Toon posts:

Mediaspeler (HDI Dune) niet-draadloos opnemen in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik ben al een hele week aan het nadenken over een probleem dat ik heb maar ik heb er geen verstand van! Een vriend van me vertelde dat ik het hier eens moest proberen aangezien er veel kennis aanwezig is op dit forum.

Ik heb een HDI Dune Prime 3.0 mediaspeler gekocht waarmee ik graag content af wil gaan spelen die op mijn PC staat. Ik heb beneden een Linksys WRT54G router staan. Mijn PC (met WMP54G kaart en geintegreerde netwerkaansluiting op moederboord die dus niet in gebruik is) en Dune media speler staan op zolder en er is GEEN mogelijkheid om een draad door te trekken naar boven. Mijn PC werkt dus via het draadloos netwerk en dit gaat perfect. De Dune is in theorie draadloos aan te sluiten, maar wordt afgeraden omdat dit niet goed gaat komen bij het afspelen van Blu-Ray rips. Is er toch een mogelijkheid om de Dune aan te sluiten op mijn pc zodat hij in het netwerk wordt opgenomen? Of is er een andere mogelijkheid?

Mijn PC draait op Windows7 x86.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Ik raad altijd aan om toch te kijken of je er niet een UTP kabel heen kan krijgen. Het is soms door een hele zure appel heen bijten, maar het betaald zichzelf terug. The next best thing is een Powerline adapter. Daar zou je naar kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
en de Dune direct aansluiten op de PC on-board netwerkkaart en een map van de PC delen, kan dat?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43
je kan de dune inderdaad aansluiten op je PC, maar dan gaat de data alsnog via wifi verder je netwerk over, dus dan zit je met hetzelfde bad practice verhaal als waar de dune je al op wijst.
Het meest stabiele is echt een kabel. Wat sanderjanssen zegt klopt voor 110%, het levert misschien een hoop gedoe, maar zoiets betaalt zich echt wel terug, zeker gezien het feit dat Ethernet waarschijnlijk wel here to stay is.