Toon posts:

chello internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de internet kabel in mijn 2de PC stop dan wilt deze het internet niet op. Mijn normale pc doet het automatisch goed, maar daat zit ook de 3com kaart in die ik van chello heb gekregen.

de pc die niet wil is een P100@133.
3com Etherlink3 3c509b netwerk kaart (das 10MB/s).

Waar kan het aan liggen en hoe los ik ut op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Waarschijnlijk zit jij in een gebied waar je ipadres van chello macadres (een uniek nummertje van een netwerk kaart) gebonden is. Bij 3com kaarten kan je die echter software matig aanpassen. Ga daarvoor op pc1 waar het wel werkt naar start->uitvoeren-> winipcfg
en kijk dan bij adapter adress. Dit adress is het mac adres van je chello kaart, en die moet je bij de 2e pc invullen. Maar waar? :)
Ga op pc2 naar de eigenschappen van netwerk en klik op eigenschappen van de 3com -> advanced. Dan zit daar iets met hardware adress (oid) wat standaard op niet bescikbaar staat, daar vul je hetzelfde nummer in alleen zonder de streepjes.
Ok, ok, ok en even opnieuw opstarten en het zou moeten werken op alle 2 de pc's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Je kan hem op pc1 ook vrijgeven en dan in pc2 stoppen ff vernieuwen en dan werkt ie!

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet altijd dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nou voor elkaar. Het lukt met
start => uitvoeren => winipcfg en dan vrijgeven en op de andere pc vernieuwen.

Bedankt voor de reacties