Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Beste mensen,

Sinds enkele dagen heb ik de Logitech G19 aan m'n PC hangen. Leuk ding maar ik heb een probleem!

Dit deed m'n PC ook al met andere toetsenborden, maar zoek een oplossing voor de G19.

Als ik aan het gamen ben, reageren de WASD toetsen soms erg laat, of blijven 'hangen' als ik de toets loslaat. Dit resulteert in een onprettige game ervaring.

Iemand een idee hoe dit te fixen?

Windows 7 64bit Ultimate
Logitech G19 toetsenbord
Alle drivers (64bit) geprobeerd

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

JaPPa03 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:49:
Beste mensen,

Sinds enkele dagen heb ik de Logitech G19 aan m'n PC hangen. Leuk ding maar ik heb een probleem!

Dit deed m'n PC ook al met andere toetsenborden, maar zoek een oplossing voor de G19.

Als ik aan het gamen ben, reageren de WASD toetsen soms erg laat, of blijven 'hangen' als ik de toets loslaat. Dit resulteert in een onprettige game ervaring.

Iemand een idee hoe dit te fixen?

Windows 7 64bit Ultimate
Logitech G19 toetsenbord
Alle drivers (64bit) geprobeerd
Wat heb je al geprobeerd?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Andere USB poort, drivers herinstalleren, Windows ge-update.

Ik vraag me af het het zou kunnen komen door dat mijn moerderbord misschien geen USB 2.0 ondersteund, of de igg iets waardoor USB toetsenborden zo rot werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

JaPPa03 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:54:
Andere USB poort, drivers herinstalleren, Windows ge-update.

Ik vraag me af het het zou kunnen komen door dat mijn moerderbord misschien geen USB 2.0 ondersteund, of de igg iets waardoor USB toetsenborden zo rot werken.
Heb je de mogelijkheid om een toetsenbord met Ps2 aansluiting te proberen ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Uhm, ja die heb ik nog wel liggen.

Heb m nu aan de voorkant van m'n kast, dus via aansluiting op moederbord ipv aan de achterkant, direct op het toetsenbord. Dit wel ik zo even proberen.

Mocht het niet werken dan even een Ps2 bordje er op.

Ik post zodra ik resultaat heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:46
JaPPa03 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:54:
Uhm, ja die heb ik nog wel liggen.

Heb m nu aan de voorkant van m'n kast, dus via aansluiting op moederbord ipv aan de achterkant, direct op het toetsenbord. Dit wel ik zo even proberen.

Mocht het niet werken dan even een Ps2 bordje er op.

Ik post zodra ik resultaat heb!
Ik denk zelf dat allereerste optie is om de USB poorten die uit je mobo (I/O gedeelte) komen te gebruiken nadat je de software hebt herinstalleerd.

Ik denk dat daar de hoofdoorzaak te zoeken is wellicht doordat je de front USB poorten gebruikt i.p.v. die je vindt in je I/O deel van je mobo...
meestal zijn die front USB porrten alleen te gebruiken via USB headers op je mobo (en kunnen dan ook vaak USB 1.x zijn, tegenwoordig komt dat minder voor natuurlijk)

dat zou ook kunnen verklaren waarom je het ook had met andere toetsenborden naast je G19 :D

[ Voor 76% gewijzigd door mindwarper op 21-04-2011 16:57 . Reden: meer info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Toetsenbord zat aan de achterkant. Nu via de voorkant, USB van Gladiator 600 kast. Nu schijnt alles goed te werken. Half uurtje mafia2 zonder plotseling controle verlies.

Thx for support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Na wat testen blijkt het ook te gebeuren via andere USB ingang.

Wat wel opvalt is dat het veel vaker voorkomt wanneer de NumLock actief is.

Iemand een idee waar dit probleem vandaan kan komen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel toetsen druk je tegelijk in? Misschien problemen met de anti-ghosting?

/me is blij met zijn Filco waar Koeitje gewoon 30 toetsen tegelijk in kan drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het met alle tobo's hebt is het dus geen G.xx probleem ;) Ik en andere uit mijn omgeving hebben dit zelfde met verschillende (USB 2.0) systemen of het nou draadloos is of niet. Meestal zie je na een"verandering"als in / uit stappen uit voertuig of een respawn een foutje met de "registratie" en gaat je mupet voor de lol het hele spel door tijgeren met als enige oplossing een toets in de tegengestende richting drukken? Met welk spel heb jij dit want DAT was je vergeten te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik dit zo lees denk ik eerder dat het ligt aan een voedingsprobleem van je usb-aansluiting, en wanneer je bv het toetsenboard aan de voorste usb-aansluitingen aangesloten hebt dat die te weinig spanning leveren. Misschien toch eens proberen als je de achterste usb-aansluitingen probeerd of eens een powered usb-hub ertussen te zetten en dan uit te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Oke mensen even wat extra duidelijkheid:

Het toetsenbord heeft extra AC adapter. Weet niet of dit voor het LCD is op t toetsenbord of voor alles.

De games die ik speel: Mafia 2 en Operation Flashpoint Red River.

De voorkant en achterkant geven dit probleem. Dus voeding zou kunnen. Ik zou er een USB hub met AC adapter tussen kunnen doen?

En nog een laatste ding.. het is een gaming toetsenbord dat gebaseerd is op de G15. Neem aan dat daar de fout niet in zit dat er maar beperkt aantal toetsen ingedrukt kunnen worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch voor zover ik weet vrij normaal dat je een limiet hebt van 3/5 toetsen tegelijk, heb je dit al opgezocht op het logitech FAQ/ forum? De Logitech haald alleen stroom voor het LCD naar het tobo toe dus dat is het niet en low power USB zeker niet zoals ik al zei iedereen heeft het ongeacht of je 220 of 110V gebruikt etc..
Maar wat ik me af vraag is wanneer gebeurt dit presies? Is dit Tijdens het spelen, na een respawn of andere handeling? Spontaan, Direct na het strarten of pas later? Het spel waar ik het over had heet Arma2 en ik neem aan dat de fouter hier ergens moet zitten want nooit een low power gehad en of problemen elders in het OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
het is spontaan. En dat een toets blijft hangen, software matig.. is niet normaal.

Als je naar rechts stuurt, je laat die toets los, maar je auto blijft naar echts gaan bijvoorbeeld.

Of je drukt naar voren en je mannetje gaat pas een seconde later naar voren. Gebeurd nooit tijdens spawn, altijd gewoon tijdens het gamen.

Pagina: 1