Windows 7 - bestanden uit backup niet te zien*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heb ik een schone installatie van Windows-7 gedaan.. inc sp1.. voor die tijd heb ik een map gebackupped - 185 MB! - en die veiliggesteld.. maar als ik na de installatie de map wil openen.. zegt windows dat het leeg is, en als ik de eigenschappen bekijk geeft het 185 MB.

Hoe krijg ik weer de inhoud te zien?

Groetjes Mich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:05
Zijn de bestanden in die map misschien verborgen? Zet verborgen bestanden weergeven eens aan in de folder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zijn niet verborgen.. het lijkt net alsof windows alleen de index geupdated heeft.. maar schijnbaar niet de bestanden heeft meegenomen ofzo.. maar toch geeft de map 185 Mb aan en de bron is nu leeg (waar het vandaan kwam)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Misschien handig om meer informatie te geven hoe je die map precies veiliggesteld hebt enzo. Is een beetje weinig informatie die je nu geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig..

Ik heb een op mijn bureaublad C:\ gevuld voor een backup (185 Mb), en deze zelfde map heb ik (gevuld en wel!) op de D:\ gezet. Maar nu geeft windows 7 "Lege map" aan.. en bij eigenschappen van de map (Rechtermuisknop/Eigenschappen) geeft het nog steeds 185 Mb aan..

Meer is er niet echt over te vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ben overigens nog steeds geen fan van de kopieer-functie van Windows 7 (en ook vista trouwens!).. al dat berekenen.. Windows Xp was daar veel makkelijker in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopte ook altijd zo goed in XP.

Probeer eens schijfcontrole te draaien (zonder automatische reparatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19

Wish

ingwell

Waar stond de informatie in de tussentijd... en staat de informatie daar nog wel?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Je hebt dus een map op je bureaublad gemaakt, daar de bestanden in gezet, de map naar D gekopieerd en vervolgens op C een nieuwe installatie neergezet?
Gezien de opmerking die je maakt dat Win7 de map nog altijd ziet als 185 mb geloof ik niet dat hij echt leeg is, het is eerder dat jij de inhoud niet ziet. Kan je wel bestanden zien als je via CMD naar de map bladert en daar een 'dir' geeft? En als je eens boot van een live cd en je bladert dan naar de map, staan er dan wel bestanden?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wish

Ik heb een map op het bureaublad gevuld.. met bestanden uit de C:\Gebruikers\documenten map.. dat ging prima
de map van het bureaublad naar D: ging ook prima..

Alleen na een schone install. op C:\ is de map op D:\ leeg.. Al zeggen de mapeigenschappen van niet.. (185 Mb!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Rupie.. CMD geeft "lege map" .. maar ik geloof ook niet dat de map leeg is.. en welke "Live CD" kan ik het best gebruiken.. die van Hires Boot CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:05
Je kunt beter de live cd van ubuntu downloaden. Daar kun je in ieder geval de lokale schijven mee benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan ik hier ook plaatjes uploaden van het probleem.. als bijlage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Als je ze ergens anders upload en dan hier linkt wel.

Maar ik zou eerst eens zo'n ubuntu live cd branden en proberen. Da's altijd handig om te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door _H_G_ op 21-04-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zorg anders eerst dat je alle (dus ook systeem) verborgen bestanden ook zichtbaar hebt ;)

Oh, en kies in het vervolg nou een meer aansprekende topictitel. Alleen 'Windows 7' slaat natuurlijk als een tang op een varken. Zie Het algemeen beleid

[ Voor 61% gewijzigd door alt-92 op 22-04-2011 08:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Kijk even of de security niet in de weg zit. Die map heeft waarschijnlijk als owner je userid van de oude installatie, dus dan heb jij geen rechten op dat ding.

Bij security even een "take ownership" en dan jezelf rechten geven.

Whatever

Pagina: 1