Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2k8/IE8] Bepaalde menu items in IE8 verbergen.

Pagina: 1
Acties:

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45
Hey..

Ik ben bezig om dmv GPO's mijn terminal server dicht te zetten. Nu ben ik alles waar de gebruikers niet bij mogen aan het dichtzetten met GPO's en evt registry settings mocht er geen GPO beschikbaar zijn.

Ik heb in internet explorer de Internet Options ook uitgeschakeld, en de gebruiker krijgt netjes een foutmelding als ze er op klikken. Nu ben ik er achtergekomen dat als je naar View > Web Page Privacy Policy gaat en de klikt daar op Settings dat je alsnog bij de Internet Options komt.

inetcpl.cpl uitschakelen is geen optie, want die gebruik ik om bij de internet options te komen onder de user.

Ik heb gezocht om het menu item Web Page Privacy Policy of het gehele View uit te schakelen, maar kan helaas niets vinden.

Misschien iemand hier een idee? :+

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Joshualoman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:16:
en de gebruiker krijgt netjes een foutmelding als ze er op klikken.
Een foutmelding is niet netjes :+
Maar als men niks kan instellen op die tabs die er nog overblijven na je lockdown acties, wat is het probleem dan nog?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bollux
haha ik bedoel geen foutmelding, maar een melding dat ze geen rechten hebben ;)

zodra ze via deze manier in de internet opties komen, kunnen ze binnen de internet options alle settings aanpassen.. Via de GPO tabbladen van internet options verbergen is ook geen optie want dat maakt het ons ook weer moeilijker ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Joshualoman schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:22:
haha ik bedoel geen foutmelding, maar een melding dat ze geen rechten hebben ;)

zodra ze via deze manier in de internet opties komen, kunnen ze binnen de internet options alle settings aanpassen..
Ook daar kun je met GPO settings alles immutable maken. Een enduser kan daar dan niks aanpassen. Alleen kijken.
Via de GPO tabbladen van internet options verbergen is ook geen optie want dat maakt het ons ook weer moeilijker ;)
Ons = admins? Die filter je uit de GPO.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bollux
alt-92 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:52:
[...]

Ook daar kun je met GPO settings alles immutable maken. Een enduser kan daar dan niks aanpassen. Alleen kijken.

[...]

Ons = admins? Die filter je uit de GPO.
Ja maar wat ik bedoel is dat wij(admins) vaak wat moeten wijzigen onder de user met user rechten vandaar..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meh. Dan mount je zijn reghive en pas de policy tree via regedit aan?

En wat voor dingen moet je dan aanpassen voor individuele users?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
alt-92 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:00:
Meh. Dan mount je zijn reghive en pas de policy tree via regedit aan?

En wat voor dingen moet je dan aanpassen voor individuele users?
Daarnaast waarom zou je dingen handmatig willen wijzigen die na de volgende reboot weer door je GPO worden ongedaan gemaakt?

Computer says no

• Bollux
Er is geen antwoord op mijn vraag dus :) nm

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 15:52
Joshualoman schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:11:
er zijn genoeg antwoorden op je vraag. alleen wil je iets wat eigenlijk niet onder best practices valt. Als je ie8 dicht zet met policíes heb je ook geen noodzaak om iets onder een user account te moeten wijzigen.
Moeten er settings gemaakt worden voor IE voor users dan maak je die ook in een policy.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Joshualoman schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:11:
En ook geen antwoord op mijn vraag: wat wil je dan met de hand moeten kunnen aanpassen voor die user?

Pagina: 1