Toon posts:

Wifi zendvermogen verhogen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag m.b.t. zendvermogen van een access point.
Als ik het zendvermogen vergroot, betekent dit alleen dat mijn zendsterkte omhoog gaat, of wordt de ontvangststerkte van het access point hier ook sterker door?

Als ik namelijk over een grote afstand wil communiceren met mijn access point, wordt de kwaliteit van de verbinding minder. Daarom mijn vraag als ik dus het zendvermogen vergroot, of het access point dan ook beter "luistert" of dat ik toch ook het vermogen van mijn device moet vergroten om een betere kwaliteit te krijgen.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
let erop dat je niet meer dan 100 mW mag uitstralen.
Je signaal wordt sterker maar de ontvanger veranderd volgens mij niet.
Je device moet dus ook voldoende kunnen zenden om het AP te bereiken.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er zijn (wettelijke) limieten m.b.t. het zendvermogen, dus daar dien je mee op te passen.
En dat werkt maar 1 kant op, oftewel het uitzenden.

Je kunt ook een andere/betere antenne aan het accesspoint koppelen.
Een omni-directionele als je rondom wilt uitzenden/ontvangen, of een bi-directionele voor 1 bepaalde richting.

En anders kun je nog een repeater plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door 3dfx op 21-04-2011 11:54 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ontvangststerkte bestaat niet. De zender bepaalt met welke vermogen het signaal de ether in gezet wordt.

Je kunt wel het zendvermogen op de router verhogen, maar als de client niet kan terugzenden dan kun je nog steeds verbindingsproblemen hebben.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Bedankt voor de info.

Dit is wat ik zelf ook wel in gedachte had, want als ik een usb adapter(die ook harder zend) op mijn laptop gebruik dan ligt de kwaliteit van mijn verbinding ook hoger.

Verwijderd

Topicstarter
I.p.v mijn internte wifi adapter.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05-2025

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:56:
Ok. Bedankt voor de info.

Dit is wat ik zelf ook wel in gedachte had, want als ik een usb adapter(die ook harder zend) op mijn laptop gebruik dan ligt de kwaliteit van mijn verbinding ook hoger.
Als dat de bottleneck van je netwerk is: ja
Als de bottleneck je access point: nee

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
w4rguy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:58:
[...]

Als dat de bottleneck van je netwerk is: ja
Als de bottleneck je access point: nee
Nee dat klopt. De access point zend sterk genoeg en er zitten ook goeie 7 dbi omni antennes op. Het totale eirp vermogen ligt al redelijk boven de 100 mw, dus beter is om access points bij te plaatsen en vermogen te verlagen.

Verwijderd

Als je echt om vermogen zit te springen, kan je dit nemen:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Een 26 dBm (+ 14 dB van de antenne) dat is dus 40 dBm (=10 W). Let wel, dat je je halve buurt "wegdrukt".... In ieder geval diegene in wiens richting de antenne staat.

Maar wel een mooi apparaat.

Een Engenius Senao kan ook 26 dBm (+/- 400 mW) uitzenden. De bovenstaand AP heeft voordeel dat het een outdoor unit is en niet duur.
Pagina: 1