Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] BSOD bij opstarten. Recovery disk?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
De computer van mijn vriendin is tijdens het scannen van registry files van de stroom af gehaald en daardoor krijgt deze bij het opstarten (ook in veilige modus) een bsod. Ze heeft echter geen installatie schijf meer van XP, ik kan de pc dus ook niet vanaf de cd opstarten.

Hoe maak ik hier een recovery cd voor, terwijl ik geen beschikking heb over diskettes en windows xp ook niet meer kan opstarten? Of zijn er nog andere manieren om deze computer een clean install te geven?

Verwijderd

Je kan gewoon een Windows CD van het internet afplukken, zolang je de legale licentie sleutel maar gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 20:55 ]

• Nieknikey
Bij mijn weten heb ik die licentie sleutel toch pas nodig bij het herinstalleren van windows :)
Die sleutel staat aan de zijkant van de kast neem ik aan? Bedankt!

ps. Kan ik hier ook een DVD RW voor gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door Nieknikey op 20-04-2011 20:59 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Nieknikey
Daar heb ik reeds navraag naar gedaan maar iedereen die ik ken heeft een pc met voorgeinstalleerd OS.

Nu rest mij de vraag: kan ik deze bootable .iso's ook op dvd+rw branden en gebruiken? Ik heb namelijk geen lege DVD'tjes meer en anders moet ik morgen even langs de HEMA.
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:54:
Je kan gewoon een Windows CD van het internet afplukken,
Ik neem aan dat ik wel een XP Home Edition CD moet downloaden, aangezien het OS ook home edition is?

[ Voor 33% gewijzigd door Nieknikey op 20-04-2011 21:03 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Nieknikey
Ik woon in Noord Limburg, Regio Venlo. Maar als het op déze manier lukt, is je die moeite bespaard natuurlijk. Zou ik zo'n cd kunnen booten met een dvd rw schijf, denk je?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:12:
[...]

Geen idee waar je woont, je kunt hier op tweakers een oproep doen voor een cd
Nee.

Wij werken NIET mee aan het verspreiden van copyrighted materiaal.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.