Toon posts:

Extern scherm valt uit (onregelmatig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een fujitsu siemens 3260W 24" scherm, deze gebruik ik onder andere icm met mijn xbox360, ps3 en ook icm mijn laptop. Een acer aspire 5810TZ (windows7, 64 bit, sp1).

Het scherm werkt prima icm de xbox en de ps3 en ik ben er heel tevreden over, alleen als ik hem via de HDMI poort op mijn laptop aansluit, valt het beeld soms weg en komt vrijwel direct (3 a 5 sec) weer terug. Ik gebruik op dat moment het beeldscherm als hoofdmonitor.

Als ik mijn Philips tv op de laptop aansluit (via HDMI) dan werkt het zonder problemen. Ook werkt het scherm zonder problemen op alle laptops met windows 7 64bit.

Uiteraard gebruik ik dan dezelfde kabels.

Mijn conclusie is dat het aan de laptop ligt, echter valt deze buiten de garantie en (op dit moment belangrijker) de acer support desk zit qua kennis op 0,0. Ze vroegen me mijn batterij te verwijderen en de laptop even 5 min te laten rusten, daarna zou het probleem waarschijnlijk opgelost zijn.....

Hebben jullie wellicht enig idee waar dit aan kan liggen? Wat de oplossing is?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens of je ergens recente(re) drivers voor je monitor kunt vinden. ZOu zomaar kunnen dat ie niet helemaal lekker door je lappie aangestuurd kan worden als standaard plug'n'pray monitor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad gedaan, er waren helaas geen drivers voor windows 7. Wel voor vista en Xp, mijn laptop vond die beter dan de standaard drivers, maar het maakt helaas geen verschil.

Ik heb het idee dat het met de audio te maken heeft trouwens, maar dat zal ik nog even testen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
voor de zekerheid: je hebt ook de meest recente drivers voor de videokaart?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik ook. Maakt helaas geen verschil.

Audio is het trouwens niet, ook zonder dat het geluid doorgegeven wordt via hdmi valt het beeld weg.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42
Ik zou je toch aanraden om een andere HDMI kabel nogmaals te proberen. Dit klinkt namelijk als een handshake probleem wat weleens veroorzaakt kan worden door een slechte HDMI kabel. Het is (bij mij althans) ook bekend dat het ene apparaat daar meer last van heeft dan het andere.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ga ik morgen doen. Ik zal een goede kopen ipv een van de action :)

Wat de drivers betreft, ik heb nog even gekeken, maar acer heeft de drivers schijnbaar aangepast, er zijn dus wel nieuwe drivers voor mijn chipset (mobile intel 4 series express chipset family), maar niet volgens de acer website. En ik kan installeren wat ik wil, handmatig of automatisch de laptop geeft aan dat er geen nieuwere drivers zijn die beter geschikt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig lijkt een andere kabel inderdaad te werken, maar ik heb het nog niet uitvoerig kunnen testen.
Pagina: 1