• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:57
hallo mede tweakers
ik heb sinds kort een pioneer plasma scherm(pdp-502mxe) gekregen om aan de laptop te koppelen
nu heb ik dit gedaan maar er zit een rare balk doorheen
is dit scherm kapot of is de kabel verkeerd of de aansluiting op de laptop?
als ik geen beeld doorstuur naar het scherm zie ik de balk niet op de zwart/grijze achtergrond.
mijn desktop gebruikt een hdmi kabel dus dat kan ik niet testen
hoop dat iemand mij hiermee kan helpen zonder de opmerking koop een andere kabel:p
er staat een filmpje op youtube met hetgeen wat ik bedoel
link naar het filmpje: YouTube: Kapot scherm?
bedankt voor reacties
miniterror

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40
Het lijkt een beetje op een verkeerde frequentie. Kun je bij beeldscherm eigenschappen op je laptop eens wat andere resoluties en frequenties proberen? Wellicht dat het dan beter wordt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, dit zou best eens aan de kabel kunnen liggen. Wat voor kabel zit er nu tussen? Ik lees alleen dat je desktop een HDMI kabel gebruikt en dat niet met je scherm kan (geen aansluiting :? ), maar wat zit er dan wel tussen?
En waarom zou je niet met een andere kabel kunnen testen? Zo duur is een simpele VGA kabel nou ook weer niet....

En idd, wat heb je als frequentie en resolutie bij je laptop ingesteld?

Tot slot: Je naam onder je post zetten hoeft niet, zie algemene FAQ :) En doe alsjeblieft iets aan je interpunctie (leestekens, hoofdletters, dat soort dingen). Dit leest ronduit 3letterig vrouwelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stuur je hem in de native resolutie (1280x768) aan? Probeer dat eens via een andere VGA-kabel. Stuur je hem niet per ongeluk in 75Hz aan ofzo? 60Hz zal wel de max zijn voor een televisiescherm als deze, terwijl Windows graag 75Hz o.i.d. uitstuurt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:57
Bedankt voor de reacties.
Er zit nu een gewone vga kabel tussen en heb niet met de freqenties gespeeld.
Ik vraag het hier omdat ik een arme student ben en dan telt elke euro:p
Ook voor een goedkope vga kabel.
Als resolutie heb ik er een paar gebruikt en bij elke res doet die het.
Ik heb niet met de freqentie gespeeld.
Weet eigenlijk ook niet of de laptop dat kan aangezien het al een oud dingetje is:p
Zal dat eens gaan proberen.