Draadloos wel Netwerking, maar bedraad niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!,

Momenteel zit ik met een probleem. Ik probeer het even goed uit te leggen.

Netwerksituatie:

Internet komt binnen bij me KPN vdsl Thomson TG789vn router. Vanaf hier heb ik een kabel getrokken naar mijn kamer. En op die Kabel heb ik een sitecom n150 router aangesloten. Ik heb deze 2e router omdat ik op mijn kamer slecht draadloos bereik had en ik me kabel moest splitten voor 1game pc en een samsung LED TV.

Situatie is als volgt:
Er zijn 5 apparaten aangesloten op de N150 router.
Bedraad:
GamePC
Pc Broertje
Samsung LED TV

Draadloos:
Acer laptop
Iphone

Probleem is als volgt
- Via Netwerk kan ik in geen enkele pc.
- als ik bestanden via DLNA naar me TV wil stream of andersom kan dit alleen maar met draadloze apparaten.

Wat heb ik al gedaan?
- Nieuwe Ethernet Kaart van Sitecom gekocht voor in de game PC(tevergeefs) (Ik had Nvdia xfx780i motherboard ethernet)
- Alle wachtwoorden uit en elke pc aan met delen
- DHCP Uit en aan geprobeert

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Want op me GamePc Staan al mijn films en foto's en veel opslagruimte die de andere apparaten moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je moet doen is de kabel uit de WAN poort halen bij die sitecom, en in poort 4 of poort 1 doen, en de pc op poort 2, ;)
Dan doet die het wel,
wat je beter had kunnen doen was een switch kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:32:
Wat je moet doen is de kabel uit de WAN poort halen bij die sitecom, en in poort 4 of poort 1 doen, en de pc op poort 2, ;)
Dan doet die het wel,
wat je beter had kunnen doen was een switch kopen. :)
Ik heb dit gedaan maar nu kan ik niet meer in de Router Komen en niet meer verbinden draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 12:23
Dat is volkomen normaal, de router schakeld zichzelf namelijk om tot Switch modus, en gaat dus fungeren als een switch in plaats van een router. Deze bied dus geen draadloos aan, en de configuratie wordt dus ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hello123456 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:52:
Dat is volkomen normaal, de router schakeld zichzelf namelijk om tot Switch modus, en gaat dus fungeren als een switch in plaats van een router. Deze bied dus geen draadloos aan, en de configuratie wordt dus ook uitgeschakeld.
Sorry maar dit is onzin, het feit dat jij de gui niet hebt kunnen bereiken zegt niet dat die automatisch uitgaat

-------------------------------------------------------------------------------

ontopic. onderstaan gaat over je 2e router

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 20-04-2011 17:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:53:
[...]

Sorry maar dit is onzin, het feit dat jij de gui niet hebt kunnen bereiken zegt niet dat die automatisch uitgaat

-------------------------------------------------------------------------------

ontopic. onderstaan gaat over je 2e router

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet

[...]

1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen
Werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan doe je iets fout. wat werkt er niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:14:
[...]

dan doe je iets fout. wat werkt er niet
Kan ik je ff op msn spreken?
Gaat wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:15:
[...]

Kan ik je ff op msn spreken?
Gaat wat makkelijker
Heb ik niet :P (serieus)
bovendien vind men het over het algemeen fijner om het op het forum te houden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:16:
[...]

Heb ik niet :P (serieus)
bovendien vind men het over het algemeen fijner om het op het forum te houden
Als ik me IP van de router verander krijg ik de melding dat de nieuwe IP niet meer binnen de subnet valt
en dat wss verschillende apperaten et niet meer doen. Dat klopt.

Ik had 1x het ip veranderd in 192.168.0.99 en las me GamePc me laptop wel en kon er in. Maar me gamepc vond me TV niet. En me laptop vond beide niet. Die vind alleen een pc die op 1e router was aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat zijn de IP's van beide routers en je pc's nu? Die moeten in hetzelfde subnet liggen.

Het kan dat DHCP juist op de N150-router ingeschakeld en op de Thompson uitgeschakeld moet worden, omdat de N150 misschien niet aan DHCP relay doet. Dat kun je vast wel in de handleiding vinden. Als dat het geval is krijgen verbonden apparaten geen IP, omdat het DHCP-verzoek nooit bij de Thompson aankomt.

En for fucks sake, ik zie je tientallen keren "me" gebruiken waar je "m'n" of "mijn" bedoelt. Wil je daarop letten? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Twee How To guides:

GoT
Smallnetbuilder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CodeCaster schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:26:
Wat zijn de IP's van beide routers en je pc's nu? Die moeten in hetzelfde subnet liggen.

Het kan dat DHCP juist op de N150-router ingeschakeld en op de Thompson uitgeschakeld moet worden, omdat de N150 misschien niet aan DHCP relay doet. Dat kun je vast wel in de handleiding vinden. Als dat het geval is krijgen verbonden apparaten geen IP, omdat het DHCP-verzoek nooit bij de Thompson aankomt.

En for fucks sake, ik zie je tientallen keren "me" gebruiken waar je "m'n" of "mijn" bedoelt. Wil je daarop letten? :)
Dhcp moet per definitie uit op de 2e router. Je gebruikt of dhcp op je eerste router of helemaal geen dhcp (dus geen dhcp op de 2e router), het is een uitbreiding binnen een bestaand netwerk.

We gebruiken de wan poort dus niet op de 2e router maar een lan poort om verbinding te maken met de eerste router. dan sla je alle extra routing problemen over

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 20-04-2011 19:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja maar dat zeg ik, sommige routers doen niet aan DHCP relay. Dus krijgen de apparaten achter de tweede router geen IP. Dat kan het probleem hier veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CodeCaster schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:57:
Ja maar dat zeg ik, sommige routers doen niet aan DHCP relay. Dus krijgen de apparaten achter de tweede router geen IP. Dat kan het probleem hier veroorzaken.
:?

We gebruiken de wan poort niet / we zitten in het zelfde hardware matige subnet dus er valt niks te relayen toch

Goed

@Ts
post de lan configuraties van beide routers
en van een apparaat achter router 1 een ipconfig /all idem voor router 2 (waar je problemen ervaart natuurlijk)
en teken hoe het nu is aangesloten

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 21-04-2011 12:39 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ok, niet letterlijk relayen dan, maar ook niet doorgeven via de switch. Kan een bug in een firmware geweest zijn, maar ik heb het meegemaakt bij volgens mij verschillende (goedkope) merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CodeCaster schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:39:
Ok, niet letterlijk relayen dan, maar ook niet doorgeven via de switch. Kan een bug in een firmware geweest zijn, maar ik heb het meegemaakt bij volgens mij verschillende (goedkope) merken.
Nog niet meegemaakt. nou ja we wachten even op wat antworden van de ts. want we kunnen niks met wat we nu hebben

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat er gezegt is
Router ander ip gegeven met Subnet van beneden: 192.168.2.50.
Toen heb ik DHCp uitgezet op 2e router.
Niet in de wan maar in de Ethernet Poort gestopt.
Heb iedereen vast IP gegeven.

Maar nu zit het zo:
Vanaf mijn GamePc kan ik wel in de laptop maar vind die via Netwerk de TV niet. (WEL VIA PING)

Vanaf mijn Laptop kan ik alleen de bereiken. En vind die zowel via ping als via netwerk de GAMEPC niet.

Iemand suggestisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:35:
Ik heb gedaan wat er gezegt is
Router ander ip gegeven met Subnet van beneden: 192.168.2.50.
Toen heb ik DHCp uitgezet op 2e router.
Niet in de wan maar in de Ethernet Poort gestopt.
Heb iedereen vast IP gegeven.

Maar nu zit het zo:
Vanaf mijn GamePc kan ik wel in de laptop maar vind die via Netwerk de TV niet. (WEL VIA PING)

Vanaf mijn Laptop kan ik alleen de bereiken. En vind die zowel via ping als via netwerk de GAMEPC niet.

Iemand suggestisch.
ja geef even antwoord op de vragen, fish in "Draadloos wel Netwerking, maar bedraad niet"

Waar ping werkt, en een ander protocol niet lijkt me de firewall/applicatie de boosdoener. ik heb bijv een samsung applicatie gezien waar je ook in de applicatie zelf specifiek toestemming moet geven

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 21-04-2011 12:41 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de IP config :
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/acwqp2.png

Zo geeft de laptop het schema aan:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/fyom55.png

Denk dat die zo moet:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2q32b80.png

Maar GamePc Overzicht geeft dit:(Raar dat die hier wel de TV vind maar in Netwerk niet)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/iemk4h.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:37:
[...]

ja geef even antwoord op de vragen, fish in "Draadloos wel Netwerking, maar bedraad niet"

Waar ping werkt, en een ander protocol niet lijkt me de firewall/applicatie de boosdoener. ik heb bijv een samsung applicatie gezien waar je ook in de applicatie zelf specifiek toestemming moet geven
Maar Ping via Laptop naar gamepc doet het dan weer niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je test zet even tijdelijk je firewalls uit om ze uit te sluiten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:55:
als je test zet even tijdelijk je firewalls uit om ze uit te sluiten
stonden allebij uit.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Chaotisch, ik probeer er kaas van te maken maar bij in de bovenste zijn mist iets, ik mis de lan configuraties. van de routers
Je zegt alles is een fixed ip maar ik zie er twee op dhcp en eentje niet. die laatste zou ik graag even via dhcp een adres laten configureren. Ik ben in het verleden wel tegengekomen dat dubbele de arp entries een beetje fucked up gingen. pc's en routers willen wel eens wat onthouden. het zou vanzelf op moeten schonen maar dat gebeurt niet altijd.

Mijn vraag dus (aanemend dat je routers goed zijn geconfigureerd), 3e pc even op dhcp, alles even uit.
routers aanzetten (op laten starten 2 minuutjes ofzo)
pc's aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 21-04-2011 21:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:11:
[...]

Chaotisch, ik probeer er kaas van te maken maar bij in de bovenste zijn mist iets, ik mis de lan configuraties. van de routers
Je zegt alles is een fixed ip maar ik zie er twee op dhcp en eentje niet. die laatste zou ik graag even via dhcp een adres laten configureren. Ik ben in het verleden wel tegengekomen dat dubbele de arp entries een beetje fucked up gingen. pc's en routers willen wel eens wat onthouden. het zou vanzelf op moeten schonen maar dat gebeurt niet altijd.

Mijn vraag dus (aanemend dat je routers goed zijn geconfigureerd), 3e pc even op dhcp, alles even uit.
routers aanzetten (op laten starten 2 minuutjes ofzo)
pc's aan.
Heb alles gedaan!
Maar het wil maar niet lukken:(
Pagina: 1