Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Hallo

Ik ben van plan om een eigen server te kopen/ te bouwen/ te huren maar nu heb ik daarbij wat vragen

Doel, draaien van webwinkels op oscommerce en een zelf gemaakt cms.
Nu heb ik wel kennis van een windows 2003/ 2008 server opzetten of dit via Linux doen.

Voornamelijk wat er op moet draaien is apache/ php/sql/directadmin optioneel ASP.net

Graag geen vragen stellen waarom zouden we bij jouw een webwinkel kopen/ huren er zijn er al zoveel, ik heb een verdien model in me hoofd, de kennis en de passie ervoor en ik denk dat ik het kan met alle consequenties die erbij horen.

Nu komt het op de hardware aan en daar heb ik eigenlijk geen kennis van.
Ik heb voornamelijk op een oude PC lopen klieren om zo het linux en windows server gedeelte onder de knie te krijgen, maar een P4 met 512mb geheugen en 120 gb harde schijf is niet professioneel natuurlijk.

Nu vraag ik me af wat kan ik het beste gaan doen?
1. Server kopen
2. Dedicated managed server = kosten per maand

Als ik een server koop waar moet ik dan op letten? Ik zie bijvoorbeeld Intel Xeon overal eigen wel gebruikt wordt, nu even een domme vaag, waarom een Intel Xeon en niet gewoon een I5 of I7?

1. Ik keek bijvoorbeeld op http://servershop24.de
http://www.servershop24.d...-ghz-4-gb-72-gb/a-100068/

Is dit wat? Ik maak graag groot denken, dus de harde schijf worden al direct vervangen door 2x1TB

2. Waar kan ik eventueel het beste een managed server huren?
http://www.starto.nl
http://www.fxw.nl
http://www.leaseweb.nl

Het voornaamste is gewoon dat ik iets wil hebben dat goed is professioneel, jaren mee kan en het liefst niet per maand wil betalen. Want eigenlijk kan ik het ook allemaal zelf, firewall instellen, backups maken etc. het gaat me eigen puur om de hardware waar ik niet zoveel verstand van heb. En dat komt eigenlijk omdat ik het hele Xeon gebeuren niet ken.

Advies is welkom, mij afbranden mag ook maar wordt minder gewaardeerd. _/-\o_

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 23:16
Waarom begin je niet met een (managed) VPS? Vele malen goedkoper en je kunt bij een hoster vaak nog opschalen naar een uitgebreidere optie, of zelfs een dedicated server.

Daarnaast zeg je dat je een managed server wilt, maar wel alles zelf wilt doen. Dat vind ik nogal tegenstrijdig. Met een managed server wordt namelijk 'alles' voor jou gedaan.

Maar om verder op je vraag in te gaan. Xeon processoren zijn dezelfde als de reguliere i5 of i7 processoren. Echter zijn deze 'extra' getest, waardoor deze stabieler zijn dan de consumenten versies.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 21:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb je al gekeken naar de kosten, je linkt naar een 4u server. Dat is wel duur qua rackspace en vrij overkill voor een paar sites. Hoezo liever niet per maand betalen? Dat is toch juist handig?

Als je weinig kennis van hardware hebt kun je misschien beter voor managed dedicated gaan.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je al berekend wat het voordeligste is in jouw geval? Hoeveel verkeer verwacht binnen nu en een jaar, hoe belangrijk is het om makkelijk op te schalen? Heb je voldoende kennis in huis om een server (niet alleen os) veilig & up to date te houden? Wat ga je doen als je server uitbrand?

Ik zou adviseren om te beginnen met een VPS server. Ik denk namelijk dat het belangrijker is dat je je richt op de zakelijke kant van je bedrijf, dan de technische. Vooral omdat die laatste maar een paar tientjes per maand kost.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:41
va.tweakers.net

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 14:47 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meten is weten; als je geen idee hebt hoeveel resources nodig zijn om je webwinkel, cms en dergelijke draaiend te houden voor 1 bezoeker of 10 bezoekers, heb je natuurlijk geen idee wat je aan hardware elders moet inkopen om zometeen voor 50 of 2000 bezoekers tegelijkertijd een acceptabele performance neer te kunnen zetten.

Gezien je algemene vraagstelling, heb ik een idee dat je niet echt op de hoogte bent van prijzen in zijn algemeenheid; even 2x 1TB drive in een DL580 zetten; ik denk dat ze je bij HP met open armen ontvangen en een duur koekje bij de koffie serveren als je inderdaad Ultra-320 disks gaat kopen.

En dan dingen als "zelf backup / zelf firewall / zelf zus"; geen idee hoe/wat/waar je wil gaan backuppen maar je was toch niet van plan om een produktieserver te gebruiken als eigen backupplatform en daarna te backupfiles naar huis te kopieren? Hoe ga je op korte termijn die weer terugzetten als het OS "beschadigd" is? Of heb je zelf een tape-drive ernaast? Zelfde geldt voor dingen als bandbreedte, firewall, etc. etc. etc. die je allemaal zelf, managed, unmanaged kan kopen/huren.

Hint: ga gewoon eens met Leaseweb praten of op WHT kijken voor betrouwbare info om de hoek en prijzen vergelijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
@ iedereen

Bedankt voor de reply's, ik heb idd totaal geen idee van bandbreedte verbruik etc, dus kopen is misschien iets te enthousiast. Voor het backuppen het liefst een backupserver en eigenlijk het liefst een server op een andere locatie gespiegeld, zodat er 1 kapot is of wat dan ook dat het overgeschakeld kan worden.

Het is niet zo dat geld geen rol speelt, maar ik ben wel bereid om iets te investeren voor lange termijn.

• MAX3400

MAX3400

Gespiegeld? Active-passive? Active-active? Failover of loadbalancing?

Je kan wel zeggen dat geld geen rol speelt maar ik wil je best van 9K/maand afhelpen om iets te bouwen maar dat kost dan maar, pak 'm beet, 300Euro/maand. En zo zal elke leverancier zijn marge zo hoog mogelijk willen krijgen als je dat soort vage vragen/oplossingen wil aanschaffen.

En met een backupserver wil je dus mogelijk onsite recovery en/of offsite storage. Extra services, extra geld, wie rijdt er, hoe vaak, etc?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 21-04-2011 14:46 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik denk dat je het beste kan beginnen met een VPS of een dedicated server voor weinig. Ga je voor een linux os dan is de maand prijs vaak nog lager. Een eenmalig bedrag kan alleen als je ee hosting contract voor 1 2 of 3 jaar neemt.

linkje

Zelf heb ik gewoon een 2e hands DL360G3 gekocht van HP met slechts 146GB diskspace maar dat is genoeg voor mn gefreubel 3 goedkopere machines zijn namelijk redundanter als 1 hele dure zeker als ze ook nog op verschillende plekken hangen.

[ Voor 44% gewijzigd door raymonvdm op 21-04-2011 15:32 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:16

Quad

Doof

Ik draai zelf enkele vps-en en ben er ook tevreden mee.
Heeft eigen backup service dat elke dag wordt aangemaakt, en 14 dagen behouden blijft, van de hele server dus.
100GB opslag, 1000GB dataverkeer pm.
Qua websites is het allemaal ruim en dik voldoende..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MAX3400

MAX3400

* MAX3400 gooit knuppel in hoenderhok

Ik vind bandbreedte (1TB of meer, mogelijk unmetered) echt achterlijk duur in NL. Geen idee waar de mensen normaliter hun VPS of dedi neerhangen maar in vergelijking met het buitenland betaal je hier echt de hoofdprijs.

• lamko
  • Laatst online: 20-10-2024
In Duitsland heb ik een vpsje : 768MB 50GB HDD en 400GB BW met 100mbit voor 5 euro.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 21:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat is wel een heel goedkoop :) linkje?
Handig om te experimenteren, ook voor de TS. Geen hoge investeringskosten en je kan goed uitvinden wat je echt nodig hebt.

• lamko
  • Laatst online: 20-10-2024
Spacerich heet de tent betaling gaat via paypal

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:16

Quad

Doof

MAX3400 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:14:
* MAX3400 gooit knuppel in hoenderhok

Ik vind bandbreedte (1TB of meer, mogelijk unmetered) echt achterlijk duur in NL. Geen idee waar de mensen normaliter hun VPS of dedi neerhangen maar in vergelijking met het buitenland betaal je hier echt de hoofdprijs.
Ik vind 15E pm geen geld hiervoor hoor..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MAX3400

MAX3400

Quad schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:35:
[...]

Ik vind 15E pm geen geld hiervoor hoor..
15E/maand... Is dat 1TB verkeer? Is dat unmetered?

Dat bedoel ik dus; in bijna alle omliggende landen (Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, etc) zie ik 100Mbit unmetered verbindingen, samen met een relatief dikke server (dualcore CPU / 2 tot 4GB RAM / minstens 500GB HDD) voor minder dan 50 tientjes. In een aantal gevallen is dan de maximale bandbreedte per maand dan wel 3 tot 5TB...

Pagina: 1