dingen zult blijven wisselen totdat ie op een gegeven moment in de defecte toestand blijft hangen.

[ Voor 29% gewijzigd door redwing op 21-04-2011 16:20 ]

[removed]

Verwijderd

je rijd over je laptop heen en vraagt ons wat het probleem kan zijn?

Het kan werkelijk alles zijn. haal je data er af nu het nog kan en koop een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
redwing schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:18:
[...]

:Y

[...]

Verbaasd me sowieso dat ie nog kon opstarten. Met een auto er overheen rijden resulteert meestal in een kapot scherm + mobo (HDD zal het meestal wel overleven trouwens). Ik schat de kans redelijk groot in dat het een nieuwe laptop moet gaan worden.

Ik vraag me trouwens wel af hoe TS op een blauw/groen/rood scherm kan zien dat windows gewoon opstart ? Haal je dat uit de geluiden of zo ?
Moederbord vervangen gaat teveel geld kosten vrees ik. Ja uit de geluiden maak ik op dat Windows opstart, het liefst wil ik geen geld meer uitgeven maar proberen dit op te lossen, het is een hele goede mooie laptop.
:'(

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ben je niet verzekerd voor dit soort zaken?

Volgens mij is de laptop gewoon total-loss.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:20:
Ben je niet verzekerd voor dit soort zaken?

Volgens mij is de laptop gewoon total-loss.
Nope, geen verzekering afgesloten, garantie is ook verlopen volgens mij. Ding is al 2 jaar oud i think.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:17:
[...]

Afaik zit die kaart in een MXMslot.
Dat de ene kaart werkt wil nog niet zeggen dat de andere kaart ook werkt als je het over fysieke schade hebt zoals hier.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Garantie zal je weinig aan hebben, als je er met een voertuig overheen bent gereden.

vreemd dat ie het wel 2 dagen heeft gedaan met andere VK.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:19:
[...]
Moederbord vervangen gaat teveel geld kosten vrees ik. Ja uit de geluiden maak ik op dat Windows opstart, het liefst wil ik geen geld meer uitgeven maar proberen dit op te lossen, het is een hele goede mooie laptop.
Tja, zelfs als je het mobo vervangt is het nog de vraag of er niet nog ergens anders iets kapot is (b.v. verbinding naar je scherm of je scherm zelf). Het enige wat je nog zou kunnen proberen (als je een beetje handig bent) is je laptop open schroeven en kijken of je een beschadiging kunt vinden. Ik geef je eerlijk gezegd (helaas) niet zo heel veel kans dat je je laptop weer simpel in orde kunt krijgen :(

[removed]

Verwijderd

Wat ik eigenlijk mis is of er een externe monitor is geprobeert icm de laptop.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:22:
[...]

Nope, geen verzekering afgesloten, garantie is ook verlopen volgens mij. Ding is al 2 jaar oud i think.
Garantie maakt niet zoveel uit. Over het algemeen valt "met auto over laptop" niet onder garantie afhandeling.

ZOals aangegeven kan er behoorlijk wat kapot zijn, van kabeltjes met knikken tot printplaten/soldeerpunten defect. Ik denk dat je dit, zeker zonder kosten te maken, niet helemaal opgelost krijgt.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:19:
[...]
het is was een hele goede mooie laptop.
Ik heb het idee dat het om de data gaat die je wilt behouden? Pleur je HDD dan even in een andere laptop met dezelfde interface, boot een live-cd en kopieer je data naar een netwerkshare / usb stick.

Die laptop zal voor altijd kuren blijven houden denk ik, wat zou jij er van vinden als er een auto over je heen rijdt? Of het nou en polo is of een hummer, blij wordt je er niet van...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Hier een filmpje van wat die doet en een foto op een extern beeldscherm:

YouTube: Brakke laptop

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20gljlc.jpg

Wel vreemd dat die het wel gewoon deed met een andere videokaart.
Windows start op.
En het moederbord reageert wel al ik FN + willekeurig toets druk.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:31:
Hier een filmpje van wat die doet en een foto op een extern beeldscherm:

YouTube: Brakke laptop

[afbeelding]

Windows start op.
Met een beetje "geluk" is het alleen de aansluiting van je scherm op het moederbord. Dat gaat namelijk door de schanieren heen. Kan me voorstellen dat dat een extra kwetsbaar punt is als er "iets" aan gewicht over een laptop heen rolt. In dat geval hoef je "alleen" je scherm maar te vervangen of de aansluitingen goed te herstellen.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
Nefiorim schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:42:
[...]

Met een beetje "geluk" is het alleen de aansluiting van je scherm op het moederbord. Dat gaat namelijk door de schanieren heen. Kan me voorstellen dat dat een extra kwetsbaar punt is als er "iets" aan gewicht over een laptop heen rolt. In dat geval hoef je "alleen" je scherm maar te vervangen of de aansluitingen goed te herstellen.
Wel raar dat het scherm het wel gewoon goed doet, maar kan ik ergens een uitleg vinden over hoe de laptop precies uit elkaar te halen is?

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-12 11:33

AzzKickah

06-CENSORED

Als ie ook dat rare beeld op een externe monitor geeft, schat ik je kansen erg klein in.
Dan ligt het dus niet aan de verbinding van videokaart/chip naar het laptop-scherm.

Gecondoleerd in ieder geval met je laptop ;)

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:31:
Windows start op.
Zoals ik al eerder zei is dat niet zo heel gek, meestal heb je te maken met haarscheurtjes waarbij afhankelijk van de temp/beweging hij net wel/net niet contact maakt. Het kan dan dus goed zijn dat hij het eerst een paar dagen wel doet, daarna een paar dagen niet waarna hij het plotseling weer wel even gaat doen. Aangezien dat gedrag meestal nogal onvoorspelbaar is heb je waarschijnlijk niet zo veel meer aan de laptop.

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem helemaal open gedraait geen schade niks.. nu nog dicht krijgen. :P

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 16:01

KrazyJay

Ik geloof niet dat het je mobo is oid. Probeer zoals BadPritt gesuggereerd heeft eens een externe monitor. Mocht hij het wel doen, dan weet je dat je mobo goed is. Ik vermoed dat het aan je scherm/kabel ligt. Als je mobo defect is geraakt, zou ik andere symptomen verwachten zoals het soms niet reageren op i/o-apparatuur zoals muis(-pad) en toetsenbord, het ervaren van vastlopers en dergelijke. Luister ook even of je laptop geluid maakt, of je de koeler nog hoort draaien en of je hdd en ram nog goed vast zitten.

Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/

• redwing
Technerd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:08:
Ik geloof niet dat het je mobo is oid. Probeer zoals BadPritt gesuggereerd heeft eens een externe monitor. Mocht hij het wel doen, dan weet je dat je mobo goed is. Ik vermoed dat het aan je scherm/kabel ligt. Als je mobo defect is geraakt, zou ik andere symptomen verwachten zoals het soms niet reageren op i/o-apparatuur zoals muis(-pad) en toetsenbord, het ervaren van vastlopers en dergelijke. Luister ook even of je laptop geluid maakt, of je de koeler nog hoort draaien en of je hdd en ram nog goed vast zitten.
De symptomen die jij noemt zijn allemaal net afhankelijk van welk deel van het mobo kapot is. Het is dus niet zo dat als die dingen het goed doen je mobo niet kapot kan zijn. De symptomen van een kapot mobo zijn zo divers dat je daarvoor geen regels kunt maken. Ook een reparateur gaat juist uitsluiten wat het niet kan zijn ipv. het mobo nameten (dus in dit geval zouden ze eerst de videokaart vervangen, daarna externe monitor aansluiten)

Een extern beeldscherm werkt echter ook niet (zie eerder plaatje) dus dat sluit eigenlijk uit dat het het scherm is of de kabel. Aangezien het probleem zich verder bij verschillende videokaarten voor doet blijven er niet zo heel veel mogelijkheden over behalve het mobo. Het enige dat momenteel duidelijk is is dat het probleem in het videogedeelte zit. Misschien dat iemand nog andere ideeen heeft, maar ik zou zo iig niet meer weten wat je nog meer kunt controleren/uitproberen.

[removed]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:23:
Heb hem helemaal open gedraait geen schade niks.. nu nog dicht krijgen. :P
haarscheurtjes ga je niet zien hoor, terwijl het wel degelijk een defect kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:02:
[...]

haarscheurtjes ga je niet zien hoor, terwijl het wel degelijk een defect kan zijn.
Hmm ja.. krijg hem lastig in elkaar, je moet van die platte kabels erin klikken wat echt niet lukt.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Terw_Dan schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:02:
[...]

Daarop inhakend: Moederborden zijn multilayer. Binnenin lopen ook sporen die beschadigd kunnen zijn.

Mijn advies luidt dan ook om de harde schijf met een andere computer uit te lezen, en de laptop als verloren te beschouwen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1