hallo,
ik heb last van een nogal irritant probleem nadat ik windows opnieuw geinstalleerd. Ik krijg mijn IDE hdd niet meer geformateerd, in ubuntu en in windows
. ik kan ook niks naar de hdd kopieren ik heb de rechten er niet voor volgens windows (het is mijn hdd dus die rechten heb ik wel) dus effe de rechten aangepas in de security tab, dit werkte niet, ik kon de rechten van de sub-folders niet aanpassen.
De harddisk wil ik voor iets anders gebruiken op mijn pc, en alle data is al ergens anders op gezet.
Ik heb al zitten googlen.
dit heb ik geprobeerd:
in windows in computer op formateren drukken
in windows in computermangement en daar naar het schrijfbeheer en daar formateren
in ubuntu daar formateren in de disk utily
en in de live usb ubuntu daar het geprobeerd.
dit werkte niet.
het is een IDE/PATA harddisk van maxtor 6Y160P0 (160 gb.) (geen garantie meer ed.)
iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
rest van het systeem:
msi 760G-E51 amd 710 southbridge 1x ide 5x sata 1x esata
amd x2 250
4 gb ram
windows 7
ubuntu 10.10
allebij met de laaste updates.
alvast bedankt
ik heb last van een nogal irritant probleem nadat ik windows opnieuw geinstalleerd. Ik krijg mijn IDE hdd niet meer geformateerd, in ubuntu en in windows
De harddisk wil ik voor iets anders gebruiken op mijn pc, en alle data is al ergens anders op gezet.
Ik heb al zitten googlen.
dit heb ik geprobeerd:
in windows in computer op formateren drukken
in windows in computermangement en daar naar het schrijfbeheer en daar formateren
in ubuntu daar formateren in de disk utily
en in de live usb ubuntu daar het geprobeerd.
dit werkte niet.

het is een IDE/PATA harddisk van maxtor 6Y160P0 (160 gb.) (geen garantie meer ed.)
iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
rest van het systeem:
msi 760G-E51 amd 710 southbridge 1x ide 5x sata 1x esata
amd x2 250
4 gb ram
windows 7
ubuntu 10.10
allebij met de laaste updates.
alvast bedankt