Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2008 server geïnstalleerd en een XP cliënt.

Ik ben totaal nieuw tot server installaties en ben bang dat ik iets verkeerd heb gedaan.
De situatie is als volgt:

- Ik heb de server een static IP gegeven
- Ik heb DHCP geinstalleerd
- Ik heb Active Directory geinstalleerd
- Daarnaast staat bij Roles ook dat DNS Server is geinstalleerd, ik weet niet of dit komt doordat ik een static IP heb gegeven?

Nou heb ik een XP client en als ik met deze het domein probeer te joinen krijg ik een foutmelding. A domain controller for the domain cannot be contacted.

Het gaat hier om virtuele servers, dit doe ik via VMWare. Misschien dat dit voor problemen zorgt?

Tevens onder DNS Server als ik kijk bij meldingen, geeft hij deze foutmelding aan:
The DNS server encountered error 32 attempting to load zone DOMAIN.COM from Active Directory. The DNS server will attempt to load this zone again on the next timeout cycle. This can be caused by high Active Directory load and may be a transient condition.

Ik ben nu al een tijdje aan het rotzooien geweest met de server, maar ik krijg dit helaas niet verholpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 23:58 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Op de client is daar het dns ip gelijk aan het server ip ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze heb ik dezelfde IP gegeven

Edit: Had ik in eerste instantie gedaan, nu weer gezet op Obtain IP automatically. DHCP is geinstalleerd dus dit zou geen problemen moeten geven.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 00:03 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

post eens een ipconfig /all van zowel client als server.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Probeer eens de volledige domeinnaam in te geven server.domein.local.

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Heb je een exclusion gemaakt voor de server in de DHCP role? Anders kan de server en de client hetzelfde IP-adres krijgen.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Kan de WinXP cliënt de server überhaupt pingen? Heb je het virtuele netwerk goed ingericht? Kan je de firewall van de server eens uitzetten?

En wat heb je zelf al geprobeerd?

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 15:07
DNS wordt automatisch geinstalleerd als je er een Active Directory server van maakt, aangezien AD hier geheel van afhankelijk is. Het probleem zal dan ook liggen aan je DNS. Als dit opgelost wordt, zal ook je client het domein moeten kunnen joinen.

Een zoekopdracht op de foutmelding zal denk ik het een en ander verhelderen en hopelijk oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar elkaar lukt niet. Heb ook alleen lokale verbinding op de virtuele 2008 server.

Zelf heb ik ook het gevoel dat het aan de DNS ligt of DNS Server. Ik heb al het een en ander opgezocht hierover maar niks lukt. Heb vanmiddag de hele virtuele server openieuw geinstalleerd. Dus vanaf scratch.

Active Directory services geinstalleerd en toen werd DNS ook automatisch geinstalleerd. Echter heb ik hier niks van meegekregen, dus ik heb zelf ook het gevoel dat hier iets mis is.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een tutorial die alles echt step by step uitlegt. Tot nu toe word alles per onderwerp, dus DHCP of AD uitgelegd. Heb het gevoel dat ik hierdoor instellingen niet goed op elkaar afstel.

Edit: Kreeg tevens weer de melding toen ik active directory services installeerde, dat ik nog geen static ip heb. Terwijl ik dit wel heb gedaan.
Hiermee word toch bedoelt dat ik bij LAN verbinding zelf een IP, subnet, en DNS invoer?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 21:08 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Question Mark schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:42:

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 15:52
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:57:
Pingen naar elkaar lukt niet. Heb ook alleen lokale verbinding op de virtuele 2008 server.

Zelf heb ik ook het gevoel dat het aan de DNS ligt of DNS Server. Ik heb al het een en ander opgezocht hierover maar niks lukt. Heb vanmiddag de hele virtuele server openieuw geinstalleerd. Dus vanaf scratch.

Active Directory services geinstalleerd en toen werd DNS ook automatisch geinstalleerd. Echter heb ik hier niks van meegekregen, dus ik heb zelf ook het gevoel dat hier iets mis is.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een tutorial die alles echt step by step uitlegt. Tot nu toe word alles per onderwerp, dus DHCP of AD uitgelegd. Heb het gevoel dat ik hierdoor instellingen niet goed op elkaar afstel.

Edit: Kreeg tevens weer de melding toen ik active directory services installeerde, dat ik nog geen static ip heb. Terwijl ik dit wel heb gedaan.
Hiermee word toch bedoelt dat ik bij LAN verbinding zelf een IP, subnet, en DNS invoer?
even kort wat vragen.

heb je alleen active directory services geïnstalleerd of heb je ook dcpromo gedraaid?
standaard vraag maar goed mogelijk heb je dit over het hoofd gezien.

je AD geeft aan dat je geen statisch ip hebt omdat je ipv6 waarschijnlijk op dynamic staat.

zolang je geen DHCP server hebt geïnstalleerd zul je de windows xp machine een fixed ip moeten geven in de range van de server.

bijvoorbeeld server: 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
dns 192.168.0.1

xp werkplek: 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
dns 192.168.0.1

daarna zou je de server moeten kunnen pingen of vanaf de server het werkstation.
Denk ook even aan de firewall rules in server 2008 die pingen mogelijk blokkeren.

als je vanaf beide systemen elkaar kunt pingen dan moet je kijken of je het domain kunt joinen.

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:57:
Als pingen (op IP) al niet gaat zal je dat eerst op moeten lossen voordat je probeert te joinen. Client en server beide op dezelfde virtuele switch aangesloten binnen VMware? En welk product van VMware gebruik je?
Question Mark schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:42:
^with stupid

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Pagina: 1