Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belgische Hackergroeperingen

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

In het kader van mijn bachelor proef voor mijn opleiding Criminologische Wetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel doe ik een onderzoek naar hackergroeperingen in België.

Onderzoek toont aan dat België geen hackergroeperingen telt. Dat verraste mij ten zeerste dat ik besloot hier een enquête rond te houden.

Het doel van dit onderzoek is om een beter beeld te krijgen van de Belgische hacker en peilt naar de mate waarin Belgische hackers georganiseerd werken of ze liever solo hacken. Bijkomend probeer ik uit te zoeken hoe jullie samenwerken, communiceren en welke technieken jullie gebruiken.

Om jullie opinies te verzamelen is er een korte online enquête opgezet op .... die hooguit 5 - 10 min duurt.

Deze enquête is volledig anoniem, er wordt niet naar namen of nicks gevraagd en er worden geen ipadressen gelogd. Indien je hier toch bezorgd om bent kan je nog altijd via anonieme proxies werken zoals Tor (maar dat hoef ik jullie zeker niet uit te leggen ☺).
Als je op bepaalde vragen liever niet wil antwoorden laat je ze gewoon open en ga je verder.

De enquête zal afgesloten worden op zondag 8 mei 2011 zodat ik nog even tijd heb om de verzamelde informatie te verwerken. Ik hoop op een massale reactie.

Bedankt voor je tijd,

Cindy Smeulders
Student Criminologische Wetenschappen
Vrije Universiteit Brussel
Voor verkoming spam deze ook maar even weg

[ Voor 3% gewijzigd door iisschots op 20-04-2011 21:17 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Cindy,

Ten eerste wil ik je welkom heten op tweakers.

Ten tweede, is het tamelijk ongewoon om op het forum te vragen naar hulp voor een opdracht. Uitzonderingen komen voor maar aangezien je aanmelding speciaal voor dit topic is geweest verwacht ik weinig sympathie van de mede-tweakers hier.

Ten derde zet ik zo mijn vraagtekens bij je wijze van onderzoek.
A. hacken is in veel gevallen geen legale bezigheid dus verwacht ik niet dat onbekenden hier zo 1,2,3 openheid gaan geven in hun bezigheden.
B. Het overzicht van soorten hackers dat je gebruikt lijkt letterlijk van Wikipedia oid geplukt te zijn. Het feit dat je bijvoorbeeld achter P2P zet dat dit Peer 2 Peer inhoud, komt op mij over alsof je mij niet serieus neemt. Mijn zusje weet dit zelfs...
C. Je doelgroep is hier zo ontzettend beperkt dat ik mij afvraag of je niet beter voor een kwalitief onderzoek kunt kiezen. Al zouden mensen bereid zijn dit onderzoek in te vullen, dan is je respons nog zó ontzettend laag dat je er met geen enkele zekerheid juiste conclusies uit kunt trekken.

Editje:
Dat er geen groeperingen in belgie actief zijn is natuurlijk je reinste onzin. Zelfs in zimbabwe zullen dergelijke groeperingen actief zijn. Een simpele zoekvraag op google (belgium hackers) leert mij al dat het door jouw genoemde onderzoek er volledig naast zit. Als ik jou was zou ik forums e.d. afstruinen en proberen in contact te komen met belgische hackers. Ik denk dat je daar meer aan hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 20-04-2011 18:02 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Cindy,

Mail je jongens van de verschillende hackerspaces in Belgie even.
http://hackerspaces.org , er zijn er genoeg die actief bezig zijn.

openkat.nl al gezien?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
Denk dat je zoiezo niet op tweakers.net je doelgroep kan vinden. Voornamelijk Nederlanders hier, ook genoeg belgen, maar niet zo bijster veel.
Anders had ik hem wel ingevuld ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:40:

Onderzoek toont aan dat België geen hackergroeperingen telt.
Staat me toch wat bij over de belhack meetings vroeger en op de Katholieke universiteit Leuven
werd er in het verleden ook wat aangerommeld .

En ook heden tendage zijn er heel simpel een aantal "whitehat" crews te vinden die het daglicht niet echt schuwen.

Ik zou toch eens wat vraagtekens plaatsen bij dat onderzoek. CQ. onderzoeker :X

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 18:11 . Reden: Spelling ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Wanneer je een enquête wil houden op GoT dien je hiervoor eerst toestemming te vragen. Dit verzoek heb ik niet gehad. Mocht je het als nog willen stuur mij dan een DM of mail en kunnen we het bespreken.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.