Toon posts:

Celly2 of pentium3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je leest zit ik een beetje te twijfelen, moet ik wachte op een celly2 633mhz of zal ik een pentium3 550 of 600mhz kopen ik wil het zowiezo overclocken.
Wat is het grootste verschil naast die 128kb ondie tegen 256kb ondie.
Wie o wie kan mij verder helpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wat moet ik doen ik heb het geld voor een p3 550e deze overclocken, of een celly2 kopen en deze overclocken

Hellllllupppppppp

Verwijderd

Als je voor OC-zekerheid gaat zal ik de 550E nemen; 682 tot 731 bestaat tot de mogelijkheden. De celeron 633 heeft een hoge multiplier 9.5, wat soms moeilijkheden kan geven met de range FSB's die mogelijk zouden kunnen zijn. Een FSB van 75 zou mogelijk moeten zijn; 719mHz. Ik heb nog vrijwel geen reviews gelezen van deze celeron. Misschien iemand anders. Het ondie voordeel is absoluut voor de 550E.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Thx, maar ik heb nu een Alpha koeler past die dan ook op die p3 hij zit nu op mijn celly400@500mhz

thx

Verwijderd

Welke de PAL3065?
Kan wel op FC-PPGA met wat mods.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Bij www.firingsquad.com hebben ze benchmarks van een 566mhz celeron 2, geclockt op 566 en 901 (8,5*106!). Ok mooi.

Verwijderd

arryIk heb de Coppermine550E III op slot 1, en de cartridge er volledig af, aan de heatsinkkant heb ik er vandaag nog twee extra coolers bij gezet(had ik nog), en aan de achterkant waar de outtake (sterke)fan de lucht erg goed wegzuicht profiteer ik van de open PCB van de
CPU(de pennen heb ik opgevuld met rubberringetjes niet te strak), en ik draai sinds vandaag 550@800MHz stabiel...
http://dit.is/superseven

Het is iets duurder maar je kunt ruim over de
140bussnelheid heen (terwijl de CeleronII ook 66bus heet, dus die moet je met de multiplier omhoog schroeven), ik heb 144MHzbus(m.PC100) en 36MHz PCI, het moge duidelijk zijn dat ik een PCI grafischekaart Viper330 heb, en daar doet ie het goed mee, Mainboard is een tweakers board MSI6163PRO.(De MicroStarBXMASTER is nog iets uitgebreider)

Verwijderd

Topicstarter
Shit zeg nou bedankt allemaal maar nu twijfel ik of ik een p3 550 of een g-force zal kopen draai nu een celly 400@500mhz trekt een g-force dat een langzamere proc, ik ga wel updraden binnenkort dus daar moet ik rekening mee houden.

Verwijderd

Het is iets duurder maar je kunt ruim over de
140bussnelheid heen (terwijl de CeleronII ook 66bus heet, dus die moet je met de multiplier omhoog schroeven)
Harry, 2 dingen:
* Zowel P3's als Cellies (1 & 2) zijn multiplier locked.
* 140Mhz bus is wel leuk, maar niet als je 128MB pc100 hebt die je dan moet vervangen door PC133

Dus weinig geld en upgraden? C2-566 -> 100Mhz FSB
Nieuw systeem?
PC133 + P3-550/600/650 of 1-2 maanden wachten op nieuwe AMD's

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een FCPGA P3-550E op een Iwill Slocket II in een ASUS P3B-F mainboard. Deze draait probleemloos op standaard voltage (1.6V) op een snelheid van 733MHz (FSB=133MHz). Hoger heb ik nog niet geprobeerd (733 was mijn doel).
In de database op http://www.overclockers.com zie ik nog veel meer van dergelijke (en ook nog betere) resultaten. Deze CPU lijkt me daarom zeker een aanrader voor overclockers!

Verwijderd

Tweakotine: Goed lezen, ik gebruik PC100 geheugens die gelukkig op 144MHz lopen... :)

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 09:37

MicroWhale

The problem is choice

Ik ga straks voor de Cel2-533@800
Is goed over te klokken in de reviews.
Met pc100 memory ga ik geen p3 kopen; Loop ik het risico dat 'ie standaard moet werken.
Dit trucje werkt gegarandeerd.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik ook alleen ga ik denk ik voor de 633mhz en die laat ik op 1ghz lopen eheheh
hoop ik dan natuurlijk.
Maarja zal wel weer wat kosten denk ik hehehe

Doei
Pagina: 1