Geen beeld bij opstarten, videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Onlangs is mijn videokaart, de GTX260, overleden. Ik heb toen de HD5770 gekocht om de kaart te vervangen.
Nadat ik de kaart had geïnstalleerd wilde ik mijn pc weer opstarten, maar toen bleek dat ik geen beeld kreeg. Mijn monitor kreeg geen signaal, maar bleef op stand by. Ik ging er van uit dat het aan mijn videokaart lag, en heb deze dus geretourneerd. Ik kreeg echter bericht van de website waar ik hem had besteld, dat de kaart naar behoren werkte en dat het dus aan mijn hardware lag. Ik heb vervolgens wel mijn geld terug gekregen en een week later (voor hetzelfde geld :D) een Sapphire HD5850 extreme gekocht.

Nu blijkt dat ik bij deze kaart precies hetzelfde probleem krijg (logisch als het niet aan de videokaart lag...).
Ik heb beide keren de videokaart in twee verschillende pc's geprobeerd aan de praat te krijgen, ook heb ik verschillende monitoren aangesloten op de kaarten (met DVI), maar tevergeefs.

- Een oudere videokaart (7900GT) werkt prima (met DVI) in beide pc's
- De fans van de videokaart draaien wel, dus stroom krijgt het wel.
- Ik heb een HDD met een schone windows 7 installatie aangesloten en daarmee geprobeerd te booten (je weet maar nooit..).(PC 1)
- In de bios staat de optie (primary display adapter) op PCI-e, niet op onboard. (PC 1)
- Ik heb het moederbord gereset (jumper en batterij) (PC 1)
- Ik heb het moederbord geflashed naar de nieuwste versie (PC 1)
maar dit heeft allemaal niet geholpen.

Nou ben ik niet een leek op het gebied van computers, maar ook verre van een pro. Het lijkt mij sterk dat het toch de videokaart is, omdat de eerste kaart getest is en gewoon bleek te werken en de tweede kaart het zelfde probleem heeft. Waar het wel aan kan liggen is mij echter een raadsel. Het zou best kunnen dat ik gewoon iets kleins over het hoofd zie, videokaarten installeren is niet bepaald iets wat ik wekelijks doe, maar ik weet niet wat het is.

Hopelijk hebben jullie een idee dat mij verder kan helpen.

Alvast bedankt (voor het lezen van mijn post) en met vriendelijke groet,

Tyuilp

Specificaties PC 1:

Kast Antec Nine Hundred
CPU Core 2 Duo E8400 @ 3,32 GHz Socket 775
Mobo Asus P5N-MX
RAM 2 x Kingston Valueram 2GB DDR2 @ 800MHz -
Video GeForce Point of View GTX 260 896 MB DDR3 (RIP)
HDD SATA - Samsung Spinpoint 320 GB 7200RPM 16MB cache
PSU XFX PRO 650 Watt

Specificaties PC 2:

Kast Thermaltake V3 Black Edition
CPU Core 2 Duo E6300 @ 1,86 GHz Socket 775
Mobo Asrock ConRoe 945G-DVI
RAM 2 x Kingston Valueram 1GB DDR2 @ 800MHz -
Video XFX Geforce 7900GT 256 MB DDR3
HDD SATA - Hitachi 160 GB 7200RPM
SATA - Samsung EcoGreen 1000 GB 5400RPM 32MB cache
PSU ATX Antec 350 Watt

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

• Tyuilp
  • Niet online
Na een test bij een kameraad met een nieuwer moederbord blijkt dat de videokaart wel gewoon werkt, dus ik neem aan dat mijn moederbord te oud is voor de videokaart? Is dat mogelijk?

[ Voor 30% gewijzigd door Tyuilp op 21-04-2011 16:07 ]

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 13:01
Heeft die nieuwe kaart een externe voeding connector? Zo ja, heb je die goed aangesloten?

• Tyuilp
  • Niet online
Een externe voeding connector?

De HD5850 heeft 2x 6pin aansluitingen. De XFX Pro 650 heeft standaard 2 x 6 pin kabels en die heb ik erop aangesloten. Bij de kaart zaten ook nog 2 molex naar 6 pin verloopjes, die heb ik ook geprobeerd.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Hij zou het gewoon moeten doen in die bordjes, maaaarrr de AMD kaarten 5xxx en hoger zijn PCIe 2.1 en willen nog wel eens problemen geven met oudere mobo's met PCIe 1.x
Op het net variëren de problemen van geen signaal tot boottijd van meerdere minuten met die kaarten in oudere bordjes.
Er zijn er echter ook zat die hem wel werkend hebben in een PCIe 1.x bord, dus ja het kan het bord zijn, maar hoeft niet perse.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX