Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• notawizard
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een WDS server en twee werkstations. Een nieuwe en een oudere.

Met de nieuwe kan ik gewoon: F12, Kiezen voor image maken of terugzetten -> Vista-achtig menuutje waar ik mee verder kan.

De oude computer geeft geen keuzen menu maar het scherm geeft "Input not supported" weer. Als ik blind op Enter druk, of pijltje naar onder en dan Enter druk dan komt hij na een tijdje wel zichtbaar in het vista-achtige menuutje. (de laadbalk is ook niet zichtbaar en geeft ook weer: "input not supported")

Het Windows Boot Manager menu geeft dus een "input not supported" op de oude computer, maar op de nieuwe kan ik gewoon alles zien.

Weet iemand hier een oplossing voor? Kan ik misschien een video driver aan Windows Boot Manager toevoegen?

[ Voor 2% gewijzigd door notawizard op 21-04-2011 11:47 . Reden: typefout ]

• notawizard
  • Niet online
bump

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe ziet dat input not supported er uit? Klinkt alsof je een monitor/videokaart hebt die een resolutie opgedrongen krijgt waar hij zich niet fijn bij voelt. De Boot Manager draait als het goed is standaard VGA in tevens VGA resolutie, ik weet niet HOE oud dat systeem is.

Heb je misschien een foto of screendump?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29

InFamous

excommunicado

Ik denk inderdaad dat het scherm van het oude werkstation een resolutie krijgt waar hij niet mee kan om gaan, check de native resolutie van je scherm en wat je ingesteld hebt staan.

Formerly known as Ragdoll

• notawizard
  • Niet online
Als eerste komt het systeem na het drukken op F12 in een pxelinux scherm. dit schermpje hebben we gemaakt met syslinux van deze website: http://www.deployvista.co...nguage/sv-SE/Default.aspx

Dit scherm wordt gewoon weergegeven op de oude en nieuwe computer. De resolutie hiervan is zo ver ik weet 640 * 480.

In dit menu hebben wij de optie toegevoegd om te booten naar pxeboot.0 (windows boot manager). Deze bootmenu laat de WIM images zien voor het opstarten (boot.wim, capture.wim) en deze WIM images leiden tot de verdere menu's die ook zichtbaar zijn op de oude computer.

de tussenstap echter (Windows Boot Manager) laat input not supported zien op het beeldscherm. ik denk inderdaad dat de resolutie of iets dergelijks verkeerd staat in Windows Boot Manager.

Ik heb geen idee hoe ik dit verander, ik vroeg me af of Tweakers dit weet?

EDIT: ik was vergeten te melden welk systeem de oude is, het is een MSI 651. We hebben ook MSI 650 en die doet het ook niet. ze zijn erg oud

Alvast bedankt!

Nog even de samenvatting:
BIOS (zichtbaar) -> pxelinux bootscherm (zichtbaar) -> windows boot manager (input not supported, ik druk blind op Enter) -> boot.wim (zichtbaar, om images mee te capturen)

[ Voor 15% gewijzigd door notawizard op 26-04-2011 11:50 . Reden: systeemtype toegevoegd, samenvatting ]

• notawizard
  • Niet online
Het is geluk! Ik zal even kort samenvatten hoe het me is gelukt het "input not supported" te verhelpen, het had wel met resolutie te maken:

1. bcdedit.exe van mijn windows 7 x64 laptop gekopieerd naar het bureaublad.
2. default.bcd van de wdsserver gekopieerd naar het bureablad van mn laptop
3. met CMD de bcdedit.exe geopend via/met het commando: bcdedit /store [pad_naar_default.bcd] /set {bootmgr} graphicsresolution 800X600

Dit resulteerd in een aangepast default.bcd bestand waardoor de resolutie van 1024X768 naar 800X600 gaat.
Dit aangepaste bestand heb ik gekopieerd naar de wdsserver, en vervolgens:

4. sc control wdsserver 129 uitgevoerd op de server waardoor de WDS server de nieuwe default.bcd bestand laadt.

En klaar! nu heeft Windows Boot Manager een resolutie van 800 bij 600 en werkt het ook op computers uit de steentijd!

Toch bedankt tweakers voor het herinneren naar resolutie, ik hoop dat dit iemand anders helpt!

edit: deze websites waren van onschatbare waarde tijdens het zoeken naar een oplossing:
http://www.geoffchappell....ows/boot/bcd/elements.htm
http://www.pburch.com/blo...wds-boot-manager-timeout/

[ Voor 11% gewijzigd door notawizard op 26-04-2011 13:42 ]

Pagina: 1