Toon posts:

Ervaring gezocht met game-pc.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een betaalbare game-pc. Anders gezegd een hele erge budget game-pc. Ik game graag maar kan het helaas niet meer volhouden met de huidige games op mijn huidige systeem. Iets wat toch een grote teleurstelling is voor de meeste gamers onder ons. Nu kwam ik het volgende tegen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft: http://gamepc.nl/game-pc-budget .
Allemaal heel leuk en aardig maar what's the catch? Ik ben er van op de hoogte dat dit alleen de kast is zonder OS.

Ik heb de search gebruikt en kwam niet heel ver met game-pc.nl of game-pc, mijn excuses dus als deze vraag al is voorgekomen.

Bedankt! :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-12 10:06

disjfa

be

Als je het zelf zou samenstellen en inelkaar zou laten zetten kom je op die prijs uit. Dus het kan gemakkelijker dat dit een gewoon bedrijf is. Als je googlet op het moederbedrijf komt het ook gewoon over als gewoon een computerleverancier waarbij het zou kloppen.

Maar dat had je zelf wel kunnen verzinnen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:32:
Als je het zelf zou samenstellen en inelkaar zou laten zetten kom je op die prijs uit. Dus het kan gemakkelijker dat dit een gewoon bedrijf is. Als je googlet op het moederbedrijf komt het ook gewoon over als gewoon een computerleverancier waarbij het zou kloppen.

Maar dat had je zelf wel kunnen verzinnen.
Dus dan maakt het eigenlijk geen verschil uit behalve dat dit sneller, makkelijker en betrouwbaarder is aangezien de garantie wat 'algemener' is? In de zin van als hij kapot is en ik stuur hem op. Ben helaas geen hardware kenner dus een pc bestellen en/of in elkaar zetten is onbekend voor mij. Kan me voorstellen dat dit in mijn geval beter is aangezien ik niet de specifieke oorzaak moet achterhalen en het specifieke pc onderdeel naar het desbetreffende merk moet opsturen maar gewoon een punt heb waar ik voor elk hardware probleem terecht kan?

Verwijderd

De garantie van de fabrikanten stijgt over het algemeen ver uit boven de garantie die de winkel zelf verleent.
Ik geloof ook niet dat een dergelijke prijsvechter veel geeft om service..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:40:
De garantie van de fabrikanten stijgt over het algemeen ver uit boven de garantie die de winkel zelf verleent.
Ik geloof ook niet dat een dergelijke prijsvechter veel geeft om service..
Dus feitelijk is het raadzaam om me te verdiepen in alle hardware componenten, de goedkoopste aanbod sites te zoeken via Tweakers, alles los te bestellen en na afloop thuis in elkaar te zetten?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja behalve als je conflicten tussen componenten krijgt en je van het kastje naar de muur geschoven wordt.
Of... als je elke keer verzendkosten betaalt. Maar dat kan de PW voor je uitrekenen.

Verwijderd

een prefab pc is imo alleen zinnig als het gaat om aldi pc's met de gebruikelijke 3 jaar uitstekende garantie. In alle andere gevallen is een home-made bak gewoon stukken goedkoper.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-12 20:43

Nobby

Nuts!

Wanneer je ervaring hebt in het in elkaar zetten van computers, dan zeker!

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:38:
[...]
Dus dan maakt het eigenlijk geen verschil uit behalve dat dit sneller, makkelijker en betrouwbaarder is aangezien de garantie wat 'algemener' is?
Het is niet sneller, makkelijker of betrouwbaarder, het is hetzelfde als als je het inelkaar laat sleutelen door een willekeurig bedrijf.

disjfa.nl

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:44:
[...]

Dus feitelijk is het raadzaam om me te verdiepen in alle hardware componenten, de goedkoopste aanbod sites te zoeken via Tweakers, alles los te bestellen en na afloop thuis in elkaar te zetten?
Hoeveel reken je voor je eigen tijd en hoeveel zin heb je erin?

Vroeger vond ik het leuk en had ik wel een redelijk idee van prijzen. Tegenwoordig heb ik geen idee van prijzen en gok ik al snel een week aan het alles uitzoeken zijn (werkt dit wel in combinatie met dat etc.)
Voor die week avondwerken weet ik voor mezelf dat ik wel redelijk wat geld overheb...

Persoonlijk ken ik dan nog wel wat verkopers van pc-winkels die ik gewoon vertrouw als ik een nieuwe pc zou willen, als ik het echt van internet zou willen bestellen dan zou het voor mij weer een ietwat andere overweging worden (momenteel hoef ik enkel maar tegen een kennis te zeggen dat ik een redelijke pc wil die dit en dat kan draaien, bij een webshop zou ik alsnog zelf uit moeten zoeken of die vidkaart die in die pc zit wel goed is voor mijn toepassingen etc. )

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties,

Om heel eerlijk te zijn ik weet 0,0 over computer hardware. Ik zou een aantal maanden geleden gemakkelijk een socket 775 i.c.m. een i7 besteld hebben, bij wijze van spreken ;) Heb altijd van Dell besteld en dat beviel me wel, buiten het feit dat een huidig Dell systeem wat aan mijn eisen voldoet gewoon niet betaalbaar is op dit moment. Ik zal me morgen eens proberen te verdiepen in het samenstellen van een PC. Jullie zullen hier ongetwijfeld over lezen in het desbetreffende fora :P

Tips en links zijn altijd welkom, zal morgen ook de rest van dit forum even doorspitten.

groetjes

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:56:
buiten het feit dat een huidig Dell systeem wat aan mijn eisen voldoet gewoon niet betaalbaar is
Koop dan voorlopig gewoon niets, en wacht tot je wel weet wat je zou willen voordat je een willekeurig systeem koopt wat niet veel meer doet dat wat je waarschijnljik in huis hebt.

disjfa.nl

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12 19:57

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Zelf samenstellen en dan laten assembleren door de shop? Dus, net zoals de BBG.

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn..
Pagina: 1