[feature] Gegranuleerde moderaties

Pagina: 1
Acties:

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:47
Ik weet dat er plannen zijn om op termijn het moderatie systeem nog verder op de schop te nemen, maar omdat deze features mij relatief makkelijk lijken te realiseren meende ik er toch even een apart topic voor te moeten/mogen openen.

1: Boven ieder commentaar blok staan nu 5 niveaufilters. Als hier een slider van gemaakt zou worden kan je veel makkelijker alle reacties met een score van bijvoorbeeld <1.35 laten verbergen om zodoende preciezer het aantal weer te geven reacties te kunnen bepalen.

2A: Daarnaast is het wellicht een idee om een chekbox naast deze filters te weergeven om ook de nog niet gemodereerde reacties weer te geven, vaak zit hier ook veel waardevol spul tussen..

2B: Wellicht is het een idee om wanneer iemand een reactie plaatst een initiele moderatiescore die gelijk is aan zijn/haar gemiddelde van de afgelopen 3 maanden / 50 posts, zodat iemand die altijd +3 posts schrijft nu niet eerst een tijd verborgen staat.

Ik ben benieuwd... :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

1 en 2A is al in voorzien in het functioneel ontwerp dat er al ligt. Of 2B een goed idee is weet ik zo net nog niet...

Intentionally left blank

• Freeaqingme
Kan je ook aangeven wat je bedenkingen zijn bij 2b? Als het probleem is dat mensen heel afwisselend commentaar achterlaten kan je kijken naar de standaard deviatie, en die van 't gemiddelde aftrekken ofzo, dan heb je in ieder geval een minimumscore die (statistisch gezien) realistisch zou moeten zijn. Ik ben geen statisticus, maar is vast wat op te bedenken ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat zullen mensen die dan standaard op -1 komen ons ook niet in dank afnemen :+

Ik denk ook niet dat je ueberhaupt een reactie op een dergelijke manier kan 'voor-beoordelen'; daarvoor zijn reacties - ook van één en dezelfde persoon - gewoon te divers. Op dit moment voorziet het ontwerp in andere oplossingen die ervoor zorgen dat niet-gemodereerde reacties wel toegankelijk blijven.

Intentionally left blank

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien is het beter toch wel iets met 2B te doen maar dan iedere post automatisch te beginnen met 1 moderatie van +1 (of eigenlijk +0.95) om Boosthunting te voorkomen.
Zodat je meer dan 1 moderatie nodig hebt om op +2 te komen.
nl als een post laat (bijna twee dagen later) erbij gezet wordt en er maar 1 keer gemodereerd is met +2 of +3, staat het resultaat op de +2 of +3 dus kan het effect ontstaan dat in hele late posts allemaal gemodereerd worden met +2 of +3.

2A lijkt me geen logisch idee aangezien je ook de al gemodereerde posts moet modereren en niet alleen de nieuwe.
Bij mij borrelt het idee op dat de topicstarter het gemakkelijk gemaakt wil hebben om Boosts te verzamelen en niet van plan is om goed te modereren .

How do you save a random generator ?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

enchion schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:09:
Misschien is het beter toch wel iets met 2B te doen maar dan iedere post automatisch te beginnen met 1 moderatie van +1 (of eigenlijk +0.95) om Boosthunting te voorkomen.
Zodat je meer dan 1 moderatie nodig hebt om op +2 te komen.
nl als een post laat (bijna twee dagen later) erbij gezet wordt en er maar 1 keer gemodereerd is met +2 of +3, staat het resultaat op de +2 of +3 dus kan het effect ontstaan dat in hele late posts allemaal gemodereerd worden met +2 of +3.
Dat levert je geen boostpunten op hoor, daarvoor moet een +2 of +3 moderatie minstens door iemand anders 'bevestigd' zijn :)
2A lijkt me geen logisch idee aangezien je ook de al gemodereerde posts moet modereren en niet alleen de nieuwe.
Bij mij borrelt het idee op dat de topicstarter het gemakkelijk gemaakt wil hebben om Boosts te verzamelen en niet van plan is om goed te modereren .
Toch is het een bekend probleem dat latente reacties vaak niet of nauwelijk gemodereerd worden, terwijl eerdere reacties vaak al een voldoende aantal moderaties hebben en extra moderaties niet of nauwelijks meer invloed zullen hebben op de score. Ik denk dus niet dat het puur gaat om het zoeken naar 'boost-opportunities'...

Intentionally left blank

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
crisp schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:15:
[...]

Dat levert je geen boostpunten op hoor, daarvoor moet een +2 of +3 moderatie minstens door iemand anders 'bevestigd' zijn :)
Heb ik niet expliciet uit het nieuwsbericht opgemaakt , maar in ieder geval geen probleem dus.
crisp schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:15:
[...]

Toch is het een bekend probleem dat latente reacties vaak niet of nauwelijk gemodereerd worden, terwijl eerdere reacties vaak al een voldoende aantal moderaties hebben en extra moderaties niet of nauwelijks meer invloed zullen hebben op de score. Ik denk dus niet dat het puur gaat om het zoeken naar 'boost-opportunities'...
Dit zal je toch houden "eerlijk is nl altijd mosterd na de maaltijd".
Als je met je kleedje op straat gaat staan op 1 Mei zal je ook minder klanten krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 24-04-2011 13:48 ]

How do you save a random generator ?

• Freeaqingme
enchion schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:09:
Ik weet niet zeker of ik me al op de hoogte gesteld had van de boostpunten toen ik deze TS schreef, maar ik had mij zeker niet bedacht dat dit mensen zou kunnen helpen met/aan boostpunten. Het idee was dat je soms goede (minstens +2 of +3) comments hebt, maar dat die lang ondergesneeuwd blijven omdat ze niet gemod worden(*). Als je dan een initiele score zou toekennen, zou men deze in sneller lezen, en wellicht ook zelf kunnen modden.

* Wat mij dit topic deed starten was zo'n reactie, maar omdat het een reactie op mijn post was kon ik 'm zelf ook niet modden.

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Boostpunten krijgen is hoe dan ook goed toch, aangezien je ze krijgt voor het in de aandacht brengen van mooie reacties. Dat makkelijker maken lijkt me sowieso een goede zaak.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-02 22:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is in het vorige moderatiesysteem wel een feature geweest waarmee users mbv karmapunten hun reactie hoger konden laten starten. Ik ben er geen voorstander van. Het maakt het systeem ingewikkelder en ik vind dat een user voor elke post zijn best moet doen om een hoge score te bereiken.
Pagina: 1