Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 16:23
Goedemorgen allen,

Een paar jaar terug heb ik een oude brommer uit 1972 op de kop getikt (voor de geïnteresseerden een DKW RT139/4), helaas ook met de roest van 1972... Nu ben ik hier een maandje mee bezig om deze helemaal terug in oude staat te brengen.

Nu is mijn vraag als volgt:
Ik ben niet zo'n elektro technicus en heb een handleiding van de brommer waarin staat dat het voorlicht 6V en 15 W krijgt, achterlicht 6V 2 W en remlicht 6V en 5 W. Ik zou graag hier een oplader van mijn telefoon op willen aansluiten, zodat ik een flinke tocht kan rijden met de navigatie van mn HTC Desire. En aangezien ik nu al toch bezig ben met het opknappen zou ik een oplader ergens netjes weg kunnen stoppen.

Zou een van jullie mij kunnen helpen met dit probleem. Ik heb wel autoladers gevonden op DX zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_48925_1.jpg

Enkel is bovenstaande bedoelt voor 12 V en niet 6 V, lijkt me niet dat deze zou werken op 6V :o .

Ik heb al verder gezocht op het grotebozegoogle, maar helaas niet kunnen vinden hoe je een telefoon oplaadt met 6volt.

Naast het feit dat de stroom wordt opgewekt door de ontsteking en daar direct de stroom naar de lampen loopt met een zekering ertussen, lijkt het me misschien verstandig om er een 6V accu tussen te zetten zodat ik de lader/telefoon niet opblaas.

Iemand suggesties, oplossingen of ideen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24