Ik heb een IBM M keyboard uit december 1994. Een zogenaamd "clicky keyboard". Mijn exemplaar heeft modelnummer 51G8572, en bevat een luidspreker. Ik heb op diverse plaatsen al gelezen dat die luidspreker bedoeld is om de klikgeluiden van de toetsen na te bootsen. Op mijn toetsenbord doet de luidspreker niets. Ook heb ik al gelezen dat de speaker aan de printplaat in het keyboard zit vastgesoldeerd, en dat je er dus niet zomaar bij kunt. Vervolgseries hebben nog wel de grille voor de luidspreker, maar niet de speaker zelf.
Heeft iemand enige ervaring hiermee, of weet iemand hoe je vanuit Windows of Linux toch signalen naar die speaker kunt sturen? Het lijkt me ook wel erg gaaf om de systeemspeaker door te lussen naar het keyboard
Dat is pas geeky! 
Als je op Wikipedia in de tabel zoekt naar nummer 51G8572, dan zie je meer eigenschappen van het keyboard.
Heeft iemand enige ervaring hiermee, of weet iemand hoe je vanuit Windows of Linux toch signalen naar die speaker kunt sturen? Het lijkt me ook wel erg gaaf om de systeemspeaker door te lussen naar het keyboard
Als je op Wikipedia in de tabel zoekt naar nummer 51G8572, dan zie je meer eigenschappen van het keyboard.