Thuis zit ik met 2 verschillende netwerken, 1 voor het thuisnetwerk (met enkel interne adressen) en 1 netwerk voor de telenet digibox, die een publiek adres moet krijgen. De digibox is via powerline aangesloten, dus alle netwerkdata gaat over het stroomnet, schematisch is de situatie als volgt:
modem -> switch -> router (192.168...)
______________ -> powerline -> digibox
Nu wil ik echter ons interne netwerk ook beschikbaar maken via die powerline adapter, zodat ik in de woonkamer 2 aansluitingen krijg: 1 voor de digibox, en 1 voor mediacenter.
Na wat zoeken op internet en opgemerkt te hebben in de FAQ zag ik dat het mogelijk is 2 verbindingen via 1 lan kabel te laten lopen.
In de winkel heb ik al splitters aangetroffen, met dezelfde benaming als op deze webshop.
Volgens mij moet dan het volgende mogelijk zijn:
router ->________________________->mediacenter
_______splitter -> powerline -> splitter
switch->________________________ -> digibox
Iemand een idee of dit gaat werken, vooral in combinatie met powerline?
modem -> switch -> router (192.168...)
______________ -> powerline -> digibox
Nu wil ik echter ons interne netwerk ook beschikbaar maken via die powerline adapter, zodat ik in de woonkamer 2 aansluitingen krijg: 1 voor de digibox, en 1 voor mediacenter.
Na wat zoeken op internet en opgemerkt te hebben in de FAQ zag ik dat het mogelijk is 2 verbindingen via 1 lan kabel te laten lopen.
In de winkel heb ik al splitters aangetroffen, met dezelfde benaming als op deze webshop.
Volgens mij moet dan het volgende mogelijk zijn:
router ->________________________->mediacenter
_______splitter -> powerline -> splitter
switch->________________________ -> digibox
Iemand een idee of dit gaat werken, vooral in combinatie met powerline?
[ Voor 6% gewijzigd door ieperlingetje op 21-04-2011 15:03 ]