Lacie NS 2 iTunes Server werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 23:13
Sinds 2 weken heb ik de Lacie Network Space 2 (2 TB) in mijn bezit. Leuk dingetje en doet (bijna) precies wat hij moet doen. Hij hangt netjes in het netwerk (aangesloten op zo'n Tele2 router (DV-2020) die je bij internet en bellen abo's krijgt) en ik kan hem via zowel draad als draadloos managen en bij zijn shares. So far so good...

Ik heb hem voorzien van een statisch IP adres. (192.168.1.2) en alle computers, laptops hangen, net als de Lacie, in dezelfde werkgroep.

Aangezien het dingetje ook iTunes Server aan boord heeft wil ik hem ook koppelen aan mijn iTunes. De handleiding (bladzijde 31, 3.7. Multimediaserver) laat mij zien hoe dit zou moeten, maar helaas. Dat gaat niet. Op mijn laptop (draadloos) zie ik in de netwerkomgeving de networkspace2 netjes staan als netwerkapparaat en tevens staat hij er als Windows Media Connect apparaat. De handleiding schrijft voor dat ik in de Lacie de multimediaserver vink moet inschakelen. Deze is standaard ingeschakeld en staat dus ook al aan (anders zou ik de WMC ook niet zien?). Voor de zekerheid heb ik hem nog even uitgeschakeld en het apparaat opnieuw opgestart en wederom ingeschakeld, maar dit maakt geen verschil. In iTunes (op zowel pc als laptop) zie ik de Lacie niet. Wanneer ik mijn pc en laptop beiden via iTunes deel (thuisdelen) zie ik beide wel terug in iTunes.

Via google ben ik op verschillende sites terecht gekomen maar het zou allemaal redelijk rechtuit moeten zijn. Vinkje inschakelen, iTunes starten en dan moet hij er staan.

De Lacie NS2 heeft de laatste firmware (1.2.9) en in de door de Lacie aangemaakte map (/openshare/music) heb ik enkele MP3's geplaatst evenals een pls bestand (een radio stream). In de handleiding staat tevens dat het een uurtje kan duren voordat muziek in de bibliotheek is opgenomen, maar dat uurtje is nu al minstens 48x voorbij gegaan... :) Inmiddels staat er 6 GB aan muziek in de music map van de openshare share. Ik heb tevens vanmorgen de Lacie gereset naar de fabrieksinstellingen, maar ook dit heeft niets veranderd.

Met Bonjour Browser zou je naar de Lacie 'moeten kunnen kijken' om te zien of bijvoorbeeld iTunes Server actief is, maar dit krijg ik onder Windows niet voor elkaar (Ik heb ook geen Mac). Ik vind simpelweg niet de goede download. (linkje, scroll naar plaatje)

Ik zit na 2 dagen ouwehoeren, ik kan wel stellen, muurvast. Het lijkt erop of de iTunes Server op de Lacie niet actief is (maar dat kan ik niet nakijken) of dat iTunes het apparaat niet ziet.

Hoe krijg ik de Lacie m.b.v. iTunes Server zichtbaar in iTunes? En weet iemand hoe ik kan zien of de iTunes Server op de Lacie actief is?

[ Voor 1% gewijzigd door _reboot_ op 21-04-2011 15:23 . Reden: 2tal kleine verduidelijkingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Laptop en desktop beiden draadloos aangesloten? Lees deze thread eens.