Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Start langzaam op

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Acer Aspire 3661WLMI van mijn schoonouders.
Die wil heb opnieuw geinstalleerd hebben. Dus zo gezegd zo gedaan.
WinXP CD erin. Formateren. installeren klaar.
SP3 eroverheen (Die zat niet op de CD)
Drivers eroverheen.

Probleem alleen dat als de PC nu opstart dat alles wel opstart behalve het Wireless. Dat duurt lang.
Daarna geeft hij een melding dat er wifi in de buurt is. Klik je op het ballonetje dan zegt hij dat de schakelaar niet is ingeschakeld.
Switch op de voorkant staat op aan (lampje brand).
Ook als je hem dan uit zet doet hij niks en als je hem aanzet doet hij nog steeds niks.

Op de Acer pagina bij support staan 2 drivers. 1 pakt WIndows Niet. De andere wel. die heb ik dus gebruikt.
Alleen de drivers door windows installeren helpt niet. De setup van de drivers draaien werkt ook niet.

Ik heb de laatste drivers van de acer pagina vandaan. Dus ook chipset.
Windows Update is helemaal bij.

Via Google gezocht maar eigenlijk niks gevonden wat ook echt werkte.
Heeft iemand toevallig een magische brainwave waardoor ik verder kan ipv opnieuw installeren en hopen dat het dan beter gaat?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dus het is niet zozeer het opstarten van XP wat lang duurt, maar meer het opstarten van je wifi? Als je opstart met de wifi uitgeschakeld, dan ervaar je geen problemen met opstarten?

Staan er in de eventvwr meldingen die ontstaan zijn tijdens het opstarten die iets met je wifi te maken hebben of het opstarten van een service die daar mee te maken heeft?

Daarnaast, gebruik je de windows zero configuration of is er iets van een stukje software 'extra' nodig om je wifi te gebruiken?

Je zegt dat 1 van de drivers van de site van Acer niet 'gepakt' worden. Wat bedoel je daarmee? Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

Staan er uitroeptekens in het apparaatbeheer?

Desktop | Server | Laptop

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee inderdaad het is Wifi wat langzaam opstart ipv Windows.

Ik gebruik Windows zero configuration. Omdat ik dat toch meestal het fijnst vind werken. Daarom heb ik alleen maar de driver geinstalleerd en niet dat stukje extra software.

Op de Acer site staan 2 wifi drivers. 1 daarvan 'pakt' Windows niet. De andere accepteerd Windows niet.

Er staan geen uitroeptekens in het apparaatbeheer

Door je opmerking van wat staat er in de eventvwr is er volgens mij een oplossing gekomen.
Ik had de eventvwr uitgezet in het services menu. Omdat het ding ZSM op moet starten.
Nu ik die aan had gezet en reboote werkte WiFi in 1x.

Thanx! Onbedoeld toch een oplossing gegeven :D