Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2010] Vraag over aanschaf Office Home and Business

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Bij alle Microsoft Office Home and Business 2010 PKC NL in de prijsvergelijking staat:
Aantal Users 1.

Bekend dit dat echt slechts 1 user het pakket kan/mag gebruiken? Of dat het gewoon op 1 pc geinstalleerd mag worden? Mijn zwager heeft namelijk office nodig voor zijn bedrijf, maar daar werken 2 verschillende mensen achter de pc (met eigen login etc). En het wordt me op de site van MS niet duidelijk of dit echt tot 1 gebruiker wordt gelocked of gewoon iedereen die achter die pc werkt.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De licentievoorwaarden kan je lezen op http://office.microsoft.c...ice-2010-HA101817777.aspx en dan natuurlijk wel de NL versie pakken :)

Ik neem aan dat je met name op zoek bent naar 3.2.a en .b maar lees natuurlijk ook zelf even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Uhmmie
Ik kan 3.2.a niet vinden, zal er wel overheen lezen. Zie wel een stukje over dat op 1 laptop enzo, maar voor de rest kan ik er niet echt iets over vinden (of ik lees er gewoon overheen).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik doel dus op
3. PKC-VOORWAARDEN
.1. OVERZICHT. Licenties voor de software worden per exemplaar en per
computer uitgegeven. Een hardwarepartitie of blade wordt beschouwd als
een afzonderlijk apparaat.
.2. INSTALLATIE- EN GEBRUIKSRECHTEN.
.a. Eén exemplaar per apparaat. De softwarelicentie wordt permanent toegewezen aan het apparaat waarop de software in eerste instantie is geactiveerd. Dit apparaat is het 'gelicentieerde apparaat'.
.b. Gelicentieerd apparaat. U mag slechts één exemplaar van de software tegelijk gebruiken op het gelicentieerde apparaat
Klinkt als geen probleem zolang je 1 apparaat hebt dan, waar steeds max 1 iemand heeft ingelogd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Uhmmie
thnx. daar heb ik dus helemaal overheen gelezen :).

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
F_J_K schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:22:
Klinkt als geen probleem zolang je 1 apparaat hebt dan, waar steeds max 1 iemand heeft ingelogd :)
Nee, het betekent dat de licentie slechts voor 1 installatie geldt op het gelicentieerde apparataat. Mocht je bijvoorbeeld een dual boot omgeving hebben of gebruik maken van virtualisatie op het gelicentieerde apparaat dan is er per installatie/virtuele omgeving waar je gebruik wilt maken van de software een aparte licentie nodig.

Een klein verschil, maar het betekent dus niet dat als je van gebruiker wisselt terwijl de ander nog aangemeld staat (fast user switching) of een 2de gebruiker interactief inlogd (remote desktop) dat de eerste alle Office applicaties moet sluiten voordat de andere ermee aan de slag kan ;).

Hoe dan ook heeft F_J_K gelijk dat het voor jouw situatie geen probleem is.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1