Toon posts:

Search doet ut niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op search klik krijg ik dit:
Not Found The requested URL /search.php was not found on this server.

Apache/1.3.19 Server at gathering.tweakers.net Port 80
Misschien ff handig om te weten.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maak er ff een redirect naar http://onno.dhs.org/gotsearch van dan.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op Saturday 17 March 2001 18:11 schreef Chaos het volgende:
Maak er ff een redirect naar http://onno.dhs.org/gotsearch van dan.
bijkomend voordeel van deze is dat-ie ook nog goed functioneert en goede hits terug geeft ook.

Altijd handig voor een search.

Virussen? Scan ze hier!

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-02 22:29

Tassadar

l33t h4x0r :)

en dat ie niet down is...
of constant unreachable iig...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Redirect naar een niet-tweakers bak? Nooooooooit :P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op Saturday 17 March 2001 18:17 schreef Jotti het volgende:
Redirect naar een niet-tweakers bak? Nooooooooit :P
Geloof me, probeer die search maar eens en dan exact dezelfde query op de GoT-search hier.

Je zou verbaast staan hoeveel beter die search engine van Onno is...

Virussen? Scan ze hier!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

... volgens mij begrijp je me niet helemaal ;)

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op Saturday 17 March 2001 18:18 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Geloof me, probeer die search maar eens en dan exact dezelfde query op de GoT-search hier.

Je zou verbaast staan hoeveel beter die search engine van Onno is...
Topix search:
Je zoekactie naar 'irc channel' leverde 1829 resultaten op. Resultaten 1 - 50.
(ongeveer 3 sec)
Onno's search:
Je zoekactie naar 'irc channel' leverde 86 resultaten op. Resultaten 1 - 25.
(ongeveer 7 sec)

Naja, ik weet wel welke search ik gebruik..

• Onno
  • Niet online
Je zoekactie naar 'irc channel' leverde 1829 resultaten op
Leuk he Rick, dat Topix OR gebruikt in plaats van AND? Levert je alle threads op waar 'irc', 'channel', of allebei in voorkomt.

Gebruik je dus meer keywords om beter aan te geven waar je naar zoekt, en krijg je alleen maar *meer* results.

't is maar wat je handig vindt...

(en fyi, bij mij heb je gewoon ook de keus om OR te gebruiken hoor. dan is het ineens "Je zoekactie naar 'irc channel' leverde 1.906 resultaten op. Resultaten 1 - 25.")

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hmmz, das wel brak ja :P.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OK, uit dit soort geneuzel kan ik als gebruiker afleiden dat de beheerders liever aan lopen te modderen met een f*kking hoge load op de db en een eigen search dan dat ze inzien dat er op dit moment een alternatief voorhanden is wat een zekere ademruimte geeft voor hun db.

Ik als gebruiker ben voorlopig hiervan wel de dupe omdat of de search eruit moet worden genomen (tijdelijk) of GoT is nagenoeg onleesbaar door db connection errors.

Rick: serieuze vraag: is er op korte termijn een afdoende oplossing te verwachten voor de connectie problemen, zo ja, wanneer (geen precieze datum maar bij benadering ;)) en wat willen jullie overwegen om in de tussentijd de continuiteit van het forum te verbeteren?

[edit]
zag het 'das wel brak ja' pas na het plaatsen ;)

Valt dus wel op, dat er een goed werkend alternatief is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou ja, Rick weet nu iig wel welke search hij gebruikt ;):P

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik gebruik nog steeds de Topix search. Die is dus vet veel sneller (vind je het gek, Vuurwerk lijntje tegenover een @home account).
Op Saturday 17 March 2001 20:58 schreef BackSlash32 het volgende:
OK, uit dit soort geneuzel kan ik als gebruiker afleiden dat de beheerders liever aan lopen te modderen met een f*kking hoge load op de db en een eigen search dan dat ze inzien dat er op dit moment een alternatief voorhanden is wat een zekere ademruimte geeft voor hun db.

Ik als gebruiker ben voorlopig hiervan wel de dupe omdat of de search eruit moet worden genomen (tijdelijk) of GoT is nagenoeg onleesbaar door db connection errors.

Rick: serieuze vraag: is er op korte termijn een afdoende oplossing te verwachten voor de connectie problemen, zo ja, wanneer (geen precieze datum maar bij benadering ;)) en wat willen jullie overwegen om in de tussentijd de continuiteit van het forum te verbeteren?

[edit]
zag het 'das wel brak ja' pas na het plaatsen ;)

Valt dus wel op, dat er een goed werkend alternatief is?
We proberen binnenkort alsnog Linux op Artemis te draaien. Dit geeft ons een beetje spelingsruimte wat betreft de database. De tweede CPU kan dan volledig in gebruik worden genomen, wat waarschijnlijk aanzienlijk zal schelen in performance. Dit zeg ik wel voorzichtig, want ook toen er twee MySQL servers draaiden (en dus de 2de cpu benut werd) kwamen er regelmatig errors voor.

Verder is het de bedoeling ooit van Athena een replication slave te maken, en daar een deel van de SELECT queries heen te sturen. Ook zie ik het wel zitten op PostgreSQL te draaien in plaats van MySQL, zodra de row-size limit is opgelost (en dat is ie in versie 7 ofzo :?). Voor zover ik weet heeft PostgreSQL goede replication en failover functies, zodat we daar verder mee kunnen spelen.

• Mior
  • Laatst online: 12:44
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat PostgreSQL sneller is in data wegschrijven dan mysql. Kan iemand dit bevestigen? Zo ja, dan kunnen jullie beter insert/update queries erheen sturen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Saturday 17 March 2001 21:15 schreef RickJansen het volgende:
Ik gebruik nog steeds de Topix search. Die is dus vet veel sneller (vind je het gek, Vuurwerk lijntje tegenover een @home account).
BFD, da's logisch.
Maar ik heb liever een goed werkend GoT met een tijdelijke search over een langzamer lijntje dan dat de brakke topics me om de oren vliegen in de weekends omdat alle schoolpplz dan vrij hebben en zitten te GoTten ;)
En het was vandaag wel errrug extreem :(
[..]

We proberen binnenkort alsnog Linux op Artemis te draaien. Dit geeft ons een beetje spelingsruimte wat betreft de database. De tweede CPU kan dan volledig in gebruik worden genomen, wat waarschijnlijk aanzienlijk zal schelen in performance. Dit zeg ik wel voorzichtig, want ook toen er twee MySQL servers draaiden (en dus de 2de cpu benut werd) kwamen er regelmatig errors voor.

Verder is het de bedoeling ooit van Athena een replication slave te maken, en daar een deel van de SELECT queries heen te sturen. Ook zie ik het wel zitten op PostgreSQL te draaien in plaats van MySQL, zodra de row-size limit is opgelost (en dat is ie in versie 7 ofzo :?). Voor zover ik weet heeft PostgreSQL goede replication en failover functies, zodat we daar verder mee kunnen spelen.
Da's meer voor de lange termijn dan...klinkt interessant i.i.g. ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Onno
  • Niet online
en dat is ie in versie 7 ofzo :?
De huidige versie is al 7.0.3, en 7.1 is in beta... :)

• Femme
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Onno's search is drie keer zo traag als die van GoT (die in minder tijd ook nog eens meer resultaten vindt :)), dus kun je je afvragen hoe Onno's search het onder hoge load doet.

Maar PostgreSQL lijkt me ook wel wat en dan lekker uitsmeren over twee db servers :9.

• Onno
  • Niet online
Als je toch aan het vergelijken bent, noem dan gelijk even het verschil in cpu, geheugen, enz.
Lijkt me wel zo eerlijk he?

Oh enne...
ook nog eens meer resultaten vindt :)
Zie mijn reactie op Rick.
Pagina: 1