Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb een HTC Touch Pro die uiteraard via mini-usb kan worden opgeladen. Nou wil ik deze ook opladen op mijn motor zodat ik de navigatie constant kan gebruiken. Je zou een autolader kunnen kopen die volgens mij op 12V werkt en vervolgens inpluggen op de motor. Alleen deze connectie is bij mij al bezet door de intercom.

Ik vroeg me af of je twee kabels uit het mini-usb stekkertje kan pakken (uiteraard de juiste :P) en gewoon kan aansluiten op de 12V accu van de motor (eventueel met een zekering)? Waar ik alleen mee zit is dat USB standaard 5V is en m'n motor accu dus 12V. Of betekent dat gewoon dat hij via USB langzamer oplaadt?

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 02:16
Kan je niet gewoon een split-ding kopen? Kost je 3 euro o.i.d. en dan weet je zeker dat het werkt?

En dan bedoel ik dus die auto-lader splitten. Kan je de intercom & je mobiel gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/fwuli9.jpg

Zoiets dus

[ Voor 46% gewijzigd door Xaero op 21-04-2011 09:08 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

je kan een stekker kopen die je op de sigaretten aansteker doet en daar kunnen 2 apparaten op,

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik heb daarvoor zoiets gekocht: http://www.dealextreme.co...-charger-dc-12v-24v-32483 Er zijn er ook met twee poorten en splitters. (edit: hebbes http://www.dealextreme.co...h-2-500ma-usb-ports-27190)
Gewoon draadjes aan hangen naar je batterij en je kan een standaard usb kabel blijven gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door CopperCAT op 21-04-2011 09:09 ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 13:24
MailMan schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:01:
Ik vroeg me af of je twee kabels uit het mini-usb stekkertje kan pakken (uiteraard de juiste :P) en gewoon kan aansluiten op de 12V accu van de motor (eventueel met een zekering)? Waar ik alleen mee zit is dat USB standaard 5V is en m'n motor accu dus 12V. Of betekent dat gewoon dat hij via USB langzamer oplaadt?
Nee, dat kan niet. Die mobiel wil 5V en geen 12V. Als je er 12V in stopt, gaat 'ie kapot.
Er moet dus een adaptertje tussen van 12 naar 5V.

Misschien werkt die intercom wel op 12V en kun je de voeding daarvan dus wel rechtstreeks ergens anders aansluiten.

Maar als je kennis van de materie zodanig is dat je bovenstaande vraag moet stellen, denk ik dat het verstandig is dat je er niet zelf aan gaat knutselen

Punctuality is the politeness of kings

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-11 08:20
als je tussen de usb kabel een 7805 plaatst op de spanningvoerende draden dan kan je van de 12 volt 5 volt maken.

een 7805 is een ic met 3 pootjes, in, min en uit de min is gezamelijk, let wel op, de min staat doorgekoppelt op het koelgedeelte van de ic, deze kan je - als de min van je accu aan het frame hangt- gewoon op je frame plakken. dan zou ie genoeg koeling moeten krijgen. echter voor je telefoon zal het ongekoeld ook goed gaan.

de 7805 zit in 90% van de 12 volt usb laders.

• MailMan
dreamscape schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:08:
[...]

Nee, dat kan niet. Die mobiel wil 5V en geen 12V. Als je er 12V in stopt, gaat 'ie kapot.
Er moet dus een adaptertje tussen van 12 naar 5V.

Misschien werkt die intercom wel op 12V en kun je de voeding daarvan dus wel rechtstreeks ergens anders aansluiten.

Maar als je kennis van de materie zodanig is dat je bovenstaande vraag moet stellen, denk ik dat het verstandig is dat je er niet zelf aan gaat knutselen
M'n pa is jaren elektricien geweest, maar ik dacht ik help hem een handje door de dingen vast uit te zoeken. En al doende leert men ;)
Ik had allen niet verwacht dat er ergens nog een transformatortje in het stekkertje zou zitten.

@daarboven. Die splitters zijn misschien een optie, maar BMW is zo grappig geweest om niet een standaard 12V plug van te maken maar zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://photos.imageevent.com/motorbiker/newspics3/Xmas2009-BMW-Style-12V-Plug.jpg

Zou dat er natuurlijk op kunnen zetten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
MailMan schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:15:
[...]
Ik had allen niet verwacht dat er ergens nog een transformatortje in het stekkertje zou zitten.
Zit er meestal ook niet, zie antwoord hierboven mbt 7805.
@daarboven. Die splitters zijn misschien een optie, maar BMW is zo grappig geweest om niet een standaard 12V plug van te maken maar zoiets:

[afbeelding]
Weet je zeker dat bmw deze erop gezet heeft, lijkt namelijk aardig op deze:

Afbeeldingslocatie: http://kleinspul.nl/products_pictures/stekker_en_wcd.jpg

• MailMan
Nielson schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:21:
[...]
Zit er meestal ook niet, zie antwoord hierboven mbt 7805.
[...]
Weet je zeker dat bmw deze erop gezet heeft, lijkt namelijk aardig op deze:

[afbeelding]
Of een 7805.... :P in m'n intercom stekkertje zat het inderdaad niet, maar die zal dan wel op 12V werken.

En yup ik weet zeker :)
Pagina: 1