Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win7 pauzeert 3 tot 4 minuten tijdens opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opeens heb ik iets heel raars aan de hand.
Na een probleem tijdens een opstart (had geen beeld, probleem nooit kunnen achterhalen) wil Windows 7 niet meer normaal opstarten.

Alles loopt normaal - antivirus, logitech drivers en geluidsdrivers worden opgestart - totdat de opstart ineens in een soort pauze terechtkomt, er gebeurt niks meer.
Je kunt dan bv. wel nog explorer aanklikken, het lijkt alsof explorer echt opstart maar het venster verschijnt niet.

Plot na 3 of 4 minuten hoor je de HD terug op gang komen en start de pc volledig door. Explorer verschijnt, andere drivers worden netjes ingeladen (netwerkicoontje verschijnt bv.).
Hierna werkt de pc volledig normaal, werkt niet traag ofzo, alles reageert netjes.

Dus de pc (Win7 Ultimate Edition 32bit) komt tijdens de opstart in een soort pauze terecht en start uiteindelijk normaal door na 3 tot 4 minuten.
Andere partities starten wel normaal op.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Hoe kun je achterhalen (loggen) wat er verkeerd loopt tijdens de opstart?

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heb je er een grote externe harde schijf aan hangen of een netwerkverbinding naar een PC/NAS/server die uit staat?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewone desktop pc, niks speciaals.
Raar is wel dat het probleem zich niet voordoet op andere partities, enkel op de partitie waar het opstartprobleem voorkwam.
Het moet ergens een softwarematig Win7 probleem zijn.

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Eventviewer?

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 14:36
Windows log?

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2011 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, na veel 5'en en 6'en heb ik eindelijk kunnen achterhalen wat er misliep.

Niet via eventviewer, noch via Windowslog.

Bleek dat er een bepaald programma dat ik gebruik (database programma) niet meer wilde opstarten als service bij het opstarten van Windows.

Programma gedeïnstalleerd en klaar was kees!

Alleen had ik het probleem terug bij het herinstalleren. Weet trouwens iemand hoe je een service uit de lijst verwijdert? Want dat programma stond nog steeds in de service lijst na het deïstalleren!
Wat het programma nodig heeft denk ik is een volledig cleane install.

Voorlopig gebruik ik een vorige versie van het database programma, dat ziet windows7 als een volledig "nieuwe" install en hiermee zijn de problemen ook van de baan.

Als zou ik toch graag terug de nieuwste versie willen draaien!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:20:
Weet trouwens iemand hoe je een service uit de lijst verwijdert? Want dat programma stond nog steeds in de service lijst na het deïstalleren!
Wat het programma nodig heeft denk ik is een volledig cleane install.
sc /?

SC.exe is je vriendje in dat geval ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1