Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364852

Topicstarter
Welke Android telefoon heeft de beste GPS ontvanger ingebouwd?

Ik heb nu een Galaxy S maar ik merk dat de GPS vaak het signaal verliest. Dus ik zou een andere willen kopen. Een Nexus S zou mooi zijn want dan heb je meteen 'puur' Android. Maar ik weet niet hoe de GPS daarvan is, misschien is hij wel exact hetzelfde als die van de Galaxy en dan ga ik er alleen op achteruit qua gespreks- en accuduur.

Dus heeft er iemand tips misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-04 09:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Koop een GPS ;)
Een andere android phone gaat je probleem echt niet/amper oplossen hoor. Het zijn en blijven mobiele telefoons en de GPS is een extra functie.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 09:26
Als je echt goed GPS wilt zul je of een losse GPS of een GPS mouse met bleutooth moeten hebben. Zelf heb ik een Wildfire en vind de GPS best goed zeker met AGPS heb snel een fix en deze is ook best nouwkeurig. Ik doe aan Geocaching en met heel veel bomen en gebouwen van veel staal enzo is het soms wat lastiger maar het lukt veelal prima.

Ben wel eens wezen kijken voor GPS mouse maar die dingen zijn best prijzig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Was ook mijn eerste gedachte: als je een goede GPS wil, moet je een losse kopen. Waar wil je die GPS-functie precies voor gebruiken? Want geloof me: ik heb een motorola defy, waarvan de gps het naar verwachting doet, maar hij is vaak toch net wat minder precies dan mijn garmin etrex vista hcx. Met die laatste kan ik dan weer niet bellen, internetten en wherigo's lopen, maar voor dat laatste is de gps in de defy dan wel weer net voldoende. Als ik tijdens zo'n wherigo coordinaten krijg, gaat de telefoon weer in de zak en loop ik op de aanwijzingen van de etrex. Voor navigatie is de defy redelijk te gebruiken, maar ik heb dan toch liever gewoon de tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Desire HD verliest nooit signaal als hij eenmaal een fix heeft, ik ben zeer tevreden over de GPS voor gebruik tijdens navigatie. Ook een fix heeft hij relatief snel zolang je hem in een open ruimte probeert te krijgen.
Is het geen softwarematig probleem waar de Galaxy S last van heeft? Zou eens op XDA kijken.

Edit: Hier al eens gekeken? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=842694

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2011 12:25 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee want daar draait de Runkeeper app niet op en die gebruik ik altijd, daar is het me om te doen.

Ik gebruik hem voor hardlopen en fietsen/mountainbiken. In de sneeuw met snowboarden heb ik hem nog niet geprobeerd. Maar ik dacht in de open lucht in NL dat zou toch altijd wel moeten lukken. Maar het signaal is maar heel zwak. Een losse GPS wil ik niet, ik vind Runkeeper met de koppeling met internet en Google Maps geniaal.

T'is niet zo leuk als je eerst 40km fietst en daarna meteen 10km hardloopt dat ie dan steeds de weg kwijt raakt. :)

@ Tsurany: Ha nee, daar ga ik niet aan beginnen met root acces en shell dingen veranderen in mijn telefoon, er staat gewoon een standaard Froyo op nu. Ze halen in die post trouwens wel de Nexus S aan, dat de SGS dan net zo is als die van de Nexus S. Dus die zal dan out of the box misschien toch beter zijn?

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 364852 op 21-04-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 23:39
Galaxy S heeft een hardwarematig probleem met de GPS ontvanger waardoor die erg slecht werkt. Alle andere doorsnee Android smartphones hebben dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
phobosdeimos schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:35:
Galaxy S heeft een hardwarematig probleem met de GPS ontvanger waardoor die erg slecht werkt. Alle andere doorsnee Android smartphones hebben dat probleem niet.
Aha okee. Nou heb ik zoals ik al zei het liefste de Nexus, omdat je dan direct het OS van Google hebt. Alleen die is natuurlijk ook gemaakt door Samsung. Dus niet dat ik dan juist de enige koop die ook het hardwarematige probleem heeft... :)

Enne, voor de zekerheid: het rubberen hoesje wat ik om mijn SGS heb zitten zal niets uit maken voor de ontvangst toch? Op alle punten waar er een gaatje in de telefoon zit, zit er ook een uitsparing in mijn hoesje in elk geval. Ik weet niet waar de GPS antenne zit...

Als laatste: is de accuduur van de Nexus ongeveer gelijk aan die van de SGS of korter? Ik zie in de pricewatch vergelijking wel dat de beltijd korter is, maar dat boeit me niet zo. Ik vind het wel belangrijk dat de telefoon een dagje mee gaat, liefst langer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het hoesje kan natuurlijk effect hebben, maar dat kan je het beste zelf testen. Het is gewoon zo dat het signaal door en extra laag moet en GPS toch vrij gevoelig is daarvoor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:18:
Het hoesje kan natuurlijk effect hebben, maar dat kan je het beste zelf testen. Het is gewoon zo dat het signaal door en extra laag moet en GPS toch vrij gevoelig is daarvoor.
Ik zal het straks eens testen zonder hoesje. Op welke plek zit de GPS van de SGS ongeveer? Weet je dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als de telefoon op zijn scherm zit met de achterkant naar voren zit hij aan de rechterkant, ongeveer in het midden.
Afbeeldingslocatie: http://www.careace.net/wp-content/uploads/2010/06/galaxy-s-disassembly-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aha, dank je Tsurany :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 12:53
Desire HD doet het perfect. Zeer snel een fix, en nooit signaalverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De gewone Desire ook, geen klachten tot nu toe. Heb mijn toestel wel geroot en met de app Fasterfix gezorgd dat hij sneller een gps fix krijgt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okeeeej. Dat klinkt goed allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50
We verwachten op GoT eigen initiatief, en daarnaast wordt topickaping niet gewaardeerd.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 21-04-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

same here mijn lg optimus 2x heb ik de afgelopen weken dagelijks gebruikt met navigatie en geen enkele keer signaal verloren, zelfs geen 1 keer op een ventweg geplaatst, dat deed mijn hero wel af en toe.

Als ik geen navigatie aan heb stasn gebruik ik speedview op <20m nauwkeurig en nooit een probleem.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*knipje*

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 21-04-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter, wat heb je zelf al gevonden? Ik mis een beetje eigen initiatief van jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

Mavamaarten schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:12:
Koop een GPS ;)
Een andere android phone gaat je probleem echt niet/amper oplossen hoor. Het zijn en blijven mobiele telefoons en de GPS is een extra functie.
Kan ik vragen hoe je erbij komt?
Volgens mij komt het probleem alleen voor bij een Galaxy S. Andere toestellen hebben dit probleem niet eens en GPS werkt vlekkeloos.
Losse GPS als advies slaat totaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:36:
Topicstarter, wat heb je zelf al gevonden? Ik mis een beetje eigen initiatief van jouw kant.
Nou, helemaal niets, anders had ik het niet hoeven vragen hier. :) Heb wel op Google gezocht, maar je krijgt altijd de beste Android GPS apps, nooit de telefoons zelf als resultaten. Heb meerdere pogingen gedaan deze week.

Bij de specs staat ook nooit welk type GPS erin zit (vroeger wel), dus dat is dan ook lastig zoeken.

Maar goed, de ervaringen van de gebruikers zelf zijn het belangrijkst voor mij, dus ik dacht laat ik het hier eens vragen. En gelukkig genoeg behulpzame mensen hier. En die geloof ik liever dan degenen die op een vage site duizenden kilometers verderop iets neerkalken. Wordt het forum ook beter van met deze extra inhoud, er zullen heus wel meer mensen zijn die dit ook willen weten. En dat zal toch hits genereren voor jullie en dus reclameinkomsten. :)

Voel me wel een beetje aangevallen hierdoor. Zit al op Tweakers sinds 1998, toen jij nog 10 was, haha. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 364852 op 22-04-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
alvv schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:36:
[...]

Kan ik vragen hoe je erbij komt?
Volgens mij komt het probleem alleen voor bij een Galaxy S. Andere toestellen hebben dit probleem niet eens en GPS werkt vlekkeloos.
Losse GPS als advies slaat totaal nergens op.
Waarom niet? Een losse GPS werkt 10 keer sneller en is veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem vandaag eens zonder hoesje geprobeerd en het ging al wat beter, geen rare pieken meer volgens runkeeper. Het was wel warm trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb zelf geen smartphone, maar ondersteunt Android externe GPS ontvangers via bluetooth?
Voor een paar tientjes heb je een supergevoelige (bijv SirfStar III) ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:52
Ok heb geen androidfoon maar met mn nokia 82 uit het jaar kruik heb ik echt geen gps problemen. Dus er zullen ook wel android toestellen zijn met een fatsoenlijke gps. Een loss gps ontvanger is onhandig want die raak je altijd kwijt. Daarbij heb je de oplader in de auto al nodig voor je smartphone :+ .

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, de Nexus S ligt voor mijn neus, en ik had eerder een fix met de GPS dan met mijn SGS. Nu nog even buiten kijken wat hij doet tijdens een stukje fietsen. :)
Pagina: 1